mistä tietää jos eläinallergia vauvalla?

otsikossa siis kysymys. oon vain miettinyt kun tuntuu että meillä ollaan jatkuvasti nuhassa! nyt kolmas ihan pienen ajan sisällä, tyttö 8kk. ja tällä hetkellä juuri muilla ei ole, mies on hieman ollut räkänen, mistä vauva siis sen nuhan saanut? ainakin olen pukenut hyvin! koira meillä on sisällä jonkin verran sitä oon miettinyt.. mitä oireita allergioissa on?ym ym
 
no ensix nuha ei tuu kylmästä. eli varmaan tapaatte ihmisiä ja se tosiaan tarttuu ihmisestä =) käsien pesu on tärkeää. koska kädetvälittää helposti bakteeria.

neuvolas kysyin tota alergia asiaa lääkäriltä ja hän sanoi että on todella harvinaisa että alle 1vuotias olisi eläimelle alerginen varsinkin jos kotona on eläimiä.

eli uskon että teidän pikkunen vaan on saanut 3 flunssaa. Kun on kipee niin vastustuskyky heikkenee. flunssa viruksia on ihan älyttömästi, joten aina voi uuden saada kun on tekemisissä ihmisten kanssa. ja jos miehesi käy töissä hän saattaa tuoda taudin kotiin vaikka ei itse sairastaisikaan sitä
 
kiitos. kyllähän nuha on yksi vilustumisoireistakin. käsipesua meillä ei ihan jatkuvasti kyllä harrasteta kun tuntuu niinkin että mitä enemmän on puhtautta,vastustuskyky ainakin on huono... muutta ehkä se sitten on miehen kautta tullut taas tai jottain..
 
Meillä eläinallergia oireili iholla eli taipeet punoitti ja ihottumaa. Eläinallergia todettiin pricktesteillä kolmen kuukauden iässä. Oireet helpottivat heti kun eläimestä luovuttiin ja suursiivottiin.

En oikein usko että pelkkä nuha olisi oire allergiasta. Hengitysteillä oireilevilla on kai käsittääkseni myös jatkuvaa köhää ja muuta...mutta tapaukset on tietysti erilaisia kaikki!
 
nykytietämyksen mukaan..hmm,okei,ihan miten vain,mun mielipide on että aiheuttaa jos itsensä palelluttaa,näin mulla ainakin on käynyt,tai onhan se toki voinut muualtakin tulla. no,aihe oli allergia.. niin pikkelssi, meillä on ollut kyllä mielestäni melko paljon köhää lapsella kokoajan. sanoin siitä aikoja sitten nlassakin että kun tuntuu niinkuin olis aina räkänen ym mut en saanut siihen silloin muuta vastausta kuin et varmaan normaalia.. posket punottaa väliin ja taipeet, oon aatellut että johtunee siitä kun tytöllä aika "makkarat", ilmakylpyäkin on kuitenkin koitettu ottaa. täytyypi varmaan kysästä nlassa vielä kun sen aika on. toivottavasti ei ole kuitenkaan eläinallergiaa.
 
Ei ollut tarkoitus noin "tökerösti" tuota asiaa ilmaista. =)
Äkkiä vaan kirjoitin muiden hommien lomassa.
Kyllä tuo mustakin tuntuu hassulta, kun aina on puhuttu, että "pistähän kunnolla päälle, ettet vilustu", mutta niin ne tiedemiehet väittää. :D Ehkäpä kylmä voi altistaa, mutta jo ei mitään virusta tai bakteeria ole niin ei nuhaa tule. Who knows? :D

Mut juu, ei tosiaan ollut tarkoitus närää aiheuttaa... :)
Tuohon allergia-juttuun mulla ei ole tietoa...
 
meillä on mietitty 10 kk ikäisen kanssa samaa asiaa, mutta terkkari sanoi että allerginen nuha on vetistä, siis valuu nenästä kirkkaana. Flunssa nuhahan on limaista, sitkeää, tosin saattaa alkaa vetisenä muttaa muuttuu sitten "sakeammaksi", sitkeämmäksi.
 
meilläkin silloin tällöin taipeet ja posket punoittavat, koska kuitenkin välillä ei, niin olen ajatellut että tuskin tulee koirista. Kuinka monipuolisesti olette antaneet kiinteitä, monet ruoka-aineallergiat ilmenevät juuri taipeiden ja poskien punoituksella. Meillä ainakin tomaatti ja luumu aiheuttivat punoitusta. Meilläkin tytöllä "makkaroiden" välit punoittavat =) Sanoin ulkoilun jälkeen posket helposti hehkuvat pitkään.
 
meillä eläimen aiheuttama ihottuma oli sellaista laajaa näppyläistä punoitusta ja hilseileviä läiskiä selässä ja rinnassa. nilkat, ranteet, polvitaipeet, kainalot ja kaulataipeet olivat selkeästi punaiset. kyllä tytöllä nykyäänkin on näppylää kasvoissa ja punoitusta poskissa mutta olen sen laittanut vaan hikinäpyn ja herkän ihon piikkiin...muutama hedelmä aiheuttaa selvemmän reaktion ja ne olen laittanut "jäähylle". vaadi neuvolassa että laittavat lähetteen allergiapuolelle, kyllähän asia on hyvä tutkia kun se selvästi sinua askarruttaa ja saat sen mieltä painamasta :)
 
kiitti kaikille vastauksista. ja mennis, eipä mitään, en vaan halua mitään eipäs-juupas juttuja, jokaisella omat näkemykset ja mielipiteet ja nykyään on yks jos toinen asia toisin,vaikka "ennen vanhaan vanhaan hyvään aikaan oli niin ja näiin" =) . meillä valuu kyllä aika kirkkaana toi nuha.. ainakin tällä hetkellä. poskista ym oon aatellut just jotain ruoka-ainetta/hedelmää tm. kyllä meillä aika monipuolisesti syödään, 5ateriaa/pvä. tuntuu vaan jotenkin oudolta että vähän väliä tulee uudelleen kipeeks kun vanhoistakaan ei ole kauaa!! vai onko nykyään vaan niin tautista!? ruoissa sellainen muutos että kaupan soseita olen "joutunut" nyt antaan enemmän, ennen tein pääosin itse, mutkun olen raskaana ja ETOO jopa soseet ja etenkin itsetehdyt, en tiä mistä johtuu!! täytyiskö vaan maustaa jotenkin erilailla.. täytyy kaiketi vain tarkkailla ja tarkkailla ja sitten jos kovin jatkuu, tosiaan selvittää! yks tuli mieleen että meillä pukkaa kyllä paljon hammastakin nyt, mitä kaikkea se sitten aiheuttaa? kun esikoisella ei ollut mitään oireita, tällä selvästi on kuitenkin. plaaaaah. :headwall:
 
Meillä 9kk:n ikäinen poika ollut räkätaudissaan viimeiset 2,5kk putkeen... muutama hassu terveempi päivä siellä täällä ollut. Tämän lisäksi ajoittain yskii ja hengitys rohisee usein, etenkin nukkuessa.

Nyt alkanut pikkuhiljaa mietityttää, jotta mistä tuo nuha oikeasti on oire. Voiko pieni olla jatkuvasti noin räkäinen? Minulla tai miehelläni ei allergioita ole, mutta äitini on pahasti astmainen sekä eläinallerginen. Kotonamme on kaksi koiraa...

Onko muilla kokemuksia tuollaisista pitkittyneistä räkätaudeista?
 

Yhteistyössä