Minkälaise korvauksen voi vaatia tässä tilanteessa?

  • Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti
zxc
Ostimme lentoliput ja varasimme majoituksen (erikseen), maksoimme majoituksesta varausmaksun. Nyt lentoyhtiö ilmoitti, että meidän kolmen tunnin suoralento muuttukin 6 tunnin välilaskulennoksi. sen lisääksi iltalennosta aamulennoksi (ei siinä muuten mitään, mutta kun olemme maksaneet ylimäääräisen vuorokauden, jotta voisimme lähteä "hotellilta" vasta illalla).

s-postissa toki luki, että voivat palauttaa rahat, mtta entäs meidän varausmaksu, kuka sen korvaa? ja siis me edellenkiin halutaan sinne matkalle.
voidaanko me esim. pyytä/vaatia että he vaihtaisivat meille toiselle päivälle suoralle lennolle(kun sellaisia heillä kuitenkin on) ja korvasivat mahdolliset majoituksen varauksen muuttokustannukset?

soitan huomenna kuuluttajavirastoon, mutta nyt jotenkin v....t tä koko niiden touhu...
 
Jos oot ostanut matkasi matkatoimistosta, voit vaatia heiltä korvausta. Tällöin sinulla on ihan laki, eli valmismatkalaki ja valmismatkaehdot puolellasi, joten ei tarvitse edes riidellä.
Mutta jos oot ostanut netistä, et voi vaatia korvausta mistään, koska toimit itse matkanjärjestäjänä ja vastaat kaikesta itse. Lentoyhtiöltä voit vaatia rahat maksamistasi lennoista takaisin, jos muutos on oleellinen, mutta lentoyhtiö ei ole vastuussa välillisistä kustannuksista, eli majoituksista, muista kuljetuksista, viisumeista jne...
 
Jotenkin en usko että saatte lentoyhtiöltä korvausta noista majoitusmuutosten kuluista, ovat kaksi täysin erillistä asiaa, ja yleensä nuo firmat pesevät kätensä kaikesta tuollaisesta. Yrittäähän aina voi. (Jos nyt edes ymmärsin mitä ajoit takaa, mun sisälukutaidossa taitaa olla pientä häikkää näin illalla.)
 
zxc
Jos oot ostanut matkasi matkatoimistosta, voit vaatia heiltä korvausta. Tällöin sinulla on ihan laki, eli valmismatkalaki ja valmismatkaehdot puolellasi, joten ei tarvitse edes riidellä.
Mutta jos oot ostanut netistä, et voi vaatia korvausta mistään, koska toimit itse matkanjärjestäjänä ja vastaat kaikesta itse. Lentoyhtiöltä voit vaatia rahat maksamistasi lennoista takaisin, jos muutos on oleellinen, mutta lentoyhtiö ei ole vastuussa välillisistä kustannuksista, eli majoituksista, muista kuljetuksista, viisumeista jne...
joo ihan netist varattu. mitäs toi matkavakuutus, korvaisko ne?

mutta onkos mulla oikeutta vaatia suoran lennon samaan hintaan (niin kuin se oli meillä ostettu) tai sitten korvausta tähän jo maksetuun lentoon, jos meidän lentoaikamme muuttu jen...
 

Yhteistyössä