Mistä tulee outo nykyajan käsitys että vainajat muuttuvat (suojelus)enkeleiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sivareille ei käy mitenkään. Kuoleman jälkeen ei tapahdu mitään. Onko pakko mollata sivareita?
Mollata sivareita? Minähän vain pohdin, miten heidän vakaumuksensa sopii tuohon maan päälle jääneiden ystävien ja sukulaisten suojelutehtävään.
Älä ole huolissasi. Ymmärrän toki, että myös enkeleinä he hurskastelisivat ja katsoisivat tumput suorina maan päällä tapahtuvia vääryyksiä :whistle:
 
r0s
Mollata sivareita? Minähän vain pohdin, miten heidän vakaumuksensa sopii tuohon maan päälle jääneiden ystävien ja sukulaisten suojelutehtävään.
Älä ole huolissasi. Ymmärrän toki, että myös enkeleinä he hurskastelisivat ja katsoisivat tumput suorina maan päällä tapahtuvia vääryyksiä :whistle:

Et oo nyt tosissasi?

Aseistakieltäytyjä voi -mun mielestä itse asiassa ehkä jopa paremmin koska ei ole laumasieluinen tahdissamarssija- keksiä uusia tapoja auttaa. Viisaampaahan on ennaltaehkäistä konflikteja kuin poistaa päiviltä sen uhreja.
 
r0s
Tuohon mollamiskysymykseen piti vastata hieman provosoivasti, koska se osoitti kysyjän tosikkomaisuutta.
Mutta sisälsi vastaukseni totuuttakin. Missä sivarit ovat poistaneet syntyneitä konflikteja toiminnallaan?

Mielenosoituksessa heiluminen tai sivariblogin pitäminen voi antaa mielikuvan "vaikuttamisesta", mutta todellinen rauhaturvaaminen tehdään aseiden tuttaman uhkan avulla, niin ikävältä kuin se tuntuukin. YK:kin turvautuu aseellisiin rauhanturvajoukkoihin, ei sivarijoukkoihin.

Sama pätee yksilöiden välisten konfliktien kohdallakin. Jos voimatoimien uhkasta kieltäytyminen on paras keino, voidaan poliisi välittömästi lopettaa turhana kulueränä. Olisiko tämä mielestäsi hyvä idea?

Tässä rauhanomaista aseetonta protestointia Venäjän aseellista Ukrainan tunkeutumista vastaan. Saa medianäkyvyyttä, mutta ei jostakin syystä ole vaikuttanut "pienten vihreiden miesten" läsnäoloon Itä-Ukrainassa.

Mä en tunne yhtäainutta sivaria joka ois käynyt mielenosoituksessa tai muuallakaan heilumassa.

Sivareita jotka ovat suorittaneet palveluksensa vaikkapa vanhainkodissa veteraanejamme hoivaten ja viihdyttäen tai puutarhantutkimuslaitoksella yrittäen keksiä ratkaisua muuttuvaan ilmastoon ja kasvinjalostukseen sen sijaan tunnen.

Jokainen kantaa kortensa kekoon -omalla tavallaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mä en tunne yhtäainutta sivaria joka ois käynyt mielenosoituksessa tai muuallakaan heilumassa.

Sivareita jotka ovat suorittaneet palveluksensa vaikkapa vanhainkodissa veteraanejamme hoivaten ja viihdyttäen tai puutarhantutkimuslaitoksella yrittäen keksiä ratkaisua muuttuvaan ilmastoon ja kasvinjalostukseen sen sijaan tunnen.

Jokainen kantaa kortensa kekoon -omalla tavallaan.
Veteraanien hoivaaminen ja puutarhatutkimus ovat molemmat yhteiskunnallisesti arvokkaita, siitä siis pisteet sivareille. Mutta kiersit rauhanturvaamisen ja konfliktien ratkomisen. Ne eivät aina aseettomasti onnistu. Olisi siis mukavaa kuulla jonkun sivarin suusta, että hän pitää tarpeellisena armeijaa, aseellista rauhanturvaamista ja poliisin hyvin kontrolloitua voimankäyttöä, vaikka ei itse niihin osallistukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s

Yhteistyössä