Missä vaiheessa raskautta olette alkanut pohtia syntyvälle lapselle nimeä?

hih
me ollaan miehen kanssa alettu pohtimaan nimeä siinä vaiheessa jo kun yritys aloitettiin.. itsellä kyllä oli jo pari vuotta tytölle ainakin nimi jo tiedossa :D

mutta ihan varsinaisesti kunnolla tuon rakenne uä:n jälkeen

nyt rv 27
 
hih
meille syntyy marraskuun lopulla ja me ollaan mietitty oikeestaan jo ennen raskauttakin nimiä :D ja heti melkeen testin tehtyäni ja sitten vähän sillon tällön mietitty oikeen urakalla, ja sitten taas hetken päästä on unohtunut koko nimiasia ja sitten taas mietitty...
Mutta vielä ei ainakaan olla mitään keksitty...

No on tässä vielä aikaa :)
 
Ncm
Heti kun tiesin olevani raskaana esikoista odottaessa. Kuopukselle nimi kirkastui vasta myöhemmin, eikä sittenkään mennyt läpi, joten jouduimme tyytymään hätäiseen ratkaisuun. Kuopuksella oli alkuunsa vain yksi nimi, mutta hänen vartuttuaan konsultoituani häntä lisäsin hänelle kaksi muuta nimeä, joiden valinnassa lapsi itse auttoi.
 
kyllä meillä ollu mietinnässä pikkuhiljaa ekasta ultrasta lähtien, kun pikku haikaraan olisi suotavaa laittaa varalta hätäkaste nimet, tytölle ois aika selvä, mut pojalle on vaikea löytää mieleistä :/

Tammikuun alussa meillekin viides ois tulossa, joten tosiaan päänvaivaa aiheuttaa
 
kolme lasta
Mulla oli nimet tiedossa jo kymmenen vuotta ennen lasten syntymää... siis nimi tytölle ja pojalle, pientä hienosäätöä niiden kans tehtiin, mut etunimet oli ne mitkä olin vuosia aiemmin ajatellut ja ne sopi lapsille. Esikoinen poika ja kolmas tyttö, niin ne sai ne nimet. Kakkonen kun oli kans poika niin sen kanssa vähän jouduttiin miettimään, mut oli sekin nimi ollut listoilla vuosia.
 
z
Silloin, ku rakenneultrassa sain tietää sukupuolen. Nyt pari viikkoa laskettuun eikä vieläkään ku muutama nimiehdotus paperilla. Jotenkin äärettömän vaikee keksiä... Huoh.
 
ellu
Sit ku niihin sairaalalappuihin piti hätäkastenimet laittaa, mut nekin on vauvan syntymän jälkeen saattanu vaihtua :)
En osaa etukäteen miettiä nimiä, vasta kun vauva on syntyny nii tiesi minkä näköiselle sitä nimiä on antamassa :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
Sit ku niihin sairaalalappuihin piti hätäkastenimet laittaa, mut nekin on vauvan syntymän jälkeen saattanu vaihtua :)
En osaa etukäteen miettiä nimiä, vasta kun vauva on syntyny nii tiesi minkä näköiselle sitä nimiä on antamassa :D
missä sairaaloissa täytetään tommosia lappuja? mulla kaks synnytystä naikkarilla eikä silloin ole mitään hätäkaste nimiä kyselty.
 
rr
Me mietittiin vasta loppu raskaudessa ja silti oli hankalaa päättää et mikä nimeks tulee. Vaihtoehtoja oli paljon,kaikki ei sit miehelle käyny ja neki mitkä tuntu aluks hyviltä niin ei sit yhtäkkii kelvannukka.
 
Kyl me jo alussa alotettiin heittelemään nimiä molemmille sukupuolille ja se sitte tarkentui kun kuultiin arvio kumpi ois tulossa. Ihan hyvä alottaa ajoissa koska se ei ollu aivan helppoa löytää semmosia nimiä jotka ois kelvanneet sekä miehelle että mulle.
 
Ooo
Matkalla synnärille oli pakko miettiä pojankin nimi niihin papereihin. Olin niin varma tytöstä ja sen nimi on ollutkin valmiina jo vuosia :saint: Poika tuli ja lopullinen nimikin oli vain kirjaimen erolla siitä ekasta vaihtoehdosta.
 

Yhteistyössä