Missä menee seksuaalisen hyväksikäytön

jaa-a... kysyitpä tosi vaikian kysymyksen... :/

minun mielestä se seksuaalinen hyväksikäyttö pitää sisällään myös raiskaukset... mutta ehkä se hyväksikäyttö on enemmänki toistuvaa ja se kohdistuu samaan henkilöön. kyseessä siis sama tekijä kokoajan...

ja seksuaalinen hyväksikäyttö on usein myös sitä että se kohdistuu alaikäiseen. tosin niin saattaa kohdistua raiskauskin, ja silloin niiden raja mielestäni hämärtyy...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Raja menee siinä et sanoo ei. Hyväksi käyttöä on se kun uhri on kykenemätön sanomaan ei esim. tajuton tai muuten ymmärtämätön.
Näin ajateltunahan seksuaalinen hyväksikäyttö olisi periaatteessa pahempi rikos kuin raiskaus, eikö?
Yhtä raskaista rikoksista on kyse jos uhrin kärsimyksellä mitataan, luulisin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Raja menee siinä et sanoo ei. Hyväksi käyttöä on se kun uhri on kykenemätön sanomaan ei esim. tajuton tai muuten ymmärtämätön.
Näin ajateltunahan seksuaalinen hyväksikäyttö olisi periaatteessa pahempi rikos kuin raiskaus, eikö?
Näin. Mulle tuosta on seurauksena lapsi johon ns isä ei halua olla isä!
 
Eikös viime vuonna BB:ssä se yks mieskilpailija touhunnu jotakin seks sävyttestä sen sammuneen naiskilpailijan kanssa ja sitä muistaakseni käsiteltiin oikeudessa hyvkäsikäyttönä. Jos en ihan väärin muista.
 
näinkö?
no niin kuin joku jo kirjoittikin, niin minunkin mielestäni seksuaalinen hyväksikäyttö kohdistuu ihmiseen joka ei osaa/pysty kieltäytymään, esim. lapsi, tajuton, vammainen. ei ole välttämättä yhdyntä. raiskauksen miellän taas yhdyntään pakottamiseksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Minusta seksuaalinen hyväksikäyttö on aikuisen tekemää alaikäiselle ja raiskaus aikuisen ihmisen tekemä aikuiselle.
Tai muuten sellaiselle, joka ei ymmärrä asioita loppuun asti.
Joku "vajaamielinen" (anteeksi kamala sana, en muista nyt tähän hätään synonyymiä )
uskoo kaiken, mitä joku muu sanoo; " näin kaikki tekee, sun pitää olla mulle kiltti"
Tai lapsen tasolla oleva, nukkeleikkejä rakastava:
Annas kun mä näytän sulle, miten saat ihan oikean vauvan.

Hyväksi käyttöä nämäkin, kun ihminen ei itse tajua, ettei tarvitse suostua.
 

Yhteistyössä