missä vaiheessa polille näytille?

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
utelias
Supistuksia, sellasia kunnolla kipeitö tullu päivän mittaan silloin tällöin, mutta tossa 30 min sitten tuli 3 viidessä minuutissa. Nyt oli vartin tauko, jolloin taas yksi. nyt hiljaista. Tuntuu sisäreisissä myös.

Lisäksi on kokopäivän ollut kamala paineen tunne tuolla alhaalla ja tuntuu kun vauva puskisi iteseään ulos. Tätä on oikeastaan ollut koko viikonlopun, ei säännöllisesti, mutta kumminkin todella useasti eilenkin. Kipu on sellaista että mihinkään muuhun ei pysty sillä hetkellä keskittymään, eli esim siihen kovettuuko maha samalla / viittaako supistuksiin. Alamaha ainakin vissiin kovettuu samalla. Useiten näitä tulee vauvan liikkeiden yhteydessä, mutta myös muuten.

Esikoisesta ei aikoinaan tullut ainuttakaan kipeää supistusta ennen sairaalassa oloa, jolloin synnytys jo käynnissä. Vedet ei myöskään mennyt itsestään, vaan puhkaistiin kalvot synnytyksen yhteydessä.

Ja sitten vielä.. minkälaisia supistuksia TEILLÄ on ollut ennen synnytystä? Kun onhan niitäkin käsittääkseni erilaisia, joillain selässä tuntuu eniten ja joillain muualla. Ja kuinka usein niitä siis on tullut silloin kun olette sairaalaan näytille menneet.
 
mulla tuntui selässä tosissaan. Pysyttelin tosi pitkään kotona, silleen että autossa istuminen tuntui kauheelta jo. Ehkei järkevää mut oli kiva olla mahdollisimman pitkään omissa oloissani.
 
vieras
Mulla toisen supistukset otti vallan reisille, ei näkynyt edes käyrillä. Synnärille menin aikas pikaseen koska esikoisen synnytys oli vähän turhan nopea, eivät laittaneet yhtään hanttiin kun menin aamulla ennen kuutta, supistukset alkoi illalla 21.00. No supistukset sitten loppui mutta tyttö syntyi 19.00 illalla ja olin tarkkailussa koko päivän.
 

Yhteistyössä