Missä painossa alatte pitää ulkonäköänne ällöttävänä?

  • Viestiketjun aloittaja täsi
  • Ensimmäinen viesti
"joooo"
Mä oon 160 cm ja normaalisti 50-51 kg. Jos alkaa mennä 52 kg niin tiputan kilon-pari pois välittömästi. Musta tuo 50 kg olis ehkä mun ihannepaino, saa syödä sitä mitä haluaa kohtuudella ja tuntuu/näyttää hyvältä.

Synnytyksen jälkeen painoin 60 kg. Mitkään vaatteet ei mahtuneet päälle ja olin mielestäni kyllä läski. Ja vaikka tää nyt normaalipainoon luetaankin, niin ihan sama, koska lyhyellä ihmisellä painoindeksi nyt on hiukan vääristynyt minusta tuossa suhteessa. Imetyksen aikana olin pitkään 55 kg painava ja siedin sitä, mutta hyvältä ja omalta se ei tuntunut. Imetyksen loppuvaiheessa pääsin taas omille lukemilleni ja alkoi tuntua omalta. :)
 
höps
Normaali terve nainen ei tunne oloaan ällöttäväksi normaaliapainossaan. Ainosastaan kehonkuvaltaan vääristyneet ja teini-iän vartaloihanteeseen roikkumaan jääneet tekevät näin.
 
"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja höps;25763104:
Normaali terve nainen ei tunne oloaan ällöttäväksi normaaliapainossaan. Ainosastaan kehonkuvaltaan vääristyneet ja teini-iän vartaloihanteeseen roikkumaan jääneet tekevät näin.
Normaali terve nainen ymmärtää, että vartaloita on erilaisia, ja toiset näyttävät pulskilta normaalipainossakin, jos rasva asettuu tiettyihin paikkoihin. Läski ei ole mikään tavoittelemisen arvoinen juttu, vaikka normaalipainon sisällä oltaisiinkin.
 
uik
[QUOTE="eee";25762984]Oon 176 cm pitkä, ja 65 kilossa alkaa olla ällöttävä olo. Huonompaan suuntaan menen heti kun ylitän kuudenkympin rajan.[/QUOTE]

Mielenkiintoista lukea, miten erilaisia olemme. Itselläni tuo 65 kg (176 cm pitkä olen minäkin) on nimenomaan juuri oikea paino. Jos menee ruon alle, näytän kärsineeltä rimpulalta. Mulle sopiva hameenkoko 65 kiloisena on 34/36 olevat hameet, farkut kokoa W29/L34. Mä olen aika raamikas, eli hartiat on leveähköt, vyötärö kapeahko ja lihasmassan kerääminen on mulle aina ollut suht helppoa. Urheilenkin aika paljon, noin 5-6 kertaa viikossa.

Alle 65 kg:na terkkari otti mut lukiossa aina tarkkaan syyniin, ei uskonut, että painan niin paljon. Tarkisti mun kengät, hiukset (nutturan) yms. lisäpainojen varalta. Liikunnanope sanoi, etten saa laihtua yhtään enempää, muuten menen keskeltä katki ja kaverit pelkäsivät, että olen sairastunut anoreksiaan.

Yläraja mulla on noin 75 kg, raskauksissa olen tuossa painossa ollut, eikä kovin mukavalta tuntunut.
 
....
167 cm, ja alan tuntea oloni läskiksi kun menee yli 55 kg:n.

Hassuinta on, että pidän muita saman painoindeksin ihmisiä hoikkina, ja minulla on kavereita jotka ovat samanpituisia ja painavat jotain 60-65 kg ja minusta heillä on normaalit ja hyvännäköiset vartalot. Eikä minulla ole mitään itseinhoa tai vääristynyttä kuvaa omasta kehosta, sillä nyt 53-kiloisena olen erittäin tyytyväinen olemukseeni enkä katsele itseäni kriittisesti. Mutta tosiaan 55-kiloisena ja vähän yli minusta alkaa tuntua epämiellyttävältä.
 
"Mää"
Se että mä pidän ulkonäköäni ällöttävänä ei riipu painosta. Mä olen ällö missä painossa vain. Huomattavaa ylipainoa en ole vielä kokenut, mutta sen tiedän että alle 50-kiloisena en näytä hyvältä ainakaan. Mun terävät piirteeni vain korostuu, ja kukas nyt posket lommolla hyvältä näyttäis.
 
"vieras"
Täällä vielä kolmas 176-senttinen. Mullekin sopiva paino on 65 kg, tosin vaatekoko on 38-40. Lasten ollessa pieniä painoin pitkään 57-61 kg ja se oli aivan liian vähän, näytin sairaalta.
 
"eee"
Mielenkiintoista lukea, miten erilaisia olemme. Itselläni tuo 65 kg (176 cm pitkä olen minäkin) on nimenomaan juuri oikea paino. Jos menee ruon alle, näytän kärsineeltä rimpulalta. Mulle sopiva hameenkoko 65 kiloisena on 34/36 olevat hameet, farkut kokoa W29/L34. Mä olen aika raamikas, eli hartiat on leveähköt, vyötärö kapeahko ja lihasmassan kerääminen on mulle aina ollut suht helppoa. Urheilenkin aika paljon, noin 5-6 kertaa viikossa.

Alle 65 kg:na terkkari otti mut lukiossa aina tarkkaan syyniin, ei uskonut, että painan niin paljon. Tarkisti mun kengät, hiukset (nutturan) yms. lisäpainojen varalta. Liikunnanope sanoi, etten saa laihtua yhtään enempää, muuten menen keskeltä katki ja kaverit pelkäsivät, että olen sairastunut anoreksiaan.

Yläraja mulla on noin 75 kg, raskauksissa olen tuossa painossa ollut, eikä kovin mukavalta tuntunut.
Joo, se on jännää, miten eri mallisia ihmiset ovat. :) Mä tosiaan olen 176-senttisenä parhaimmillani alle 60-kiloisena, mutta en olekaan kovin lihaksikas, vaan etenkin yläkropaltani aika siro - lantionympärys alkaakin sit 65-kiloisena jo mennä yli metrin, eli en vaan näytä enää niin sopusuhtaiselta. Tissit kun on pienet painosta riippumatta :D

Joskus lukiossa olin tämänpituisena 53-kiloinen, se oli liian vähän painoa - yläkroppa alkoi näyttää riutuneelta.
 
uik
[QUOTE="vieras";25763217]Täällä vielä kolmas 176-senttinen. Mullekin sopiva paino on 65 kg, tosin vaatekoko on 38-40. Lasten ollessa pieniä painoin pitkään 57-61 kg ja se oli aivan liian vähän, näytin sairaalta.[/QUOTE]

Mulla on sama paitakoko kuin sulla. Mä olen jotenkin ihmeellisesti muotoutunut. :D
 

Yhteistyössä