Mirtazapinin lopettaminen?

  • Viestiketjun aloittaja a..p
  • Ensimmäinen viesti
a..p
Lääkärin kanssa oli puhetta tuon lääkkeen lopettamisesta, mutta en pääse lääkäriin vielä pariin viikkoon.
Olen syönyt Mirtazapinia päivittäin lähes puoli vuotta nykyisellään annos on 30 mg/päivä.
Tuo lääke vei minut ensin aivan tunnottomaksi zombiksi, enkä halua enää päivääkään syödä tuota lääkettä. Pahan olon se kyllä vie, mutta niin kaikki muutkin tunteet, teen kaiken kuin robotti. Joillain tuo varmasti toimii, mutta minun kohdallani ei.
Nyt haluan lopettaa, mutta onko kellään antaa tietoa, tuleeko koviakin vieroitusoireita noin lyhyeltä ajalta? Kannattaisiko annosta ensin hilata alas, en kyllä haluaisi yhtään viivyttää lopettamista...
Entä voiko yhtäkkisestä lopetuksesta olla mitään vaaraa?
Tai voiko olo pahentua/muuttua kummalliseksi lopettamisen myötä?

Kiitos jos viitsitte vastata kellä kokemusta on :)
 
"yks vaan"
Omia kokemuksia mirtazapinin lopettamisesta, söin annos kokoa 15mg yhteensä 118 päivää aina 11.09.2014 asti ja en ottanut enään seuraavana yönä annosta ollenkaan..ensimmäiset oireet ensimmäisenä yönä olivat että ei tullut uni vaikka väsytti pyörin 22-24 asti yöllä sängyssä ja nukahdin vähän jälkeen.Heräsin sitten 02.30 yöllä kun oli pirun kuuma hikoilutti ja oli vähän ahdistava olo, niin lähdin sitten vanhempien sohvalle nukkumaan kaiken varalta, koko viikonlopun yli ollut vähän sellainen krapulainen olo sekä perjantai lauantai yön nukuin vain siitä 02.30 - 9.00 aamulla,söin kumminkin suht normaalisti vaikka tosin hieman lievemmin kun oli krapulainen olo, lauantai yö meni sitten jo paremmin unen kannalta kun rupes nukuttamaan jo 23.00 aikaan ja nukahdinkin aika pian sekä sain nukuttua 09.30 asti aamulla,sunnuntaina toimi jopa vatsakin niin oli hieman vähemmän krapulaisempi olo sekä kävin molempina päivinä kävelyllä ( 1km ) että en ihan paikallani olisi. Nyt näin maanantaina olo on hieman krapulainen enään pientä vatsassa kiertelyä on nukuin aamulla 9 asti ja olin edellisenä yönä nukahtanut jo 22.30 mennessä, Pää tuntuu paremmalta kun ei ole enään Lääke tokkurassa sekä ei ole ahdistuneisuutta ynm mitä tuli kuurin aikana saa nähdä kauan menee että kroppa tulee perässä ja olo on normaali mutta ennemmin näin kuin ne haittavaikutukset kuurista , 3 päivää ilman mirtazapinia Jes :)
 

Yhteistyössä