mistä rahaa???

mulla tilanne et olen raskaana, sairaslomalla. työsopimus loppuu 10.8. mistä sen jälkeen rahaa, kun en ole kykenevä enää töihin. työsopimuksen loppuun astihan saan sairaspäivärahaa. sen jälkeen olen tyhjän päällä.
kodinhoidontukea voin saada vain jos otan lapset hoidosta pois. ja sekin onnettomat 300e.
tietääkö kukaan onko mitään tukia mitä voin saada???esim.työttömyyskorvaus?? varhennettu ä-loma alkais 24.9
 
vieras
Minulla oli määräaikainen työsuhde toukokuun loppuun saakka. Jouduin sairauslomalla jo työssä ollessani. Tänä aikana työnantaja maksoi normaalia palkkaa. Koska olin sairaana, en voinut pitää vuosilomapäiviä ennen työsuhteen loppumista, joten sain vuosiloman rahan -> minulle oli siis rahallisesti kannattavampaa olla sairauslomalla kuin työssä.

Kesäkuun alusta alkaen laitoin Kelalle itse sairauspäivärahahakemukset aina äitiysloman alkuun (19.7.) saakka ja Kela maksoi sairauspäivärahat minulle. Sairauspäiväraha oli pienempi kuin palkka, ehkäpä sama kuin äitiyspäiväraha. Rahatta ei siis tarvinnut olla.
 
vieras
Jos sinulla on sairauslomatodistus, niin saat Kelalta sairauspäivärahaa, kunhan vain täytät hakemukset. Sairauspäivärahassa on omavastuu muistaakseni 10 päivää, mutta jos jatkat samaa sairautta tai sinulle on alunperin kirjoittettu sairauslomaa äitiyslomaan saakka, niin rahaa pitäisi tulla ilman katkoja.
 
mun alan työehtosopimuksen mukaan maksetaan palkka 28 ensimmäiseltä sairauspäivältä, sen jälkeen siirtyy kela rahoille. nyt olen ollut sen 28pv passittivat mut töihin, työterveyslääkäri ja pomo ovat yhteydessä toisiinsa. mun sijainen lähti muihin hommiin joten passittivat mut töihin. kuulemma naiset on ennenkin menneet navetasta suoraan synnyttämään ja heti takaisin, ja hoitaneet samalla muun suvun ja lapset. minun työni(vanhustyö ei kuulemma ole mitään verrattuna siihen, mitä ennen ole navetassa.
eli tässä asiassa ei katsottu mun vointia ollenkaan. tiedän etten ole kykenevä töihin. perjantaina olis eka työpäivä. nyt virallinen kesäloma.
täytyy neuvolan kautta hakea sairaslomaa.
 

Yhteistyössä