Mistä tuo lapsi näitä kysymyksiä keksii :O

Mistä muovi on tehty, mistä metalli on tehty, mistä asfaltti on tehty ja mistä sillat on tehty?

Tässä tämän päivän kysmykset ja mä kun luulin että se kyselyikä sijoittuu sinne 3-4 vuoden ikään, mutta ei. Se on meillä näköjään 7v iässä.

Mistä hitosta mä noi vastaukset tietäsin, joten vastaus oli aina "en tiedä, kysy iskältä".
Siltakysymyksen jälkeen lapsi huokaisi syvään ja ihmetteli ääneen sitä miten voi olla niin etten mitään tiedä. Lapsi lähtikin epäilemään, etten ole koulussa kuunnellut opetusta kunnolla. Oikeassahan hän on, mutta ei meillä kyllä mitään sillanrakentamista olla opetettu :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja helppoa:
Muovi on tehty öljystä, metallit ovat syntyneet alkuräjähdyksessä, asfaltti on bitumin ja kiven sekoitusta ja sillat ovat yleensä teräsbetonia.
Jep...jos olisin noi tiennyt ja noi vastannut, olisi seuraavat kysymykset olleet: mistä öljy on tehty, mikä on alkuräjähdys, mitä on bitumi ja lopuksi toteamus "teräsbetonihan on bändi".

Että näi!

Joten loppupeleissä varmaan ihan hyvä vaan nyt ja jatkossakin ohjata tyttö iskän luo, kun tulee kyselyripuli :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meidän tyttö 5,5v kysyi et mistä sähkö on tehty. Jaa kuule... Mietti et sähkömiehillä on varmaan resepti siihen miten sitä tehdään!
Tää kysymys on esitetty myös meillä :LOL: ja mä ohjasin, yllätys, yllätys, lapsen miehen puheille.
 
tiedoksi
Metallit ja kaikki muut vetyä ja heliumia raskaammat alkuaineet ovat syntyneet tähtien sisuksissa, josta ne sitten supernovaräjähdyksissä leviävät ympäristöönsä ja päätyvät esim. planeettojen rakennusaineiksi.
 

Yhteistyössä