Minusta menee jo mauttomaksi tämä blogi...

  • Viestiketjun aloittaja "missu"
  • Ensimmäinen viesti
"pilvi"
Ihan kiva idea minusta :) Tuskin tarkoitus onkaan että kaikkia noita lahjoja odottavat lapsilleen.Ihan samahan se on , miten lahjatoiveet ilmoittaa kun sukulaiset niitä kumminkin kysyvät.
 
"vieras"
Mun mielestä tosi tosi hyvä idea!! Meilläkin mummit ja kummit tykkäis tuollasesta, nyt on vähän tylsää luetella puhelimessa lasten lahjatoiveita ja tarpeita, ja sit ne sanoo jonkun kohdalla että mä ostan sen...tuo oli jotenkin tyylikkäämpi :)

Ja tosi kivoja toiveita, meillä onkin noista noin puolet, ja loputkin voitaisiin ottaa :) ja mä tykkään kanssa just tuollaisista vaatteista. Voisin itsekin noille suloisille pehmoposkille ostaa jotain tuolta jos sattuisin heidät tuntemaan :)
 
Suzyanne
[QUOTE="vieras";22569154]Jos on paljon sukulaisia ja ystäviä jotka kyselee lahjatoiveita, niin toihan on kätevä tapa ilmaista ne, ja tuskin kaikkia noita tavaroita odottaa saavansa... Lahjan antajallekin helppo löytää taatusti oikea tavara kun tuolta näkee oikein kuvan kanssa että mitä tarkoitetaan.[/QUOTE]

Tuo sama mulle tuli mieleen. Jos on TOOOOOOSI iso suku, ja monilla on tapana hankkia toistensa lapsille lahjoja, niin tuohan on ihan hyvä idea. Ei tule ainakaan samoja lahjoja, eikä suvun tarvitse kysellä toisiltaan mitä kukakin on hankkinut. Itse olen kerran lapsena saanut synttäreilläni kaksi samaa lahjaa, se ei ollut mukavaa lahjan antajille eikä minulle.

Itse kyllä en jotenkin kehtaisi lahjatoiveita blogiin laittaa, mieluummin sanoisin suoraan asianomaiselle kysyttäessä, mistä olisi tarvis. Tänään juuri kerroin lapseni papalle puhelimessa mitä hän voisi ostaa lapselleni lahjaksi, pari pientä tarpeellista juttua. =) Mutta periaatteessahan tuossa on idea ihan sama kuin häälahjalistoissa, joita pidetään ihan yleisesti hyväksyttävinä. Kerran olimme häissä joiden lahjalista oli netissä, ja sieltä sai juurikin varata lahjan jonka aikoo hankkia. Eli sama periaate kuin tuossa.

Minusta on aika huvittavaa, että monien mielestä ei saisi toivoa mieleisiään lahjoja itselleen tai lapsille. Sitten kun ei toivo, sitten valitetaan kun tuli NIIIIIIIIN kamalia joululahjoja. Taas joulun jälkeen on tämäkin palsta täynnä niitä valituksia. Kyllähän tuo lista on hyvä tapa estää lahjoista aiheutunut tyytymättömyys.
 
"huh"
oli kyllä niin pitkä toivelista että en viitsinyt edes loppuun katsoa. kyllä tästä joulusta on tullut ahneitten materiaalin haalimis juhla. ja ei mitään halpoja toiveita.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yök;22569326:
Viimeistään muumiastioiden kohdalla meni yli.
En jaksanu skrollata sinne asti. Ällöttävää!

Kukaan tarvii edes noin paljoa tavaraa jouluksi? Mitä järkeä on ostaa läjäpäin lahjoja 2-vuotiaalle, joka olisi kovin iloinen yhdestäkin hyvin mietitystä lahjasta. Ilmeisesti blogin pitäjä on tottunut saamaan haluamansa, eli pappa tai mamma betalar mitä tarvitaan.

Vielä se Siperia opettaa.

Minä en ostaisi mitään jos mulle tuollainen linkki laitettaisiin.
 
t
Minusta on aika huvittavaa, että monien mielestä ei saisi toivoa mieleisiään lahjoja itselleen tai lapsille. Sitten kun ei toivo, sitten valitetaan kun tuli NIIIIIIIIN kamalia joululahjoja. Taas joulun jälkeen on tämäkin palsta täynnä niitä valituksia. Kyllähän tuo lista on hyvä tapa estää lahjoista aiheutunut tyytymättömyys.
Lukekaahan tuo huolella.
 
ok juttu
Musta tuo on ihan kätsä.
Ja jos mä tekisin tollasen,niin mun lähipiiri ymmärtäis kyl.
Pikkasen huumorii yhdistettynä lahjaTOIVEIDEN kertomiseen.

Mua henk kohtasesti ärsyttää soitella ja kysellä joka joulu,et mitä kukanenki toivoo joulupukkelilta.
Ja ihan yhtä tympee on miettiä,et mitä meidän poppoo toivoopi saavansa,ja yrittää siinä sit muistaa et mitä on jo sanonu "listalta "
 
"vieras"
Jos joku kysyy lahjatoivetta niin toivoa saa, mutta mun mielestä joululahjat eivät ole sellaisia että niistä voisi esittää toiveita jos ei kysytä. Fiksun lahjanantaja kysyy, jos ei tiedä mitä toiselle olisi kivaa ja tarpeellista.

Mutta toi listaus noista kamoista, ei ole tarpeellista kenellekään. Tossahan on tavaraa kuin pienessä tavaratalossa.
 
"zenn"
Kiva idea. :)

Itse toivoisin, että meiltä kysyttäisiin tai edes kuunneltaisiin mielipiteitä lahjoista/leluista. Tuossa blogissa oli monta lelua, jotka meillekin kelpaisivat, mutta ei, me saamme mautonta soivaa muovikrääsää, jota taaperollamme on jo valtava kori ja osa kaapissa.
Itsekin tykkään antaa toivottuja lahjoja, joten jos lahjalistaan törmään niin mieluusti sitä tutkin.
 
Minusta tuo oli hyvä idea, enkä saanut käsitystä että kaikki noista olisi saatava lahjaksi (todisteena esim. se, että unimusiikkileluja esiteltiin kaksi samankaltaista, eri liikkeiden valikoimaa), vaan siinä esiteltiin erilaisia vaihtoehtoja.

Jos toivelistassa vaan lukisi "muumilautanen" niin riski saada muovinen lautanen, joka ei kestä mikroa eikä konepesua, on suuri, ja vielä väärällä kuviolla, mutta tuossa oli monta erilaista vaihtoehtoa jotka voi painaa mieleensä ja bongata kaupasta jonkun niistä tietäen että on mieluisa lahja.
 
niponipo
Heh! Eiköhän ne ole vaihtoehtoja, ei varmaan oleteta että kaikki saadaan. Minusta ihan kiva juttu :) . Vasta itse kyselin, mitä siskon lapset "toivovat joulupukilta", että tulisi ostettua jotain oikeasti tarpeellista tai ei ainakaan sellaista tavaraa mitä jo on. Ja se ei todellakaan tarkoita mitä PITÄISI ostaa. Harvoin kai lapset yleensäkään lahjaksi vaatteita toivovat, eiköhän ne aina vanhempien toiveita.
 
t
[QUOTE="vieras";22569420]Jos joku kysyy lahjatoivetta niin toivoa saa, mutta mun mielestä joululahjat eivät ole sellaisia että niistä voisi esittää toiveita jos ei kysytä. Fiksun lahjanantaja kysyy, jos ei tiedä mitä toiselle olisi kivaa ja tarpeellista.

Mutta toi listaus noista kamoista, ei ole tarpeellista kenellekään. Tossahan on tavaraa kuin pienessä tavaratalossa.[/QUOTE]

Mistäs sinä tiedät jos lahjatoiveita on kysytty ja siksi ne nyt tuossa on listattu? Silloinhan lista on kovinkin tarpeellinen joillekin. Itse en taas ymmärrä sitä, että voidaan sanoa toistenkin puolesta, ettei ole tarpeellista. Ehkä ei teillä, mutta joillakin muilla näköjään on. Hyvähän se vain on, kun tavaraa on paljon listalla, on helpompi valita mitä sieltä mahdollisesti itse haluaa ostaa.
 

Yhteistyössä