Mirena!

Moi!

Mulla on ollut hormonikierukka viitisen kuukautta ja yhdet menkat ollut koko aikana, jotka kyllä kesti melkeen kuukauden. Sen jälkeen ei oo ollu vuotoa kun satunnaisesti pari tippaa. Tää vuodottomuushan ei mua haittaa, (paitsi että ei oo hajuakaan koko kierrosta) mutta aiempiin menetelmiin verrattuna mun iho on tosi huonossa kunnossa. Varsinkin suun ympärillä on usein finnejä ja jälkiä ja muuten sitten semmosta pikkunäppyä paljon. Oisko mitään vinkkejä, rauhoittuuko ajan kanssa?

Ja muuten, onkohan se totta oikeesti että hormonaalista ehkäisyä käyttävät naiset valitsevat epäsopivia kumppaneita? Näin niinkun sinkkunaisen näkökulmasta :D
 
Mun siskolla tuli sama kierukan oton jälkeen, naama alkoi kukkia ihan älyttömästi ja lisäksi raskausarpia ilmestyi ympäri kroppaa. Nyt on onneksi rauhoittunut, 6kk oton jälkeen, eikä naama enää pahemmin kuki...

Normaalia parempi huolenpito kasvojen puhtaudesta, juuri muuta apua ei liene.
 
"uuu"
Mulla harkinnassa mirena. gyne kuitenkin suositteli kokeilemaan ensin 3-6kk microluton minipillereitä. Sisältävät kuulemma samaa hormonia kun se kierukka. Jos nuo pillerit osoittautuu sopimattomiksi onko se nyt sitten ihan varmaan että mirena on myös sillon epäsopiva... Toistaiseksi vasta 3 tabletti päivää takana joten ei sopivuudesta vielä mitään tietoa...
 
Mä luulen että pointti siinä pillerit vai Mirena on mirenan pitkäaikaisuus ja se että hormoni erittyy 24/7 matalammalla pitoisuudella kuin pillereissä. Mä olin kokeillut pillerit, renkaan ja kapselin ennen tätä ja oon ollu tyytyväinen. Uskon siis että Mirenaa voisit sietää paremmin, mutta siinä on tietty se asetus ja poisto oma juttunsa.
 
yksi kypsä
Toukokuussa laitettiin Mirena ja tällä hetkellä naama on niin hirveässä kunnossa, että menen ihotautilääkärille viikon päästä. Kärsin aikuisiän aknesta muutenkin ja antibiootti- ja rasvahoito ei enää kierukan kanssa riitä pitämään aknea pois. Aurallisen migreenin takia en voi yhdistelmäpillereitä enää syödä, mikä olisi toimiva ratkaisu akneen.
 
ghyt
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki;26892585:
Mulla kukki naama ensimmäisen puoli vuotta ja koko sen ajan oli myös jatkuvaa tiputtelua. Sitten onneksi rauhoittui.

Miesmaussa en ole huomannut muutosta :D
Ei aiheuttanut vittuilua mm. ympäristölle?
 

Yhteistyössä