Mistä tää mun ähky oikein tulee?

Kun tulen töistä, syön iltaruuan. Yleensä klo 17.30-18.00. Ihan normaalin kokoinen annos tai usein pienempikin kuin normaalisti (eli silloin kun en ole raskaana). Tämän jälkeen on ihan normaali ja hyvä olo. Mutta klo 22 se alkaa. Tuntuu että on niin kauhea ähky että kuolen. Mitenkään päin ei ole hyvä olla! Vaikka en siis tuossa 18-22 välillä ole syönyt yhtään mitään! Raskausviikkoja nyt 27+6.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Kun tulen töistä, syön iltaruuan. Yleensä klo 17.30-18.00. Ihan normaalin kokoinen annos tai usein pienempikin kuin normaalisti (eli silloin kun en ole raskaana). Tämän jälkeen on ihan normaali ja hyvä olo. Mutta klo 22 se alkaa. Tuntuu että on niin kauhea ähky että kuolen. Mitenkään päin ei ole hyvä olla! Vaikka en siis tuossa 18-22 välillä ole syönyt yhtään mitään! Raskausviikkoja nyt 27+6.
turvottaa.

mulla iltaturvotusta aiheuttaa usein se, että syön joko tulista tai rasvaista ruokaa ja pahiten noiden kahden yhdistelmä. Mutta muuten ei onneks ole kamalaa turvotusta.. mutta normaaliahan tuo taitaa olla. just semmonen jatkuva ähkyn tunne mullekin siitä tulee.
 
Jotain turvotusta kai tää sitten on, tosin en ole syönyt tulista/rasvaista juurikaan :/ Renniepaketissa lukee jotain just ähkyn tunteesta, mutta eipä rennet auta. Kai tää kuitenkin johonkin turvotukseen tai närästykseen liittyy mutta valvottaa kun on niin karsee olo.
 
jeps
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Jotain turvotusta kai tää sitten on, tosin en ole syönyt tulista/rasvaista juurikaan :/ Renniepaketissa lukee jotain just ähkyn tunteesta, mutta eipä rennet auta. Kai tää kuitenkin johonkin turvotukseen tai närästykseen liittyy mutta valvottaa kun on niin karsee olo.
luulen että se on turvotusta, toisilla sitä vissiin voi olla joka ilta, toisilla vaan joskus.. mut jostain luin et iltaturvotus on normaalia mut jos aamuisinkin on turvonnut kauheesti niin kannattaa tarkastuttaa verenpaineet raskausmyrkytyksen takia. Mutta silloin myös saattaa yleensä turpota kai jalat. Mutta mä uskon et toi on normaalia, voithan sä viel vaikka soittaa neuvolaan ja kysyä mitä mieltä ammattilainen on tuosta :) minäkun en ole ammattilainen, vaan toinen raskaana oleva jolla on hyvin tuon kaltaista tuntemusta joskus mitä kuvailit. Nyt rv 27+3.

Ja jos se tosiaan on niin pahaa ettei edes nukuttua saa niin kannattaa varmaan kysyä mikä sitä vois helpottaa.
 
Jalkoihin jne. ei ole vielä turvotusta tullut. Kahdessa aiemmassa raskaudessa sitä on kyllä ollut, ensimmäisessä varsinkin. Verenpaineet on siinä 90/50 eli kuulemma jopa liian alhaiset.

No mutta jos nyt jotain positiivista asiasta kaivaa niin eipähän tule syöpöteltyä iltaisin :D Tosin se ei ole ollut tapana muutenkaan.

Kiitos vastauksista.
 

Yhteistyössä