Minusta jotenkin älytöntä vai onko teistä?

Kun eskarilaiset ja koululaiset leikkivät yhdessä kun ovat ulkona.. Minusta eskarilaisten pitäisi olla omassaan ja koululaisten omassa rauhassa. Eskaripoika tätä äsken kertoi että koululaiset eivät ota häntä leikkiin.
 
...

Et kai sä ole tosissas????

MUN mielestä on älytöntä, että suomessa pyritään segregoimaan joka ikävuosi leikkimään ainoastaan omiensa keskuudessa. Mun mielestä on hyvä ja hieno asia jos eri-ikäiset oleskelevat samoissa tiloissa ja tutustuvat toisiinsa. Pikemminkin sais olla enemmän sekoittamista ikäluokkien kesken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Minusta olis älytöntä toisinpäin...siis harmittaako sua se, että poikaasi ei otettu leikkiin vai se, että eskarilaiset ja koululaiset leikkivät keskenään?
jotenkin vaan ajattelin että eskarilaiset olisivat vielä ihan omissa touhuissaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ei ole älytöntä minusta, ettei eskarilaisia erotella koululaisista välitunneilla, mutta se on ikävää, jos joku jätetään leikkien ulkopuolelle.
Niin..tuntevat isompia lapsia siellä eskariryhmässä kaikki muut paitsi meidän eskaripoitsu. Siksi eivät ota oikein mukaan.
 
Luokanopettaja
Ei ole älytöntä yhtään, päinvastoin. Lapsille tekee hyvää leikkiä välituntisin muittenkin kuin ainoastaan oman ikäisten kanssa. Tietenkään se ei ole kivaa, että joku jätetään leikkien ulkopuolelle.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mun mielestä on hyvä ja hieno asia jos eri-ikäiset oleskelevat samoissa tiloissa ja tutustuvat toisiinsa. Pikemminkin sais olla enemmän sekoittamista ikäluokkien kesken.
Mä olin aikaisemmin samaa mieltä, mutta kun olen huomannut minkälaisia juttuja tarttuu isommilta lapsilta, niin on tullut suunnilleen sellainen olo että tekis mieli eristää entistä tarkemmin lapset omiin ikäluokkiinsa.

Teoriassa kuitenkin ihana ajatus, käytäntö vaan on aika kamalaa kun pääsee kuulemaan noiden isompien lasten juttuja :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"segregoimaan" mitä tarkoittaa tuommoinen sivistyssana? ikään kuullutkaan??
Eristämään olis ehkä sellanen sinulle ymmärrettävempi versio? En oo ihan varma onko eristäminen nyt oikea sana, mutta siihen suuntaan.
tai "pitää erillään" vois olla varmaan myös, nyt kun tuon selitit ja varsinkin tässä asiayhteydessä.

joo oikeasti en ollut kuullut tuota sanaa... mutta aina oppii uutta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mun mielestä on hyvä ja hieno asia jos eri-ikäiset oleskelevat samoissa tiloissa ja tutustuvat toisiinsa. Pikemminkin sais olla enemmän sekoittamista ikäluokkien kesken.
Mä olin aikaisemmin samaa mieltä, mutta kun olen huomannut minkälaisia juttuja tarttuu isommilta lapsilta, niin on tullut suunnilleen sellainen olo että tekis mieli eristää entistä tarkemmin lapset omiin ikäluokkiinsa.

Teoriassa kuitenkin ihana ajatus, käytäntö vaan on aika kamalaa kun pääsee kuulemaan noiden isompien lasten juttuja :(
Juu sen kyllä huomaa äkkiä kotona lapsen käytöksessä ja puhumisessa jos on ollut isompien kans tekemisissä... Mutta toivottavasti homma toimii eikä tule sen kummempia ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"segregoimaan" mitä tarkoittaa tuommoinen sivistyssana? ikään kuullutkaan??
Eristämään olis ehkä sellanen sinulle ymmärrettävempi versio? En oo ihan varma onko eristäminen nyt oikea sana, mutta siihen suuntaan.
tai "pitää erillään" vois olla varmaan myös, nyt kun tuon selitit ja varsinkin tässä asiayhteydessä.

joo oikeasti en ollut kuullut tuota sanaa... mutta aina oppii uutta!
Mä saatan välillä käyttää vähän liikaakin ns sivistyssanoja ku mun vahvin kieli on englanti, niin käännän ne suoraan siitä :ashamed: En aina muista yhteyteen sopivimpia tavallisia suomenkielen sanoja.
 

Yhteistyössä