Mistä iso ja hyvä ruokapöytä?

Siinäpä se kysymys olikin.. :)

Me rakennetaan uutta tupaa, ja yleinen mielipide on se, että vanha ja kiikkerä pirttikalusto ei sinne muuta.. (paitsi mun mielestä se on IHANA, mutta olen yksinäni vähemmistö ) :)

Oon tässä surffaillut huonekaluliikkeiden sivuja, ja joka paikassa kaupataan kyllä 6 hengen kalustoja paljonkin, mutta jos toiveissa 8-10 hengen pöytä, on tarjolla eioota tai muutenvain jotain jämäkalustoja kultaiselta 80-luvulta..

Hakusessa siis iso pöytä, soikea tai suorakaide, ja suhteellisen yksinkertaiset, matalaselkänojaiset tuolit. Osaako kukaan vinkata, mistä etsiä??
 
Peperoni
Esim. Maskussa ja Askossa myydään Pohjanmaan kalusteen pöytiä, niitä oon käynyt kuolaamassa. On isoja suorakaiteen muotoisia pöytiä ja Askossa viimeks oli saatavissa niihin sellainen päätypöytä. eli pikkupöytä esim. varsinaiseen ruoanlaittokeittiöön, minkä voi sitten liittää sen pitkän pöydän jatkoksi ruokailutilaan, jos joskus tarvii megapöytää.
 
Jostavampaa voisi olla yhdistää useampi pöytä yhteen - varsinkaan jos et aina tarvitse niin paljon tilaa.

Meillä on Essen kotimainen pöytä parilla jatkopalla koko on 120*210cm. 8 Ruokailee helposti. 10 mahtuu kahvittelemaan. Soikea (tai pyöreä ilman jatkoja). Onkohan toi firma elossa vielä. Umpipuinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Tästä parempaa ei löydy. Stemmasta haimme oman pohjanmaapöytämme ja tuolimme. Erittäin tyylikäs kalusto.
http://www.pohjanmaankaluste.fi/?page=ruokailuryhmat
Edelleen Juvi producktion. :)
*kävi katsomassa googlen kautta* Juvilla on näköjään joitakin helmiä ja erittäin tyylikkäitä useimmat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Tästä parempaa ei löydy. Stemmasta haimme oman pohjanmaapöytämme ja tuolimme. Erittäin tyylikäs kalusto.
http://www.pohjanmaankaluste.fi/?page=ruokailuryhmat
Edelleen Juvi producktion. :)
*kävi katsomassa googlen kautta* Juvilla on näköjään joitakin helmiä ja erittäin tyylikkäitä useimmat.
Ja ainakin ennen sieltä sai tilattua just sen kokoisen ku itse tarvitsee.
 

Yhteistyössä