Minkälaisia 90v. synttäreitä teidän sukulaisillanne on ollut?

  • Viestiketjun aloittaja "Oosa"
  • Ensimmäinen viesti
"Oosa"
On tässä vielä muutama kuukausi aikaa isovanhemman pyöreisiin vuosiin, mutta jo vähän käynyt mielessä minkälaista juhlaa järjestää. Toki tässä mietitään, että jaksaako isovanhempi sinne asti elää.

Itsellä on ollut mielessä paikallisen ravintolan vuokraaminen muutamaksi tunniksi yksityistilaisuutta varten. Paikalle haluttaisiin kaikki lapset, lapsenlapset ja lapsenlapsenlapset.

Itse olen ajatellut, että tuo juhla olisi yllätys. Että isovanhemmalle kerrottaisiin, että käydään pienellä porukalla syömässä ja sitten paikalla onkin kaikki jälkeläiset. :) Uskon, että moni sukulaisista haluaa samaa.
 
"Vieras"
Parissa 90 v juhlissa olen ollut. Toiset olivat kesällä kotona omakotitalossa, ruokaa kakkukahvit puheita. Toiset olivat jonkun järjestön tiloissa, iso avara paikka. Molemmissa juhlissa oli jälkipolvea kaikki jotka vaan juhliin pääsivät ja kaukana aduvia muita sukulaisia myös. Ravintoloita ei edes harkittu, ne ovat hämäriä ja niissä ääni hukkuu niin että päivänsankari ei olisi oikein kuulluut eikä nähnyt mitään.
 
"Vieras"
[QUOTE="Vieras";26798837]Parissa 90 v juhlissa olen ollut. Toiset olivat kesällä kotona omakotitalossa, ruokaa kakkukahvit puheita. Toiset olivat jonkun järjestön tiloissa, iso avara paikka. Molemmissa juhlissa oli jälkipolvea kaikki jotka vaan juhliin pääsivät ja kaukana aduvia muita sukulaisia myös. Ravintoloita ei edes harkittu, ne ovat hämäriä ja niissä ääni hukkuu niin että päivänsankari ei olisi oikein kuulluut eikä nähnyt mitään.[/QUOTE]

Yllätysjuhlasta ei kumpikaan päivänsankari olisi pitänyt.
 
"a p"
[QUOTE="Vieras";26798837]Parissa 90 v juhlissa olen ollut. Toiset olivat kesällä kotona omakotitalossa, ruokaa kakkukahvit puheita. Toiset olivat jonkun järjestön tiloissa, iso avara paikka. Molemmissa juhlissa oli jälkipolvea kaikki jotka vaan juhliin pääsivät ja kaukana aduvia muita sukulaisia myös. Ravintoloita ei edes harkittu, ne ovat hämäriä ja niissä ääni hukkuu niin että päivänsankari ei olisi oikein kuulluut eikä nähnyt mitään.[/QUOTE]

Tämä ravintola on avoin ja valoisa. Tälle isovanhemmalle on jo yhdet yllätysjuhlat järjestetty aiemmin ja piti niistä.

Toki pitää toisen kunto ottaa huomioon, mutta kyse kotona asuvasta ihmisestä joka ainakin vielä voi suhteellisen hyvin.
 
-R
Hirveen kalliita jeesustelujuhlia.
Eli mitään et saa itse tehdä tai viedä (koska seurakuntatalolle pitää ottaa talon oma väki ja ruoat jotka maksaa maltaita). Ja lasku tulee onnettomasta sopasta ja kuivasta käntystä perässä, yleensä 20-30e/hlö. Ja mun isovanhempien juhlista on kyse, jotka pari heidän lasta järjestää.
 
Parissa olen ollut. Toiset olivat muistaakseni äitini luona omakotitalossa. Kivat, suht pienimuotoiset juhlat vaikka sukua onkin (en oikeasti muista tarkemmin, sori mummo). Toiset juhlat pidettiin vuokratiloissa, oli ruoka ja kahvitarjoilu sekä musiikkia.
 

Yhteistyössä