Missä supistukset voi tuntua?

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
höh
Onpas hölmöä kun synnyttänyt äiti joutuu tällästä kyselee, mut kysympä silti!

Eli voiko supistukset tuntua ylävatsalla, eikä niinkään alavatsalla/nivusissa/selässä????

Selkää polttelee hieman koko ajan ja nyt tulee sellasia epäsäännöllisiä maha-kramppeja tohon ylvatsaan ja sivuille.. Onkohan vaan tosi pahoja vatsanväänteitä, vai voisko olla supistuksia? rv37 menossa, et ei olis mikään mahdottomuus...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja u:
No selänpolttelu ainakin vois viitata supistuksiin. Muuten en sitten osaa sanoa..
joo, se on tuttua ennestään, mutta nyt on ylävatsalla sellaista aika pistävää ja kovaa kipua. tulee sellaisia kramppeja, kestää ehkä 15sec ja sit rauhottuu...
 
Hoo
Mulla oli ns harkkasupparit sellasia melko kovia menkkakipuja ja mahan kovettumisia ja just tollasia mahakramppeja, niitä tuli pitkin raskautta. Ne oikeet synnytyssupparit oli sit sellasia et oli kun selkä olis ollu tulessa,ristiselkää ja alaselkää poltti, myös voimakkuudeltaan ne oli sellasia ettei kestäny olla mitenkäänpäin eli erotti kyllä sit selvästi mistä oli kyse, kun mäkin joskus mietin mistä sen tietää millon on tosi kyseessä. :D Noi sun supparit kuulostais sellasilta valmistelevilta suppareilta, voi nekin tietty valmistella jo kohdunsuuta mut enpä usko et noilla synnytetään.
 
eyey
Alkuperäinen kirjoittaja Hoo:
Mulla oli ns harkkasupparit sellasia melko kovia menkkakipuja ja mahan kovettumisia ja just tollasia mahakramppeja, niitä tuli pitkin raskautta. Ne oikeet synnytyssupparit oli sit sellasia et oli kun selkä olis ollu tulessa,ristiselkää ja alaselkää poltti, myös voimakkuudeltaan ne oli sellasia ettei kestäny olla mitenkäänpäin eli erotti kyllä sit selvästi mistä oli kyse, kun mäkin joskus mietin mistä sen tietää millon on tosi kyseessä. :D Noi sun supparit kuulostais sellasilta valmistelevilta suppareilta, voi nekin tietty valmistella jo kohdunsuuta mut enpä usko et noilla synnytetään.
Mulla synnytyssupistukset olivat tuntitolkulla sellaisia just mitä ap kuvaili, ei ollenkaan tuskaisia, ehkä kuukautiskipuun verrattavissa. Sitten yhtäkkiä iski semmoset supistukset tiskiin että siinä tuli kätilölle kiire soittaa anestesialääkäri paikalle :D
 
vieras..
mulla kans viimeyön silleen omituisesti vähän väliä "viilsi"/poltti tosta navan kohdalta poikittain, tai ehkä aavistuksen navan yläpuolelta. en kans oikeen tiedä että supisteliko vai mitä hittoa teki :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja NöpönNuuka:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
selässä, alamahassa, mulla jopa pepun yläosissa asti.
Mulla kans just alaselkä/pepun yläosa, lantio - ei niinkään niinku telkkarissa, et välillä huudetaan, vaan semmoista jatkuvampaa jomotusta
joo, sellasta polttavaa tuskasta jomotusta se lähinnä oli. Kuuma suihku ja hieronta auttoi mulla :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja eyey:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoo:
Mulla oli ns harkkasupparit sellasia melko kovia menkkakipuja ja mahan kovettumisia ja just tollasia mahakramppeja, niitä tuli pitkin raskautta. Ne oikeet synnytyssupparit oli sit sellasia et oli kun selkä olis ollu tulessa,ristiselkää ja alaselkää poltti, myös voimakkuudeltaan ne oli sellasia ettei kestäny olla mitenkäänpäin eli erotti kyllä sit selvästi mistä oli kyse, kun mäkin joskus mietin mistä sen tietää millon on tosi kyseessä. :D Noi sun supparit kuulostais sellasilta valmistelevilta suppareilta, voi nekin tietty valmistella jo kohdunsuuta mut enpä usko et noilla synnytetään.
Mulla synnytyssupistukset olivat tuntitolkulla sellaisia just mitä ap kuvaili, ei ollenkaan tuskaisia, ehkä kuukautiskipuun verrattavissa. Sitten yhtäkkiä iski semmoset supistukset tiskiin että siinä tuli kätilölle kiire soittaa anestesialääkäri paikalle :D
Niin, empä mä nyt n'illä vielä olis laitokselle lähtemässä.. arveluttaa vaan kun ekasta ei tälläsiä kipuja ollu missään vaiheessa: synnytys kun lähti käyntiin niin tiesin sen kyllä. synnytykset voi kuitenkin olla niin erilaisia, et en takia tässä pohdin.. osaa sitten soittaa esikoiselle hoitajaa ajoissa...

selkää ja nivusi a polttelee, mut niistä oikeista supistuksista ei ole vielä tietoa.. mahaan kun ottaa niin puhuminen vaikeaa ja pitää asentoa vaihtaa, et uhkaavalta tuntuu..
 

Yhteistyössä