Mistä löytyisi apua? Imetys ei suju...

Hei, olen vähän hämmentynyt... Meillä on 16päivän ikäinen ihana pieni tyttönen mutta imetys aiheuttaa vähän huolta... eli vauva ei oikein saa kiinni rinnasta ja olenkin käyttänyt melkein kokoa jan rintakumia mutta ei se oikein tunnu auttavan :( Nyt sitten on (ilmeisesti tämän rintakumin takia?) maito alkanut hiipua ja lisämaitoa menee koko ajan enemmän enkä tiedä mitä teen...tosipaljon harmittaa jos imetys nyt tähän loppuu kun olin tosi paljon toivonut sitä kuitenkin :'(
Noniin neuvolasta siis sain numeron Imetystukipuhelimeen josta ilmeisesti olis voinut saada jotain tietoa mutta tänään kun soitin niin siellä olikin pelkkä nauhoite että tämän viikon ajan neuvojat ovat lakossa! En ihan ymmärrä mikä tämän lakon tarkoitus oikein on? Jotenkin tuntuu aika tylyltä laittaa tämmöinen puhelin yhtäkkiä kiinni...| Mutta mihin muualle siis voisin soittaa tai onko esim täällä Hämeenkyrön-Ikaalisten seudulla jotain semmoista paikkaa missä osattais neuvoa kun tuo meidän neuvolan terkka ei tienny kun tän? MMutta suoraansanoen kyllä ihan sapettaa että onko se nyt ihan oikein karsia nämäkin palvelut näin minimiin kun kuitenkin koko ajan painostetaan että pitäis imettää ja mahdollisimman kauan.
 
eikö ne sielä neuvolassa osais itse auttaa? mua terkka sillon auttoi, mutta varmaan riippuu terveydenhoitajasta, mut kai sen nyt jotenki pitäis osata ohjeistaa.. toivottavasti lähtee sujumaan. :hug:
 
meillä oli vähän samaa vikaa kun mulla on niin pienet nännit.
sairaalassa neuvoivat että pitää joteski vähän "litistää" siitä nännipihan kohalta ja suuhun ja sitte vasta löysätä kun on kunnolla suussa vauvalla. Mutta koin paremmaksi pumpata maitoa rintapumpulla ja antaa sitten pullosta. Tietysti pumppailin varastoon siis jääkaappiin, ja vähän pakastinkin. Mutta sitte loppu maidon tulo ni annoin korviketta.
 
no neuvolan apu on ollut lähinnäsemmosta että imetä vaan ja sitten pullosta päälle mutta tuntuu ettei se nyt oo muuksi muuttunut...pahentunut vaan... Niin terkka sanoi että sielläpuhelimessa olis voinut saada jotain vinkkejä miten vauva sais paremmin kiinni tuosta rinnasta? Että oisko jollain tietoa onko netissä jossain ees niitä vinkkejä?
Kiitos kuitenkin kun vastasit :)
 
Ja jos ei ota onnistuakseen, älä masennu! Tietoa esim. osittaisimetyksestä ja pumppaamisesta jne. löytyy täältä: http://www.phpbbplanet.com/forum/korvikemutsit.html (itse toivon, että olisin löytänyt kyseisen sivuston vähän aikaisemmin ja vähän helpommalla), minkä lisäksi äskettäin on ilmestynyt Väestöliiton julkaisema opas nimeltä Pullonpyörittäjät.

Onnea imetykseen tai pulloruokintaan tai niiden yhdistämiseen. Terveitä vauvoja kasvaa kaikilla tavoilla!
 
Ne neuvojat ovat lakossa varmaan sen vuoksi, että koko touhu uhataan kai lakkauttaa ja lopettaa kokonaan. Mä ainakin sain käsityksen, et RAY sponssais sitä ja ois aikeissa lopettaa sen tukemisen? Korjatkaa kiltit jos oon väärässä!

Mutta niin.. mitä enemmän annat korviketta, sitä vähemmän alkaa tulla maitoa. Siinä siis pitee kysynnän ja tarjonnan laki. Jos annat pullosta, niin rinnat luulee, ettei maitoa tarvitse tuottaa ja tällöin tuotantokin alkaa hiipua aikaa myöten. Mitä jos pumppaisit maitoa ainakin silloin kun imetys ei onnistu? Kuinka hyvin herut pumpulle? Jos stressaat paljon niin se näkyy myös maidontulossa ja etenkin herumisessa. Mulla on ain niin, et jos pitäis nopeesti saada lypsettyy jokin tietty määrä (esim 80ml) niin en meinaa herua millään jos oikeen mietin sitä ja jännitän. Sit het kun rentoudun ja mietin, et no ei tarvita maitoa, kunhan tässä pumppailen muuten vaan.. niin silloin alkaa herua jossain vaiheessa ja n. 5min pumppaamisen jälkeen suihkuaakin ihan kivasti :D
 
Hei, sellainen tuli vielä mieleen, että eräs tuttava on saanut akupunktiosta apua. Minä kävin kerran, ja se tosiaan auttoi (muuten lötköt rintani olivat pinkeät vuorokauden päivät ja maitoa tuli enemmän). Se vaan sitten jäi kun akupunktiolääkäri jäi parin viikon lomalle. Nyt kun mietin vuoden takaista "imetyskamppailuani", niin pari juttua olisin voinut tehdä toisin ja yksi olisi ollut toisen akupunktiolekurin etsiminen... Mutta sen väsymyksen usvan ja epätoivoisen yrittämisen keskellä en vaan jaksanut/ajatellut :/
 
Kiitos kaikille vastauksista! Tuli oikein hyvä mieli :heart:
Ilta meni ihan plörinäksi eilen sitten, mutta aamulla oli neitikin paremmalla päällä niin jaksoin sitten vähän kaivella noita kaikkia nettisivujakin. Ja löysinkin vaikka mitä juttuja mitä voisin kokeilla! Eli eiköhän tämä tästä :ashamed:
Ihanaa on kyllä kuulla että on muitakin joilla on ollut hankalaa kun tuntuu että voinko mä olla vaan näin uuno kun en osaa :headwall: Niin siis on kyllä hyvä kuulla viisaampien kokemuksia jne. Nyt ollaan kokeiltu tota pesimistä ja pumppaamistakin taas, kun en ole oikein sitä aikaisemmin saanut toimimaan. Nyt iltapäivällä sain ihan puristamallakin vähän tulemaan!
Mutta kiitos vielä vinkeistä =)
 
Hieno juttu :)

Ja tosissaan, RINTARAIVAREITA kannattaa muistaa, et tulee sit jahka lapsi on hitusen isompi. Eli raivoaa eikä millään meinaa syödä. Silloin kärsivällisyys on valttia ja kannattaa muistaa, ettei se lapsi siihen kuole jos se ei joka kerralla tissiä syö. Sillon pysyt vaan rauhallisena ja uskot siihen, et ne menee vielä ohi joku pvä.

Meillä oli aika vaikeatkin raivarit välillä, mutta niistä selvittiin! Meillä siis nykysin imetys sujuu oikein kivasti eikä raivoa ku tosi harvoin enää ja sillonki ihan vähän aikaa! Eli tuo vaan semmosena tsemppauksena tulevaa aatellen! =) :hug:
 
Lintulii tsemppiä imetykseen. Minulla ei ole oikeastaan mitään lisättävää kanssa sisarien neuvojen lisäksi.

Peesaan täsysin SuukkoSuulle noista rintaraivareista. Meillä poika otti 2,5kk vanhana 2 viikon ajan ihan hirveitä "hepuleita" vähintään kerran päivässä.
Ja kyllä siinä kärsivällisyyttä kysyttiin ja itseänikin epäilin että maito on loppumassa (esikoinen kyseessä)
Tuon Maitolaiturin keskutelu palstalta sain apua ja myötä tuntoa. Nyt poika tulee kohta 4kk vanhaksi ja ei mitään ongelmaa imetyksen suhteen.
 
Soita synnytyssairaalaan, siellä pitäs olla osaavainen henkilökunta. Kysy vaikka voitko käydä näytillä, kerkeiskö he sen verran auttaa, jos puhelimessa avun anto hankalaa. Siis jollei sulla oo pitkä matka sairaalaan
Toivottavasti saat apua ja asiat järjestyy. :hug:
 

Yhteistyössä