Mistä mä löydän tuolle koiralle uuden kodin?

  • Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti
IhaNainen
Me joudutaan luopumaan meidän koirasta, joka on muuten tosi kiva, mutta se on alkanut merkkailemaan sisälle meidän toisen koiran takia joka on narttu. Poikamme otti eilen ensiaskeleensa, joten kohta se varmasti menee jo hurjaa vauhtia kaikkialle, ja mä en halua antaa hänen elää kusen keskellä. Tilanne on pahentunut muutamassa viikossa niin, että me joudutaan varmaan heittämään kaikki tavarat pois ja ostamaan uudet, sillä tässä asunnossa ei kohta oo mitään paikkaa mihin se ei ois kussut. Me ollaan testaamalla päästy tulokseen että se johtuu tuosta nartusta, sillä jos se on ollut hoidossa paikoissa missä ei ole narttuja, niin se ei myöskään merkkaile. Lisäksi tuo koira on hirveän läheisyydenkipeä, aktiivinen ja vauhdikas, joten musta tuntuu ettei mulla oo yhtään tarpeeksi aikaa sille. Kyseessä on pikkuruinen harvinainen rotu, en tiedä vaikuttaako se siihen ettei kukaan kiinnostu siitä. Ollaan käyty kaikki kaverit läpi, laitettu nettiin ilmoituksia siitä, mutta kukaan ei halua sitä. Mitä mä enää voin tehdä? Mihin kannattaa laittaa tuollaiset ilmoitukset? Meillä on ollut apulassa, tori.fi:ssä ja rotuyhdistyksen sivuilla, mutta oon saanut kaksi kyselyä siitä mustalaisilta, sekä yhdeltä perheeltä joka ois ollut täydellinen, mutta eivät yht'äkiiä enää vastaakaan sähköposteihin. :(
 
wuh
Soittakaa eläinlääkärille ja kyselkää apua ongelmaanne. Ja jos ei sieltä apua löydy niin ongelmakoirakouluttajalle. Ilmeisesti uros kyseessä kun merkkailee ja kun laumaan tuli uusi jäsen niin pitää merkata oma reviiri.
 
.....
Miksette leikkauta sitä? Eikös merkkailu silloin yleensä lopu?

Olisi kiva tietää minkä rotuinen se koira on. Olemme etsineet toista koiraa oman (leikattu narttu) kaveriksi, mutta merkkailisihan se sitten varmaan täälläkin?
 
IhaNainen
Soittakaa eläinlääkärille ja kyselkää apua ongelmaanne. Ja jos ei sieltä apua löydy niin ongelmakoirakouluttajalle. Ilmeisesti uros kyseessä kun merkkailee ja kun laumaan tuli uusi jäsen niin pitää merkata oma reviiri.
Meidän narttu on siis vanhempi tuota urosta ja asunut meillä ennen sitä. Vauvasta tuo ei johdu, sekin on selvitetty. Eläinlääkäri sanoi että pikkukoirilla kastrointi auttaa ehkä 50% todennäköisyydellä, mutta voi kuulemma myös pahentaa merkkailua.

Ja d-manille: koira on venäjäntoy.
 
Pikkukoirat merkkailee todella usein kyllä. Johtuu osaksi siitäkin että rakko on pieni ja niitä täytyy käyttää useammin pissalla kuin isompia koiria.

Eli onko se varmasti merkkausta kaikki, vai voisko olla vain niin kova hätä ulos?

Jos se olis mun hurttani niin kyllä mä sitä kastroimista ensin kokeilisin. Ja ihan siksi että mä olen niin yltiöpäisen eläinrakas että en ensimmäiseksi ajattelisi siitä luopuvani. Mutta sä et olekaan minä :D Mutta niin mä tekisin.

Ei kai se auta kuin laittaa uutta ilmoitusta apulaan. Tai paikallisen löytöeläinkodin kautta kokeilla löytää uutta kotia, kuuluu palveluihinsa myös.
 
IhaNainen
miten olette yrittäneet opettaa tuota tapaa pois?
Inhottava tilanne :(
Pesemällä paikkoja, kieltämällä, mutta koira on varmaan sadasta merkkaamisesta jäänyt kaks kertaa itseteossa kiinni niin kovin usein ei olla päästy kieltämään. Ollaan koitettu merkkailusuojaa, mutta se pääsee siitä irti kun selkänsä kääntää. Hulluina hetkinäni oon kävelly rätti kädessä ton koiran perässä mutta eihän se silloin kuse kun mä sitä seuraan. :(
 
Jebs
Aika outoa, jos voit tuosta noin vaan luopua koirasta, joka on ollu sulla kauemmin... Narttu ollut vasta muutaman viikon ja jo nyt rakkaampi? Parempihan se on tietty antaa toinen pois, jos aika ei riitä, mutta miksi ylipäätään otit toisen koiran, jos aikaa ei ole riittävästi kaikille? Ei oo tarkotus ylipaljoo moralisoida, mut ihmettelen tollasia ihmisiä, ku haalii elikoita ymmärtämättä seurauksia. Koulutuksella pääsee kusemisestaki eroon poikkeuksetta. Mut se vaatii sitä aikaa ja panostusta.
 
IhaNainen
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23198697:
Pikkukoirat merkkailee todella usein kyllä. Johtuu osaksi siitäkin että rakko on pieni ja niitä täytyy käyttää useammin pissalla kuin isompia koiria.

Eli onko se varmasti merkkausta kaikki, vai voisko olla vain niin kova hätä ulos?

Jos se olis mun hurttani niin kyllä mä sitä kastroimista ensin kokeilisin. Ja ihan siksi että mä olen niin yltiöpäisen eläinrakas että en ensimmäiseksi ajattelisi siitä luopuvani. Mutta sä et olekaan minä :D Mutta niin mä tekisin.

Ei kai se auta kuin laittaa uutta ilmoitusta apulaan. Tai paikallisen löytöeläinkodin kautta kokeilla löytää uutta kotia, kuuluu palveluihinsa myös.
Ei ole siitä kiinni että sillä ois hätä, koska koira saattaa merkata 5min sen jälkeen kun ollaan tutu sisälle lenkiltä. Mutta sen lisäksi että toi kusee kaikkialle, mä oon jo pidempään säälinyt sitä kun se niin kovasti haluisi tekemistä ja harrastuksia, mutta mulla ei riitä aika ja jaksaminen. Siksikin oon ajatellut että sen ois ehkä parempi jossain muussa perheessä. Mä ajattele tässä asiassa sekä meitä ihmisiä että tuota koiraa.
 
IhaNainen
Aika outoa, jos voit tuosta noin vaan luopua koirasta, joka on ollu sulla kauemmin... Narttu ollut vasta muutaman viikon ja jo nyt rakkaampi? Parempihan se on tietty antaa toinen pois, jos aika ei riitä, mutta miksi ylipäätään otit toisen koiran, jos aikaa ei ole riittävästi kaikille? Ei oo tarkotus ylipaljoo moralisoida, mut ihmettelen tollasia ihmisiä, ku haalii elikoita ymmärtämättä seurauksia. Koulutuksella pääsee kusemisestaki eroon poikkeuksetta. Mut se vaatii sitä aikaa ja panostusta.
Hei mitä v''tua, mitä ketjua sä luet. Mähän sanoin että narttu on eillä vanhempia ja asunut meillä kauemmin. Uros on 2v, narttu 3v. Älä pliis ala syyllistämään , mua surettaa jo valmiiksi luopua hänestä, sillä se on yksinomaan mun koira. Ja silloin kun otin toisen koiran, meillä ei ollut lasta eikä pitänuyt moneen vuoteen tullakaan. Toisin kävi kun kierukka petti. Kerro mulle millä mä koulutan salaa kusevan eläimen lopettamaan sen, mä en ainakaan tiedä kun en sitä pääse kieltämään, mä en voi kuin koittaa ennaltaehkäistä (merkkailusuoja, huonolla menestyksellä) ja siivota kun vahinko on sattunut.
 
Ei ole leikattu, koska eläinlääkäri on sitä mieltä että se joko auttaa tai ei, fifty-fifty mahikset.
Pienen koiran kastrointi ei maksa paljoa, kokeile ees.. Aattele jos se auttaa, saatte pitää koiran? =)

Jos ei auta ni voi mennä paremmin kaupaksi leikattu uros ku leikkaamaton. Kun se ei kerta ole näyttelykelpoinen ni eipä kannata astuttaakkaan...

Kyllä kokeilisin sitä leikkuuta..:heart:
 

Yhteistyössä