Missä vaiheessa veisitte lääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lapsella ( vajaa 4v. ) nousi 39C kuume sunnuntai-iltana. Maanantaiaamun ja päivän oli ok mutta alkoi yskimään, illalla taas nosti kuumeen. Tänään päivällä taas ok mutta yskä sen verran kovaa että oksentaa lopulta limaa kun tulee niitä yskänpuuskia. Iltaa kohti alkoi taas kuume nousta ja äsken mittasin 39,1C. :(

Päivisin ihan reipas, syö ja juo ja jaksaa touhuta mutta aina iltaa kohti huononee. Soittelin päivstykseen tänään mutta kehottivat jatkamaan vielä kotihoitoa. Itse kyllä mietin että viimeistään huomenna soittelisin lääkärinaikaa. Miten te tekisitte?
 
vieras aloittaja
Eli ei vielä välttämättä huomenna lääkärille jos olo ei tuosta radikaalisti huonone? Rassu vaan on niin kipeänä ja silti yrittää olla reipas ja kiltti. :heart:
 
"Kiraki"
Veisin aamulla lääkäriin (soitto TK josta antaa aikaa) . Lisäisin ehkä päivä että alkanut lauantaina niin eivät venytä. Kovasti ollut tauteja liikkeellä.. Saisitta jouluksi olla kunnossa :)
 
"moi"
meillä sama vajaa 4v. kuume alkoi lauantai-iltana. käytin lekurissa eilen,aamulla ei kuumetta iltaan nousi. nyt taas kuume nousi 39.1 meilläkin kävi päivystyksessä otettiin joku verinäyte. näyttää että virustartunta joten ei lääkettä. käski laittaan suppoa joten sitä nyt laitan. siis pitää nyt vaan seurailla ja niin kova yskä
 
Mans
Mulla ihan sama juttu kuin ap:n lapsella, tosin ei kuumetta ole noin paljon. Kuume nousi, laski normaaliin Pariksi päiväksija nousi taas. Jatkuvaa limannousua ja yskää ja ääni painuksissa. Taitaa nyt olla liikkeellä jotain tällaista?

Pitäis varmaan itsekin mennä lääkärissä käymään ennen joulupyhiä..
 
Seurailisin tarkasti lapsen vointia. Yleiskuntoa, hengitystä, juomista (ettei kuivu) ja jaksamista. Ja sitä, laskeeko kuumelääke edes hivenen kuumetta. Jos lapsi jaksaa jotakin pientä puuhastella, eikä nuku koko aikaa, seurailisin vielä. Mutta tarkasti. Nyt on sitkeää flunssaa liikkeellä, joka viikonkin saattaa kestää, ja paranee sitten. Ja tuo että lapsi oksentaa limaa yskiessään, ei ole kuitenkaan niin vaarallista, tietenkin hurjan ikävää. Mutta tosiaan tarkkaa seurantaahan lapsi aina vaatii.

Jos kovasti huolettaa, saattaisin piipahtaa TK:ssa otattamassa pika CRP:n, antaa kuitenkin osviittaa siitä, onko kyseessä virus vai bakteeri. Mutta itse taas en niin mielelläni syötä antibiootteja turhaan, ja lääkärit sen helposti kirjoittavat... Tauti kuitenkin voi kestää useamman päivän ja olla rajukin, mutta parantua sitten kuitenkin ilman lääkitystä.

Lapsen oloa toki pitää helpottaa kuumelääkkeillä, ja mahdollisesti jollakin hengitystä helpottavalla tuotteella.
 
"jep"
[QUOTE="hilima";25269053]Yleensä olen vienyt lääkärille, kun kuume on kestänyt kolme päivää. Eli huomenna veisin, jos vielä kuumetta.[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta, miksi, ja miten on hoidettu? Itse en vie pelkän kuumeen perusteella, se on elimistön normaali puolustusreaktio, joka lapsilla voi kestää muutaman päivän. Tietysti lääkitsen korkeaa kuumetta ja seurailen lapsen vointia, jos olisi kivulloisen oloinen tai suhteettoman väsähtänyt tai en saisi juomaan tms., toki veisin lääkäriin. Kummallakaan lapsella ei ole ollut korvatulehduksia tai muuta, esikoisen olen joitain kertoja kiikuttanut lääkäriin turhaan, kuopuksen kerran. Tai turhaan ja turhaan, toki oli hyvä viedä kun itseä huolestutti, mutta siis ohjeena vain kotihoito, peruspanadolit ja muut.
 

Yhteistyössä