mistä kaikesta voi johtua väsymys ja kuukautishäiriöt?

  • Viestiketjun aloittaja fdad
  • Ensimmäinen viesti
fdad
Lääkärille oon menossa ensi viikolla mut mua huolettaa todella. Mua väsyttää. Pakko nukkua joka päivä päiväunet tai kuolen väsymykseen. Menkat ovat muuttuneet niukoiksi ja nyt jo kp 42 menossa entisen 28 sijaan, ovulaatio ollut puoli vuotta pois.. Onko mulla jokin syöpä?
 
Ktlö
Kuukautiskiertoon, hormoneihin voi vaikuttaa lähestulkoo mikä vain. Stressi, elämänmuutokset, ruokavaliomuutokset, liikuntatottumusten muutos, vaikkeivät ns. Suorassa yhteydessä olekaan.

Tietty aina voi olla niinkin päin että jokin muu yleissairaus tms vaikuttaa kuukautiskiertoon. Kilpirauhasen vajaa- ja liikatoiminta, ja monet muutkin voivat saada hormonit sekaisin.

Raskauskin tietty on yksi vaihtoehto, jos harrastat suojaamatonta seksiä tietyssä kierron vaiheessa.

Myös masennukset ja ahdistuneisuushäiriöt voivat vaikuttaa kiertoihin, samoin kuin ylipaino, alipaino yms.

Eli siis tyhjentävää vastausta ei kukaan sinua haastattelematta ja tutkimatta voi antaa. Syöpä voi myös vaikuttaa mutta ehkä ei kannata ensimmäisenä epäillä tällaista vakavampaa sorttia.

Lääkärin vastaanotolle, verikokeisiin ainakin perusverenkuva, ja kilpirauhasarvot vois olla hyvä tutkituttaa. Gynellä papakin kannattava jos viime käynnistä pitkänkin aikaa.

Älä huolestuta itseäsi syöpäepäilyillä.
 

Yhteistyössä