Mistä tietää mitkä supistukset vaikuttavat kohdunsuulle ja mitkä ei?

  • Viestiketjun aloittaja mietiskelee
  • Ensimmäinen viesti
mietiskelee
Seksin jälkeen varsinkin supistelee, ei kipeitä mutta ilkeän tuntuisia n. 45min-1h ajan. Aamulla kun nousen ylös ja alan touhuamaan taas supistelee jonkin aikaa. Ja nyt on muutamana iltana tullut niitä ns. sukkapuikko tuntemuksia, eli sellainen tunne kuin joku tökkisi jollain sukkapuikolla kohdunsuulle.

2vk sitten kohdun suu pehmeä, mutta kiinni ja kaulaa oli reilusti jäljellä mutta silloin en itse ollut yhtään minkäänlaisia supistuksia laittanut merkille.

Viikkoja vasta 19 kasassa, siksi huolestuttaa paljon.
 
"vieras"
No sinänsä itse ei voi tietää. Esikoista odottaessani mulla tuli suppareita osa hieman kivuliaita ja osa vaan epämukavia. Pehmentivät lyhentivät kohdunkaulan ja kävivät lopulta myös avaamaan paikkoja. Alkoivat viikoilla 20. Viikolla 35 olin jo 3 senttiä auki, mutta poitsu päätti siinä vaiheessa odotuttaa itseään ja synty vasta 40+2.
Nyt odotan toista ja supistuksia ollut taas, mutta paikat pysyneet kiinni eikä kohdunkaulakaan ole yhtään ees lyhentynyt ja nyt viikkoja 30.
Pyri lepäilemään jos noit suppareita tulee ja käy näyttämässä lääkärille, niin tiedät ovatko saaneet mitään aikaiseksi.
 
Neuvolantäti väitti kivenkovaan, että supistukset ei avaa paikkoja jos ne ei satu.
Menin äitipolille, ja jouduin suoraan osastolle viikolla 27, koska kaulaa oli alle sentti jäljellä, ja olin sormelle auki.
Eli jos supistaa, niin paikat voi aueta, sattui tai ei. Sperma edesauttaa joskus kohdunsuun aukeamista, eli kokeile kondomia, tai pidättäytymistä seksistä. Jos joku mitä tekee aiheuttaa supistuksia, se pitäisi lopettaa. Mä olin vuodelevossa tosi pitkään, osastollakin kolme viikkoa, en siis saanut kuin käydä suihkussa ja pissalla, ruokakin tuotiin sänkyyn, seksiä eikä mitään kopeloimista missään tapauksessa, ja lääkitys oli päällä myös. En suosittele, se oli ihan hirveää.
Tosi huono juttu, jos jo rv19 on kohdunsuu pehmeä!
 

Yhteistyössä