Missä vauvat nukkuvat? Mies ei halua samaan sänkyyn.

  • Viestiketjun aloittaja mites on
  • Ensimmäinen viesti
mites on
Mietinpähän vain. Meillä ei siis ole lapsia vielä, mut tuli puheeksi tämä asia. Mulla ei ole hajuakaan, että miten tällaiset asiat järjestetään. Laitetaanko se jo heti omaan huoneeseen vai vanhempien huoneeseen. Itse ajattelisin, että ojs meillä joskus on vauva, niin hän sitten nukkuu ehkä aluksi muutaman viikon samassa huoneessa ja sit omaan. Miehen mielestä heti omaan huoneeseen eikä missään nimessä samaan sänkyyn. Enkä mäkään kyllä samaan sänkyyn ottaisi.

Kuulostaa nyt varmaan tyhmältä tämä pohdinta, mutta miten se on? Tuli vaan mieleen tuttavapariskunnasta, jonka lapsi nukkuu samassa sängyssä. Mun mielestä taas sänky on vanhempien oma juttu ja lapsellao on oma paikkansa.
 
jeppe
Meillä vauvat nukkuneet ekat viikot pinnasängyssä meidän huoneessa ja 2-4 kuukauden ikäsenä siirtyneet omaan huoneeseen joka on meidän huoneen vieressä. Kuopus siirtyi sinne sitten esikoisen kaveriksi.

Meitä on kyllä tosi monesti katsottu kieroon, kun on kerrottu niin pienenä siirtäneemme lapset omaan huoneeseensa. Itse asiassa en tiedä ketään, joka olis laittanut pienempänä tai esim. vastasyntyneenä.
 
Itse tulen nukuttamaan samaan makkariin mutta ehdottomasti omaan pinnasänkyyn!
Pyörin kamalasti unissani ja se vähän aikaa sitten lehdissä ollut vauvan kuolema varmisti päätöksen...
Syyllistämättä niitä joilla vieressä nukuttaminen onnistuu
 
juupas
Ärsyttäviä kommentteja nuo "älä huoli, et tiedä vaan vielä, kyllä se mieli muuttuu ja otat sitten viereen, mies voi painua sit muualle"-tyyliin. Tai vähintäänkin tuohon suuntaan vihjailevat..

Meillä vauva nukkui omassa sängyssä alusta alkaen, aluksi samassa huoneessa (paitsi jos touhuiltiin, niin sänky vietiin vauvan omaan huoneeseen), en halunnut viereen eikä mieskään, koska sänky on todellakin mun ja miehen aluetta.

Vähän myöhemmin sitten laitettiin ihan omaan huoneeseen lopullisesti. Toki nyt kun lapsi on isompi, niin jos näkee pahaa unta tai muuta, niin saa tulla sänkyyn, mutta missään vaiheessa emme totuttaneet siihen. Vanhempien sänky on vanhempien sänky. Mutta näin siis meillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juupas:
Meillä vauva nukkui omassa sängyssä alusta alkaen, aluksi samassa huoneessa (paitsi jos touhuiltiin, niin sänky vietiin vauvan omaan huoneeseen), en halunnut viereen eikä mieskään, koska sänky on todellakin mun ja miehen aluetta.

.
Teillä ei sit vissiin harrastettu koskaan seksiä silleen hetken mielijohteesta?
 
Hissukka
Esikoinen nukkui alusta alkaen omassa sängyssään mutta samassa huoneessa kuin me 1 v asti. Kuopus taas nukkuu vieläkin samassa huoneessa, nyt 2v3kk, ja toisinaan meidän välissäkin. Helpompi ottaa viereen ja nukkua itse koko yö kuin yrittää tuntikausia rauhoitella poikaa omaan sänkyynsä. Mutta riippuu ihan lapsesta miten nukkuu parhaiten, sen mukaan kannattaa mennä. :)
 
vieras
Eka ja toka lapsi nukkuivat pinniksessä meidän sängyn vieressä. Kolmas, neljäs ja viides, mun kainalossa ja mies siirtyi olohuoneeseen. Nyt ollaan nukuttu miehen kanssa nelisen vuotta samassa sängyssä, kun kuopus siirtyi omaan sänkyyn nukkumaan isoveljien kanssa.
 
Vieras
3kk asti meillä kaikilla pinnis vanhempien makkarissa, sitten omaan huoneeseen. Hyvin sopinut tämä meille ja tuo siirto ajoittunut juuri siihen vaiheeseen, jossa yöheräilyt vähentyneet.
 
Ei sitä voi etukäteen tietää, me ostettiin pinnasänky ja yritettiin nukuttaa siel mutta nukku paremmin vieressä ja sai olla siellä ekat 4kk. Nyt 6kk nukkuu hyvin omassa sängyssä :) Omaa huonetta ei oo, ei oo tilaa...
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja jeppe:
Meillä vauvat nukkuneet ekat viikot pinnasängyssä meidän huoneessa ja 2-4 kuukauden ikäsenä siirtyneet omaan huoneeseen joka on meidän huoneen vieressä. Kuopus siirtyi sinne sitten esikoisen kaveriksi.

Meitä on kyllä tosi monesti katsottu kieroon, kun on kerrottu niin pienenä siirtäneemme lapset omaan huoneeseensa. Itse asiassa en tiedä ketään, joka olis laittanut pienempänä tai esim. vastasyntyneenä.
meillä nukkui lapsi heti syntymän jälkeen omassa huoneessa. Koitettiin montakertaa laittaa nukkumaan samaan huoneeseen, mutta heräili ihan kokoajan. Meille kaikille parempi oli että lapsi nukkui omassa huoneessa. Mutta ei ole koskaan ollut mitään nukkumis vaikeuksia tai heräilyjä lukuunottamatta 1 kertaa kun lapsi oli kipeä.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja saab:
Meillä ei oo vielä lapsia ,mut jos ois niin samassa huoneessa mut pinnasängyssä... Meillä nukkuu jo kaks koiraa sängyssä niin ei siihen vauvaa mahdu :D
ei ehkä kannata niitä lapsia hankkiakaan ennen kuin asenne muuttuu
 

Yhteistyössä