Minun mummilla on 14 lasta

  • Viestiketjun aloittaja ananasbananas
  • Ensimmäinen viesti
ananasbananas
Vai pitäiskö sanoa että oli, koska mummi on jo kuollut ja lapsistakin yks (mun eno siis) on kuollut.

15 olis ollut loppujenlopuks se oikea määrä, mutta mummi sai kuudennen (muistaakseni) lapsen jälkeen keskenmenon. Äidin kertoman mukaan, se km tapahtu aika myöhäsessä vaiheessa, koska lapsi oli jo aika "iso." Reilu kymmensenttinen. Oli kuulemma ollut poika, ja sen näki vain kun lapsen laittoi veteen. (??) :eek:
 
ananasbananas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:24 kukka kirjoitti:
hmm.. mikä tässä oli se pointti?


mun veljellä on 11 lasta ja siskolla kohta seitsemän.

ja vanhemmillani yht. 29 lastenlasta =)
Ei ollut mitään pointtia, kunhan kerroin. =)

Ja lähinnä mua ihmetytti (enkä nyt oo varma onko toi oikee verbi, mutta muuta ei tullu mieleen) että miten mummin on siihen aikaan täytynyt selvitä esim. siitä keskenmenosta.

Navettahommissa oli km tapahtunut, ja mun käsityksen mukaan jo tuonkin kokoinen lapsi on täytynyt synnyttää. (tarkoitan nyt siis sitä, että jos km tapahtuu alkuvaiheessa, niin silloinhan se sikiö vaan valuu verenä ulos, eikä se musta oo synnyttämistä)
Sitten mummi oli vaan jatkanut lypsyjä. Lasta ei kuulemma edes haudattu, vaan heitettiin tunkiolle tai vastaavaan. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:29 ananasbananas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 22:24 kukka kirjoitti:
hmm.. mikä tässä oli se pointti?


mun veljellä on 11 lasta ja siskolla kohta seitsemän.

ja vanhemmillani yht. 29 lastenlasta =)
Ei ollut mitään pointtia, kunhan kerroin. =)

Ja lähinnä mua ihmetytti (enkä nyt oo varma onko toi oikee verbi, mutta muuta ei tullu mieleen) että miten mummin on siihen aikaan täytynyt selvitä esim. siitä keskenmenosta.

Navettahommissa oli km tapahtunut, ja mun käsityksen mukaan jo tuonkin kokoinen lapsi on täytynyt synnyttää. (tarkoitan nyt siis sitä, että jos km tapahtuu alkuvaiheessa, niin silloinhan se sikiö vaan valuu verenä ulos, eikä se musta oo synnyttämistä)
Sitten mummi oli vaan jatkanut lypsyjä. Lasta ei kuulemma edes haudattu, vaan heitettiin tunkiolle tai vastaavaan. :/

Näinhän se meni silloin enenwanhaan :/ minun mummuni on jopa myynyt lapsensa, juuri uuden synnyttäneenä.(siis isomman pois tieltä) :/
 

Yhteistyössä