Mirena kierukka

Onko kellään kokemusta Mirena merkkisestä kierukasta? Mulle laitettiin se tänään koska kuukautiset anemian takia niin runsaat...olen 42 vuotias ja ekaa kertaa kierukkaa käytän. Kuullu vaan juttuja että joillakin menkat tullu jopa 2 viikon välein ja joillakin jatkuvaa tiputtelua:( Lekuri tosin sano että menkat voi loppua jopa kokonaan.

Aina ollut vähän näitä hormonikierukoita vastaan, mutta nyt tuli eteen pakon sanelema juttu...onko tullut muutoksia esim persoonallisuuteen?? Painon nousua?
 
minulla näin
Mulla on ollut Mirena nyt n. vuoden verran. Ei painon nousua, eikä suuremmin mielialanvaihtelujakaan. Menkat tulee edelleen n. 4-5 viikon välein, vuoto on niukkaa (pikkuhousunsuojilla pärjää), mutta saattaa kestää jopa 6-7 päivää. Aiemmin mulla oli todella runsaat menkat ja vuotoa 5-6 päivää.
 
"alma"
Mulla oli lähes jatkuvaa pientä vuotoa n.2kk kierukan laittamisen jälkeen, sitten menkat loppuivat kokonaan, joskus voi pari tippaa tulla. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, eli suosittelen.
 
mmmmm
multa loppui kuukautiset kokonaan eikä ollu mitään sivuvaikutuksia.
Olin tosi tyytyväinen kunnes se jouduttiin ottamaan pois ja päätin olla ottamatta uutta. huomasin että se vei kuten muutkin hormooniehkäisyt seksihalut lähes kokonaan!
 
"Netta"
Mulle laitettu helmikuun lopussa tuo ja joka päivä ollut tiputtelua, tosin hyvin vähäistä. Mitään menkkavuotoja ei ole näkynyt, vaan samaa tiputtelua joka päivä. Ja mulla ainakin paino laskenut. :D Tuo tiputtelu ei haittaa ainakaan vielä, koska on todella niukkaa. Muita sivuvaikutuksia en ole huomannut.
 
"vieras"
Olin 45-vuotias, kun minulle laitettiin ekaa kertaa Mirena. 3 ensimmäistä kuukautta oli miltei jatkuvaa vuotoa ja tiputtelua. Sen jälkeen kuukautiset ovat olleet normaalit: kerran kuussa, kesto 4 pv, vuodon määrä normaali paitsi yhden kerran tosi runsas. Mitään haittavaikutuksia en ole huomannut.
 
"mä"
[QUOTE="alma";23486317]Mulla oli lähes jatkuvaa pientä vuotoa n.2kk kierukan laittamisen jälkeen, sitten menkat loppuivat kokonaan, joskus voi pari tippaa tulla. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, eli suosittelen.[/QUOTE]

näin mullakin nyt ollut 2vuotta ja tän viimeisen vuoden aikana on tullut 2 päivänä verta yhen siteen verran muten ei oikeeastaan mitään, joinakin kuukausina huomaa kun menkojen pitäisi tulla niin rinnat turpoaa. tykännyt olen ja pois en kyl anna.
 

Yhteistyössä