Missä vietät kuoltuasi ikuisuutesi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kaikki olemme perisynnin alla Aatamin ja Eevan syntiinlankeemuksen tähden. Synti vie meidät helvettiin ikuiseen kärsimykseen. Usko Jeesukseen on ainoa pelastus. Raamattu sanoo myös että valtaosa ihmisistä tulee joutumaan helvettiin. Se on ikävä totuus. Jeesus kuoli syntiemme tähden että pelastuisimme. Jos torjuu Jeesukseen tai ei ole kuullut Jeesuksesta niin kuoleman jälkeen määränpää on helvetti koska Jeesus on ainoa pelastus. Levittäkää evankeliumia. Mitkään hyvät teot ja moraali eivät ihmistä pelasta ilman uskoa Jeesukseen.

Joh 14:6 "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

Ef 2:8-9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."

Room 5:18 "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion"

Kärsimys helvetissä on mieletöntä tuskaa joka kestää ikuisesti.

Matt 25:41 ""Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

Matt 25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.""

Ilm 14:11 "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä"
 
Minusta tulee osa teitä :)

Tälle on ihan tieteellinenkin näkökulma: elämä perustuu hiilen kiertoon. Kun Einsteinkin haudattiin, heterotrofiset hajottajat (bakteerit jne) hajottivat hänen ruumiinsa ja kierrätetty energia (ml. hiili) siirtyi kasveihin, joista se sitten herbivorien kautta siirtyi trofiatasolta ylöspäin, eli meihin ihmisiin. Näin ollen, meissä kaikissa voi olla hieman Einsteinia.
 
Morrigan kaymassa
Minahan OLEN ikuisuus. Ei mikaan lopu, paitsi maailma. Siis henkilon kuollessa maailma sellaisena, kuin han sen kokee, loppuu. Sehan oli vain hanen oma subjektiivinen kokemuksensa.
 
p@ula
Minusta tulee osa teitä :)

Tälle on ihan tieteellinenkin näkökulma: elämä perustuu hiilen kiertoon. Kun Einsteinkin haudattiin, heterotrofiset hajottajat (bakteerit jne) hajottivat hänen ruumiinsa ja kierrätetty energia (ml. hiili) siirtyi kasveihin, joista se sitten herbivorien kautta siirtyi trofiatasolta ylöspäin, eli meihin ihmisiin. Näin ollen, meissä kaikissa voi olla hieman Einsteinia.
Niin justiinsa, mut kuka kertoisi eläissään meille, mitä tarkoittaa kummitussana ylkä. Ei oo kauheesti luottaminen noihin vahoihin teksteihin eikä ne hyllystä hyppää silmille - eiku aivoihin.
 
vierailija
Kai mulla vielä muutama elämä on maan päällä käytävä läpi, että olen valmis telakalle.
En ole mikään uusi sielu, mutta en vielä niin vanha sielukaan kuin voin vielä joskus olla.

Eli jälleensyntymä edessä. Tätä veikkaan 50%.
 
vierailija
Mutta kuinkas moni teistä omistaa hautapaikan jo? Kun hommaa sukulaisen tuhkalle hautapaikan, niin samaa plänttiä voi käyttää useammallekin. Eli ainakin pläntti jo odottelee... Ah, ihanaa...
 
p@ula
Mutta kuinkas moni teistä omistaa hautapaikan jo? Kun hommaa sukulaisen tuhkalle hautapaikan, niin samaa plänttiä voi käyttää useammallekin. Eli ainakin pläntti jo odottelee...
Älähän semmosia mieti, kun et siitä kuitenkaan voi lopullisesti päättää. Mieheni mummo oli kirjoituttanut kaikki kultakirjaillut tekstitkin hautakiveen, mut vain kuolinaika puuttui. Mut ei sillon mitään elinsiirtotestamentteja kukaan tainnut tehdä? Nyt on kauhea pula munuaisista, kun ei missään välitetä, mikä ne pilaa, vaikka tiedetäänhän se! No, tuhkaaminen on hirmukallista tuolla, missä puuta ei ole edes elävien tarpeiksi. Kaipa se globalisaatio muuttaa senkin? Mut tosiaan, ashes to ashes on vanha kirkkolaulu:)

Piispoille laitetaan hautaan joku koru mukaan. Kai ne sinne Pietarin portille joka tapauksessa ovat menossa? Eikös Pietari ja Paavali ole yks ja sama henkilö---?
 

Yhteistyössä