Missä mun rahat viipyy???

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joo. Ei lasketa, mutta nyt on jo keskiviikko. Eli tää on toinen pankkipäivä... Ihmetyttää, kun esim. Op-pop siirrot hoituu yhdessä päivässä...

Voikohan ne rahat tulla vielä tänään vai vasta huomenna?
 
vierailija
Katsoin netistä, että pop pankin ajo olis 5.30. Siinä ei ainakaan mun rahat liikkunu. Eikö ne näy tilillä saman tien?

Tyttö pitää reissuun laittaa (lähtee klo 13) ja lippurahat uupuu. Ketuttaa!
 
vierailijaap
Ei ole raha tullut vieläkään.
Voiko pankki tahallaan seisottaa mun rahoja jossain kerätäkseen korkotuloa tai jtn? Kyse suurehkosta summasta (useampi tuhat euroa) kuitenkin??

Soitin danske bankiin missä vakuuteltiin, että tilisiirto on tehty. Soitin pop pankkiin, jossa sanottiin, että heillä maksua ei näy. Missä ne rahat siis on?! Ja mihin mä seuraavaksi soitan??
 
vierailija
Ei ole raha tullut vieläkään.
Voiko pankki tahallaan seisottaa mun rahoja jossain kerätäkseen korkotuloa tai jtn? Kyse suurehkosta summasta (useampi tuhat euroa) kuitenkin??

Soitin danske bankiin missä vakuuteltiin, että tilisiirto on tehty. Soitin pop pankkiin, jossa sanottiin, että heillä maksua ei näy. Missä ne rahat siis on?! Ja mihin mä seuraavaksi soitan??
Poliisille. Lisäksi kantelu pankkivalvontaan. Tarkista vielä, että tilinumero on varmasti oikein.
 
vierailija
"
Isällä ja tyttärellä on tilit eri pankeissa. Isä ihmettelee maksujen ja rahansiirron viivettä pankkien välillä. Mihin pankit tarvitsevat kolme pankkipäivää rahojen siirtämiseen pankista toiseen asiakkaan tilille?

Kolme pankkipäivää kotimaisessa rahaliikenteessä on vanhentunut käsite. Finanssialan Keskusliiton johtava asiantuntija Inkeri Tolvanen kertoo, että jo viime vuoden alusta lähtien maksujen on pitänyt olla perillä yhdessä päivässä maksajalta saajalle ei vaan kotimaan maksuissa vaan kaikkiin 33:een yhteisen Euromaksualueen maahan, kunhan valuuttana on euro.

- Edellytyksenä tässä on, että maksaja on antanut saajan IBAN-tilinumeron oikein maksulle ja että sekä maksupäivä että seuraava päivä ovat molemmat pankkipäiviä, toisin sanoen pankit ovat silloin auki. Viikonloppu ei ole pankkipäiväaikaa.

Jos maksun kuitenkin maksaa verkkopankissa myöhään illalla, silloin maksu käynnistyy vasta seuraavana päivänä ja maksu on päivää myöhemmin perillä saajalla. Maksun toimitusaika on kaksi pankkipäivää yhden päivän sijaan myös silloin, jos maksun maksaa paperitoimeksiannolla pankille.
"

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/11/21/mihin-pankit-tarvitsevat-kolme-pankkipaivaa-rahojen-siirtamiseen-pankista
 
vierailijaap
Ei ole verkkopankissa maksettu vaan pankin pankkisiirtolomaketta käyttäen.

Tilinumero on oikea. Rahojen pitäis kuulemma viimestään huomenna olla mulla... Huomenna??! Joku tässä nyt mättää!!
 
vierailija
Oletko nähnyt sen pankkisiirtolomakkeen kuittauksineen ? Epäilen, että sinulle ei kerrota, onko jonkun muun tekemä maksu lähtenyt tililtä vai ei. Ehkä isä valehtelee ja kertoo kysyneensä pankista. Ei pankit rahoja pimitä.
 
vierailija
Oletko nähnyt sen pankkisiirtolomakkeen kuittauksineen ? Epäilen, että sinulle ei kerrota, onko jonkun muun tekemä maksu lähtenyt tililtä vai ei. Ehkä isä valehtelee ja kertoo kysyneensä pankista. Ei pankit rahoja pimitä.
Siis missä ap kirjoitti, että rahat ovat tulossa hänen isältään? Uskomatonta miten ihmiset keksii aivan omiaan näihin juttuihin! Ei tuon vertaa osata erottaa, että tuo yksi teksti oli lainaus jostakin muualta eikä tokikaan ap:n kirjoittamaa.
 

Yhteistyössä