Mistä ihanteesta olet luopunut äidiksi tultua?

Tai isäksi, tuohon ei vain mahtunut :) Mä en ole vielä edes synnyttänyt tuota maha-asukkia, mutta oon miettinyt kovasti miten äitinä ja poika ystäväni isänä sitten sumplitaan vauvalle hyvä ja tasapainoinen koti. Molemmille ne omat menot on tärkeitä ja sitä tietysti tulee vähemmän käytyä "römpsällä" vauvan tultua maailmaan. :) Mutta oon jo sen ihanteen kuopannut, että vuoteen en voisi ensisijaisena hoitajana olla yötä erossa vauvasta. Suoraan sanoen pää ei kestäisi pelkkää kotielämää VUOTTA :D

Mitä mielipiteitä/ihanteita teillä on muuttunut kun sen oman lapsen on saanut? Kaikilla varmasti jtn...
 
En olisi tehnyt
Meillä muuttui a) avioliitto ja parisuhde b) seksielämä c) harrastukset d) ystävät... Miksi vaivautua listaamaan, meillä muuttui kaikki. Eikä hyvään suuntaan.

Kannattaa valita sellainen mies joka ei ole aina töissä tai pakene vastuitaan. Muuten saa nainen heittää koko elämänsä roskiin vauvan saatuaan. En ihmettele enää yhtään niitä äitejä jotka lihoo satakiloisiksi. Niillä on varmaan ne miehet jotka jättää kaikki naisen hoidettavaksi.

Jos olisin kristallipallolla nähnyt mihin lapsen saaminen johtaa, olisin eronnut heti ja pysytellyt lapsettomana koko elämäni.
 
vierailijaqqq
Yleinen ihannehan tuntuu olevan imettää vauvaa vuosi tai enemmän.


Mä luovuin tästä, koska ei tuntunut mulle omalta ja mun tissit on mulle henk. koht liian arat ja herkät ja halusin ne suoraansanottuna itselleni takaisin. Haukkukaa vain! 'onnenlykky' oli se, että 4kk vauvan syntymän jälkeen vauvalla diagnosoitiin maitoallergia ja tämä joutui siirtymään lääkärin määräämään apteekin korvikemaitoon. Huomaa heittomerkit sanan onnenlykky päällä. En tietenkään toivo vauvalleni mitään allergioita oikeasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Meillä muuttui a) avioliitto ja parisuhde b) seksielämä c) harrastukset d) ystävät... Miksi vaivautua listaamaan, meillä muuttui kaikki. Eikä hyvään suuntaan.

Kannattaa valita sellainen mies joka ei ole aina töissä tai pakene vastuitaan. Muuten saa nainen heittää koko elämänsä roskiin vauvan saatuaan. En ihmettele enää yhtään niitä äitejä jotka lihoo satakiloisiksi. Niillä on varmaan ne miehet jotka jättää kaikki naisen hoidettavaksi.

Jos olisin kristallipallolla nähnyt mihin lapsen saaminen johtaa, olisin eronnut heti ja pysytellyt lapsettomana koko elämäni.

No siinä on käynyt sitten ikävästi, mutta ei yksinhuoltajuuskaan mikään maailmanloppu ole. Miten ne ystävät ja harrastukset muuttui?? Minun ystävät on ehkä entistä tärkeämpiä aina mitä ikää tulee ja elämäntilanteista riippuen, he on niitä keihin turvaudut AINA.
Vauvan tultua he saa luvan käydä meillä entistä enemmän tai minusta tulee hemmetin kiukkunen akka:D
 
vierailija...
Ihanteesta? Tarkoitatko mikä elämässä on muuttunut?

No ennen tykättiin nukkua aamulla pitkään, esikoisen saamisen jälkeen ei ole nukuttu... Hyvä jos öitäkään, saatikka iltoja :D

Myös spontaanit lemmenhetket ja mukavat parisuhdeillat on todella kortilla.

Ulkonäöstä olen joutunut tinkimään. Yleensä esim suunnittelen meikkaavani aamulla, mutta siinä kohtaa kun on mukulat ruokittu, vaatetettu, vaihdettu vaipat pariin otteeseen, pakattu hoitolaukku, kusetettu koira, ja vielä kerran ruokittu mukulat + koira, huomaankin että on aika lähteä. Ja samaten omasta vaatekaapista olen joutunut tinkimään + kauneudenhoidosta. Lapsen vk-haalari on tärkeämpi kuin minun kampaaja.

Mutta kaikki on sen arvoista, eikä tämä ikuisuutta kestä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Omaa aikaa ei ole, kotona ei ole päivää kauempaa siistiä. Silti en poikaani pois antaisi :)
Olisiko tuo oma aika järjestettävissä mitenkään?:-o Mulle tulee sitä kun vien vauvan äidilleni ja se on parempi ottaa se joka kerran innosta hyppien tai välit lapsenlapseen on poikki:D näin ollaan vitsailtu kavereiden kanssa, ei minun pää pelkkää kotona oloa kestä! Ja nykyään ei onneksi äitien tarvitsekaan jumittua kotiin neljän seinän sisälle, vauvan voi jopa fressin lapsiparkkiin viedä ja hoitaa treenit kaikessa rauhassa. Ystäväni on käyttänyt tuota palvelua jo pitkään :)
 
vierailijaqqq
Tuli lisää mieleen. Mä en ensimmäiseen 8kk:een vauvan synnyttyä leikannut, viilannut ja lakannut kynsiä, kuin kerran ristiäisiin. Synnytykseen menin pitkillä lakatuilla kynsillä vielä. Ennen siisn hoisin kynsiäni todella paljon ja lakkasin ja viilasin niitä monta kertaa viikossa ja ne oli tosi nätit, vaikka itse sanon. Vauvan synnyttyä kumminkin aloin vain syömään kynsiäni ihan nysäksi, enkä koskaan tehnyt niille muuta. Vauvan ollessa vasta 8kk olin yks ilta, et nyt riitti! Otin kynsiviilan esiin ja viilasin ja lakkasin kynnet ja laitoin kynsinauhaöljyä. Sitten kasvatin ne takas näteiksi ja nätit on edelleen. Syy miks kynnet oli rikki 8kk on se, että olin vaan niin väsynyt esikoisen äiti, etten jaksanut miettiä jotain kynsiä kertakaikkiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
vetonaula
Olisiko tuo oma aika järjestettävissä mitenkään?:-o Mulle tulee sitä kun vien vauvan äidilleni ja se on parempi ottaa se joka kerran innosta hyppien tai välit lapsenlapseen on poikki:D näin ollaan vitsailtu kavereiden kanssa, ei minun pää pelkkää kotona oloa kestä! Ja nykyään ei onneksi äitien tarvitsekaan jumittua kotiin neljän seinän sisälle, vauvan voi jopa fressin lapsiparkkiin viedä ja hoitaa treenit kaikessa rauhassa. Ystäväni on käyttänyt tuota palvelua jo pitkään :)
Hyvä jos noin käy. Mulla esim. oli alusta asti niin vierastava lapsi, että hoitoon pysty jättämään mummolle vasta 2-vuotiaana. Päiväkotiin meni 1,5-vuotiaana, mutta muuten ei voinut jättää kenelekkään hoitoon, siitä ei vaan tullut mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Mikä on fressin lapsiparkki?
Elikkä fressillä on mahdollista viedä minkä ikäinen lapsi vain hoitoon lastenhoitajien huomaan, joka on siinä fressin aulassa. Haet kun olet valmis. Vähän ihmettelin kun ystäväni kiikutti sinne ihan pikkuvauvaansa, mutta en enää. Kyllä niitä omia juttuja pitää olla ja vauvalla on turvallista ja hyvä olla myös muidenkin hoidossa.
 
vierailija
Tai isäksi, tuohon ei vain mahtunut :) Mä en ole vielä edes synnyttänyt tuota maha-asukkia, mutta oon miettinyt kovasti miten äitinä ja poika ystäväni isänä sitten sumplitaan vauvalle hyvä ja tasapainoinen koti. Molemmille ne omat menot on tärkeitä ja sitä tietysti tulee vähemmän käytyä "römpsällä" vauvan tultua maailmaan. :) Mutta oon jo sen ihanteen kuopannut, että vuoteen en voisi ensisijaisena hoitajana olla yötä erossa vauvasta. Suoraan sanoen pää ei kestäisi pelkkää kotielämää VUOTTA :D

Mitä mielipiteitä/ihanteita teillä on muuttunut kun sen oman lapsen on saanut? Kaikilla varmasti jtn...
Poika ystäväni... on YHDYSSANA! Siis poikaystäväni
 
  • Tykkää
Reactions: kahvikirahvi
lokasuoja
Elikkä fressillä on mahdollista viedä minkä ikäinen lapsi vain hoitoon lastenhoitajien huomaan, joka on siinä fressin aulassa. Haet kun olet valmis. Vähän ihmettelin kun ystäväni kiikutti sinne ihan pikkuvauvaansa, mutta en enää. Kyllä niitä omia juttuja pitää olla ja vauvalla on turvallista ja hyvä olla myös muidenkin hoidossa.
Vauvaa ei voi jättää tuntemattoman hoitoon. Oletko tosissasi?
 
vierailijaqqq
Elikkä fressillä on mahdollista viedä minkä ikäinen lapsi vain hoitoon lastenhoitajien huomaan, joka on siinä fressin aulassa. Haet kun olet valmis. Vähän ihmettelin kun ystäväni kiikutti sinne ihan pikkuvauvaansa, mutta en enää. Kyllä niitä omia juttuja pitää olla ja vauvalla on turvallista ja hyvä olla myös muidenkin hoidossa.
Hups :D Joo eiku nyt mä vasta tajusin. Googlasin et kuntokeskushan se fressi onkin. Siis joo en ollut koskaan kuullut sen nimisestä kuntokeskuksesta ennen meinaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
MinnaOO
8 tunnin katkeamattomista yöunista :D

Minä en ole oikeastaan mistään ihanteesta luopunut vaan ne ovat muuttaneet muotoaan matkan varrella ja hioutuneet tähän elämäntilanteeseen ja -kokemukseen sopivimmiksi.

Olihan minullakin parikymppisenä mies ihanteena timmi ja komea mies ja rakastuin "tavalliseen" mieheen, mutta sitäkin ihanampaan.. 15 vuotta ollaan oltu yhdessä ja edelleen rakastan miestäni. En silloinkaan joutunut luopumaan ihanteestani kun sain paljon parempaa tilalle.

Olen palannut työelämään takaisin reilu kuukausi sitten ja juuri tänään pomon kanssa keskustelin urasuunnitelmastani ja etenemisestä työelämässä esimiestasolle.. sille pomo näytti vihreää valoa ja seuraavan puolen vuoden aikana siirryn esimiestehtäviin. Vaikka olin kotona 5 vuotta niin työhön liittyvistä ihanteista ja tavoitteista ei ole tarvinnut luopua.. ne vain siirtyivät sopivampaan hetkeen odottamaan toteutumista.

Ne 8 tunnin katkeamattomat yöunetkin tulen saamaan joskus vielä takaisin. :D

Lapset ovat 5- ja 2,5 -vuotiaat.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä