Missä maatilallisten lapset on vanhempien ollessa navetassa yms.?

  • Viestiketjun aloittaja Lilli
  • Ensimmäinen viesti
Lilli
En tiedä mistä tuli mieleeni.. Herätetäänkö ne aamukuudelta navettaan vai miten sellainen saadaan järjestettyä kun harvemmin kuitenkaan enää mummoja on apuna..

Ja siis tällaisia taaperoikäisiä ja pienempiä lähinnä mietin..
 
neljä-ilman-viidettä
Meillä oli yhdessä vaiheessa kotona perhepäivähoitaja kun oli niin monta pientä lasta. Sittemmin ollaan tehty töitä vuoron perään ja niin, että itkuhälytin on navetalla. Aamullahan lapset nukkuvat ja myös päiväunet on satutettu niin , että ne ovat iltatöiden aikaan. Näin vaunut voivat olla navetan vieressä itkuhälyttimen kanssa.

Joskus on lapset mukana ja nyttemmin kun isoimmat on isoja, he voivat katsoa pienimmän perään (joka ei sekään ole ihan pieni ;)
 
tilallinen
Meillä navetto pihapiirissä, joten otan mukaan itkuhälyttimen. Yleensä myös esim. mies jää nukkumaan sisälle kun käyn navetolla ja sitten mies lähtee peltohommiin kun olen saanut navettohommat tehtyä. Jos ei ole peltohommia, niin mies hoitaa sitten iltahommat navetolla. Vauvaa olen kantanut liinassa mukana, kun on herännyt aikaisemin. Harvemmin ne lapset herää kesken kaiken ja jos sattuvat heräämään, niin huutelen kaksisuuntaisesta itkuhälyttimestä, että äiti on navetolla ja tulee pian ja lähden sisälle, jossa olen sitten viidessä minuutissa, parissa jos hätä lapsella on kova.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Tästä on jo ollut elämää suurempia ketjuja :saint: Ikävä tosiasia on että lapsoset jäävät keskenään kotiin kun vanhemmat tekee aamunavetan.
ai sä toimit noin. no me tehtiin navetta työt vuoron perään ja päiväksi lapset meni sit hoitoon. jos kumpikaan vanhemmista ei joutanut hoitamaan
 

Yhteistyössä