Minkäväriset silmät teillä vanhemmilla on, entäpä minkäväriset silmät lapsillanne?

Mulla on vihreänruskeat, exällä ruskeat ja pojallamme ruskeat ja tytöllä vaaleansiniset. Nykyisellä miehellä siniharmaat ja tytöllämme vihreänruskeat.

Tuntuu vaan hassulta vanhemman tyttären vaaleahiuksisuus ja sinisilmäisyys kun me vanhemmat olemme molemmat tummia, mutta kasvoistaan on niin isänsä näköinen että ei tosiaan oo postimiehen tytär :D
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Mulla on vihreänruskeat, exällä ruskeat ja pojallamme ruskeat ja tytöllä vaaleansiniset. Nykyisellä miehellä siniharmaat ja tytöllämme vihreänruskeat.

Tuntuu vaan hassulta vanhemman tyttären vaaleahiuksisuus ja sinisilmäisyys kun me vanhemmat olemme molemmat tummia, mutta kasvoistaan on niin isänsä näköinen että ei tosiaan oo postimiehen tytär :D
meillä vähän samoin. mulla ruskeat, isällä vihreät, mutta tytöllä sitten siniset.
 
x
mulla ruskeat,miehellä sinivihreät.meillä neljä lasta,joilla:
1.tytöllä ruskeat
2.pojalla siniset
3.pojalla ruskeat
4.tytöllä siniset(tosin vauva vasta 4kk joten voi muuttua vielä)
 
bells
Mulla siniharmaat, eksällä ruskeat ja tytöllä siniharmaat myöskin.
Voihan se joo vaikuttaa hassulta et jos vanhemmilla on ruskeat silmät ja lapsella siniset, mut se on ihan mahdollista. Jos vanhemmilla on siniset silmät molemmilla ja lapsilla ruskeat niin silloin tuskin on isänsä muksuja, sininen meinaan on peittävä geeni.
 
pedria
Alkuperäinen kirjoittaja bells:
Mulla siniharmaat, eksällä ruskeat ja tytöllä siniharmaat myöskin.
Voihan se joo vaikuttaa hassulta et jos vanhemmilla on ruskeat silmät ja lapsella siniset, mut se on ihan mahdollista. Jos vanhemmilla on siniset silmät molemmilla ja lapsilla ruskeat niin silloin tuskin on isänsä muksuja, sininen meinaan on peittävä geeni.
Eipäs ole ollut ainakaan meillä peittävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bells:
Mulla siniharmaat, eksällä ruskeat ja tytöllä siniharmaat myöskin.
Voihan se joo vaikuttaa hassulta et jos vanhemmilla on ruskeat silmät ja lapsella siniset, mut se on ihan mahdollista. Jos vanhemmilla on siniset silmät molemmilla ja lapsilla ruskeat niin silloin tuskin on isänsä muksuja, sininen meinaan on peittävä geeni.
Sinisen värin antava geeni on peittyvä eli resessiivinen, ruskea on dominoiva eli vallitseva.
 

Yhteistyössä