Mistä johtuu mahan koon vaihtelu raskaana? (sis. mahakuvia!)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ja se siis kovettuu kun supistaa, sellaisia kivuttomia supistuksia tuli mulla helposti kun kävelin pitkään tms tein jotain raskasta, sitten loppuvaiheessa enemmänkin.
Juu niistä ja kivuliastakin on kokemusta! :)
Muuton yhteydessä alko sellanen suppari rumba - onneks ne ei kypsyttäny kuitenkaan. :)
 
äiti kohta kolmelle
hei mammat.. jos on ekakertalainen kaikki on uutta ja ihmeellistä. :) Ei kaikilla ole edes toisten ihmisten raskauksista kokemusta.
Eroa huomasin masun koossa , jospa se vauveli vaihtoi asentoa :) kuulostele josko potkutkin tuntuvat eri kohtaan, niin voit varmistua.
Ja supparit (kivuttomat siis) vetää vaan mahan kivikovaksi, ei näy mitenkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kohta kolmelle:
hei mammat.. jos on ekakertalainen kaikki on uutta ja ihmeellistä. :) Ei kaikilla ole edes toisten ihmisten raskauksista kokemusta.
Eroa huomasin masun koossa , jospa se vauveli vaihtoi asentoa :) kuulostele josko potkutkin tuntuvat eri kohtaan, niin voit varmistua.
Ja supparit (kivuttomat siis) vetää vaan mahan kivikovaksi, ei näy mitenkään.
Kiitos :) Myönnän kyllä ihan suoraan, että olen monesta asiasta vähän pihalla :D Mulla on joku hyppykeppi mahassa, se potkii pitkin päivää millon mihinkin ja ei pysy paikalla yhtään! :)
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kohta kolmelle:
hei mammat.. jos on ekakertalainen kaikki on uutta ja ihmeellistä. :) Ei kaikilla ole edes toisten ihmisten raskauksista kokemusta.
Eroa huomasin masun koossa , jospa se vauveli vaihtoi asentoa :) kuulostele josko potkutkin tuntuvat eri kohtaan, niin voit varmistua.
Ja supparit (kivuttomat siis) vetää vaan mahan kivikovaksi, ei näy mitenkään.
Kiitos :) Myönnän kyllä ihan suoraan, että olen monesta asiasta vähän pihalla :D Mulla on joku hyppykeppi mahassa, se potkii pitkin päivää millon mihinkin ja ei pysy paikalla yhtään! :)
Niin, eli vauva on todnäk vaihtanut asentoa, ja sitä ei välttämättä pysty itse erottamaan, paitsi vatsan muodosta.

oma maha vaihtoi muotoa kun lapsi päätti asettua mahaan oikeinpäin, mistään muusta en olisi asiaa huomannut...
 
äiti kohta kolmelle
Ihana juttu, silloin toisella on tilaa vielä liikkua, ja vettä varmaan tarpeeksi:) mukava möyrytä;) Joskus maha voi olla ihan toispuoleinenkin (siis sivuttais suunnassa) , se vasta on hassun näköistä :p :D miun esikko vallankin teki sitä pyllisteli toinen :D
 
Kyllä voi hyvin jo noilla viikoilla vaikuttaa vauvan asentokin, mutta myös se mihin aikaan vuorokaudesta kuva on otettu. Itsellä menossa 19.viikko ja kyllä tuo maha on aina illalla melkein tuplasti sen kokoinen kuin aamulla. Ja kyllä toisaalta tässä puolen välin tienoolla osa mahan koosta johtuu ihan turvotuksestakin. Mutta sulla on kaunis vauvamasu! Kanna sitä ylpeänä päivästä ja koosta riippumatta! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Kyllä voi hyvin jo noilla viikoilla vaikuttaa vauvan asentokin, mutta myös se mihin aikaan vuorokaudesta kuva on otettu. Itsellä menossa 19.viikko ja kyllä tuo maha on aina illalla melkein tuplasti sen kokoinen kuin aamulla. Ja kyllä toisaalta tässä puolen välin tienoolla osa mahan koosta johtuu ihan turvotuksestakin. Mutta sulla on kaunis vauvamasu! Kanna sitä ylpeänä päivästä ja koosta riippumatta! :D
Kiitos :) Hauskinta tässä onkin se, että toi ylempi on otettu aamulla ja alempi äsken... Ja söin aika rutkasti äitienpäivä lounasta ja kakkua... Kotona vielä toista kakkua :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kohta kolmelle:
Ihana juttu, silloin toisella on tilaa vielä liikkua, ja vettä varmaan tarpeeksi:) mukava möyrytä;) Joskus maha voi olla ihan toispuoleinenkin (siis sivuttais suunnassa) , se vasta on hassun näköistä :p :D miun esikko vallankin teki sitä pyllisteli toinen :D
Mulla on joskus kyljellään ollessa ollu maha niinku "valunu" sille puolelle millä makasin.. .:D Mutta sillon tuntee ihan pään ja muutenki et se on tuossa edessa alhaalla... Oli vaan niin hassu kattoa, kun kuvissa oli niinki paljon eroa! :)
 

Yhteistyössä