Mistä syystä olette poistaneet hormonikierukan?

  • Viestiketjun aloittaja Pilvi
  • Ensimmäinen viesti
Finniongelman takia poistatin. Finnejä alkoin pukkaamaan kuukausi laiton jälkeen. Puolitoista vuotta kärsin ja sitten otatin härvelin pois. Muuten aivan huippuehkäisin, mutta finnit oli isoja ja kipeitä. Poisto oli helppo. Pari sekunttia meni eikä tuntunut miltään.
 
Mä jouduin päivystysluonteisesti poistaa kierukan ku joku lääkäri huomasi et mun hormooniarvot oli päin hel*ettiä. Naama oli kuin perunapelto kevätkynnön jälkeen, kuukautiset meni tyyliin: 10 päivää kuivaa 14 päivää vuotoa, kiloja tuli yli 30 vaikka tein fyysisesti raskasta työtä. Lääkäri selitti et vuotoa lukuunottamatta on kuin olisin ollut 4 vuotta raskaana.

Poistettaessa huomasivat sitten et kierukka oli muurautunut kohdunseinämään kiinni ja se revittiin väkisin pihalle. Poiston jälkeen laihduin puolessa vuodessa liikakilot pois ja naama sileni kuukaudessa. Ja mielialan vaihtelut ja kivut katosi, ja kuukautisetkin säännölliset nykyään.
 
Vastaan tähän ketjuun, vaikken ole poistattanutkaan vielä kierukkaa. Mulla on tullut myös mahdottomasti isoja finnejä, joita ei saa millään peittoon. Kysyisinkin, että voiko mikään aine auttaa juuri tuollaisiin hormoonivalmisteista johtuviin finneihin? Vai saako ne pois ainoastaan poistamalla kierukan kokonaan?
 

Yhteistyössä