Mistä saa tilata injektioneuloja?

"joo"
Itse käytän suonensisäisiä huumeita (älkää nyt tähän puuttuko) ja kyllä täällä saa apteekista ihan värkkipakkauksia. Kysäisepäs onko niitä jotka on huumeidenkäyttäjille suunnattuja. pakkaus sisältää parit neulat ja ruiskut.
 
"sama"
kovimpa on tarkat tiedot sulla. Mun ysti töissä yliopistollisessa apteekissa ja siellä tämä kyseinen pussi on stop-pussi. Maksaa 2.60e ei myydä kenellekkään kuin 3 pakkauksissa,ei narkin pussista puuttuu tämä info lappunen. Eikä todellakaan kaikista narkkareista nää että ne on nistejä. Tiedän muutaman jotka käyttää vain subutexiä. Käyvät töissä ja elävät ns. normia elämää joskus iltaisin tai viikonloppuna sit "relataan" en voi ymmärtää tälläistä. Eivätkä nämä kuulu ystäviini,vaan tiedän heidäy yhteisen tutun kautta.
2,60 maksaa 3 kappaletta
ja 100 neulaa maksaa noin 7 euroa ja niihin ruiskut on toiset seitsemän.
 
"muumio"
Hahahha. Vaikee uskoo et jossain olis tällainen käytäntö, ei ainakaan täällä ns. sivistyksen parissa, eli pk-seudulla. Mistä ne muka päättää, kuka on nisti ja kuka ei :D
Kyllä ainakin silloin kun työskentelin itse apteekissa (öö jotain 15v sitten) perittiin tietyiltä ihmisiltä (ohjeessa pitkätukilta) reilusti kalliimpi hinta ruiskuista tai neuloista tai sitten ei myyty ollenkaan. Tämä oli siis ohje henkilökunnalle.
 
JD
[QUOTE="muumio";22049524]Kyllä ainakin silloin kun työskentelin itse apteekissa (öö jotain 15v sitten) perittiin tietyiltä ihmisiltä (ohjeessa pitkätukilta) reilusti kalliimpi hinta ruiskuista tai neuloista tai sitten ei myyty ollenkaan. Tämä oli siis ohje henkilökunnalle.[/QUOTE]

15 vuotta sitten tuo saattoi olla jopa mahdollistakin. Nykyään ei saa "syrjiä" ulkonäön vuoksi, tai sen takia, että on nisti. Toihan olisi suunnilleen sama kun ei myisi tummaihoisille aurinkovoidetta, tai irlantilaisille punasta hiusväriä? Nykyään hinnat samat kaikilla, paitsi tietysti tukusta tilattuna ja yrityksillä halvempaa. (Ainakin yleensä)
 
"nanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22048629:
No esim jos sulla on nivelreumaan metotreksaattilääkitys, niin et saa neuloja ilmaiseksi tk:sta kuten diabeetikot vaan joudut ostamaan ne apteekista.
Meidän kunnassa kyllä saa tk:sta neulat ja ruiskut ja maskin ja hanskatkin jos vanhemmat piikittävät lapselleen metotreksaattilääkettä. Täytyy olla kirjallinen hoitosuunnitelma, eli kuka tahansa ei voi mennä väittämään tarvitsevansa sitä ja tätä sairautensa hoitoon. Hoitotarvikejakelu on lakisääteistä ja siellä sanotaan mitä kunnan tulee kustantaa.
 

Yhteistyössä