Mistähän noita idioottiäitejä oikein tulee?

Mulle sanoi tänään lapsen uusi kaveri, että hänen äitinsä sanoi hänelle; Jos sulle tulee nälkä, niin sä voit syödä sitten Hannalla(eli meillä).

No arvatkaa vain uskoinko. Mutta, kutsuin tytön ruokapöytään kun omanikin piti tulla. Sitten huomasin illalla seitsemän aikaan, että äidin sanoma piti paikkansa. Tyttö ei käynyt(ei saanut mennä kotiin, eikä pyydetty) 8-9 tunnin aikana ollenkaan kotona.

Että silleen....
 
Jatkossa kannattaa sopia lapsen äidin kanssa jonkinmoiset kyläilyajat. Mä annan omani olla ihan maksimissaan 2 tuntia kylässä, joskin tuonkin poikkeustapauksessa. Ja kylään lähtee juuri syöneenä tai sitten tulee kotiin suoraan syömään.
 
Mulla on tapana sanoa lasten kavereille (jos ei erikseen ole vanhempien kanssa sovittu asioista) että kiva kun kävit mutta nyt olisi aika mennä kotiin, heippa.

Pari tuntia on jees muttei koko sunnuntaipäivää meillä, kiitos...
 
vieras
Siis idiootti koska oli käskenyt lapsen syömään teillä?

Miksi et pyytänyt lasta käymään kotonaan syömässä välillä jos sua haittaa se että teillä syö? Tai passittanut kotiin, kun on jo myöhä?
 
vieras
Ou jee,tota mäkin mietin.......Hitto!!!!Mä mietin monesti sitä kun lapset on ulkona toisten lasten kanssa niin jotkut muksut ei oikeesti käy syömäs ollenkaan millä ne elää????Illalla huudetaan Tuuppas .......iltapalalle!Jessus!!!!
 
vieras
Kyllä meillä on sellainen käytäntö,että lapset syövät kavereillaan välipalaa ym kun koulusta menevät yhdessä tekemään läksyjä ja sen jälkeen leikkimään. Kotiin tullaan kun pääsen töistä 16 aikaan syömään illallista.
TOSIN tästä järjestelystä on sovittu etukäteen muiden poikien vanhempien kanssa ja vuorottelemme kukin kenen luokse pojat menevät. Tämä järjestely toimii hyvin meillä (poikia yhteensä kolmesta perheestä 5 )
 
vieras
meillä on pojalla kans kaveri joka tulee aamupäivällä ja ilmoittaa että mä saan olla teillä seittemään asti , iskä tulee sitten hakemaan mut!
mä kyllä laitan mukulan kotiin ku mulle niin sopii enkä tarjoile ruokaa kuin omalle perheelle.
ihmettelen kyllä että tuota lasta ei koskaan soiteta kotiin syömään tai muutenkaan..
 
Mä en edes tunne tuota äitiä, soitti sitten illalla lapsensa puhelimeen ja halusi puhua mun kanssa, tiedusteli että kuinka myöhään meillä saa olla.
Lapset olivat koko päivän ulkona, syömään sitten kutsuin, ja jäivät vähäksi aikaa sisälle. Ei voi kuin ihmetellä tollaista menoa :eek:
Lapsi oli jätetty ovien taakse moneksi tunniksi(pakkasta 16 astetta), ei saanut käydä kotona edes vessassa.
 
Lex
Meilläkin on lapsen kaverit vaikka koko päivän putkeen syömättä kylässä jos en sattuisi ruokaa tarjoamaan. Äitinsä ei ole koskaan perään kysellyt saati sopinut asiasta.

Lähettää joskus kaikki 4 lasta meille vatsat tyhjinä 14-15 aikaan iltapäivällä, siis niin etteivät ole koko päivänä syöneet mitään ja ovat nälissään.

Muuten lähettäisin mielelläni kotiin syömään, mutta sielläpä ei välttämättä satu olemaan edes ruokaa tarjolla.
Kiva tyyli :flower:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Haukkuva Hiiri:
Miksi ei saanut mennä kotiin, kysyitkö?
Meilläpäin aika moni lapsi vaan olmottaa, että meille ei saa mennä.
En tiedä mikä lienee sitten syynä, ehkä jotkut eivät kestä muksuja kotonaan tms. Eikä meillekään aina saa tulla. Mutta ei kyllä pidä sitten olettaa, että "Kalle" voi aina olla muiden luona, jos "Kallelle" ei kuiteskaan koskaan voi mennä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mä en edes tunne tuota äitiä, soitti sitten illalla lapsensa puhelimeen ja halusi puhua mun kanssa, tiedusteli että kuinka myöhään meillä saa olla.
Lapset olivat koko päivän ulkona, syömään sitten kutsuin, ja jäivät vähäksi aikaa sisälle. Ei voi kuin ihmetellä tollaista menoa :eek:
Lapsi oli jätetty ovien taakse moneksi tunniksi(pakkasta 16 astetta), ei saanut käydä kotona edes vessassa.
Miten olis vaikka lastensuojeluilmoitus?
 
Hisu
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mä en edes tunne tuota äitiä, soitti sitten illalla lapsensa puhelimeen ja halusi puhua mun kanssa, tiedusteli että kuinka myöhään meillä saa olla.
Lapset olivat koko päivän ulkona, syömään sitten kutsuin, ja jäivät vähäksi aikaa sisälle. Ei voi kuin ihmetellä tollaista menoa :eek:
Lapsi oli jätetty ovien taakse moneksi tunniksi(pakkasta 16 astetta), ei saanut käydä kotona edes vessassa.
No johan on... minkä ikäinen lapsi? Olisi edes sisälle jättänyt jos oli pakko moneksi tunniksi yksin jättää, aika karua heittää ulos pakkaseen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mä en edes tunne tuota äitiä, soitti sitten illalla lapsensa puhelimeen ja halusi puhua mun kanssa, tiedusteli että kuinka myöhään meillä saa olla.
Lapset olivat koko päivän ulkona, syömään sitten kutsuin, ja jäivät vähäksi aikaa sisälle. Ei voi kuin ihmetellä tollaista menoa :eek:
Lapsi oli jätetty ovien taakse moneksi tunniksi(pakkasta 16 astetta), ei saanut käydä kotona edes vessassa.
No oho. Ei kuulosta oikeen normaalille. Onkohan tällä perheellä jonkinlaisia ongelmia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on pojalla kans kaveri joka tulee aamupäivällä ja ilmoittaa että mä saan olla teillä seittemään asti , iskä tulee sitten hakemaan mut!
Meidän tytöllä oli myös..

Ei edes kysynyt että saako teille tulla (kaikki muut kaverit kysyvät) vaan tuli ovelle sanoen että "mä saan olla teillä puol kahdeksaan asti!". Sitten kun sanoin että nyt ei sovi, kun meillä on menoa/vieraita/joku kipeänä tms niin se jäi ovenrakoon seisomaan ja/tai inttämään että mutku äiti sanoi! Piti joskus tylysti vaan sulkea ovi, kun 10 minsaa olin selittänyt että nyt ei käy, joku toinen päivä taas, ja toinen ei edelleenkään lähde pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mä en edes tunne tuota äitiä, soitti sitten illalla lapsensa puhelimeen ja halusi puhua mun kanssa, tiedusteli että kuinka myöhään meillä saa olla.
Lapset olivat koko päivän ulkona, syömään sitten kutsuin, ja jäivät vähäksi aikaa sisälle. Ei voi kuin ihmetellä tollaista menoa :eek:
Lapsi oli jätetty ovien taakse moneksi tunniksi(pakkasta 16 astetta), ei saanut käydä kotona edes vessassa.
Siis hetkinen...sun kanssas ei oltu asiasta etukäteen sovittu, eikä lapsi saanut mennä kotiin?

Mitä jos teillä olisi ollut menoa...olisiko lapsi ollut sitten 7h yksin ulkona ilman vessaa ja ruokaa?

Tuo kuulostaa jo hullulle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mä en edes tunne tuota äitiä, soitti sitten illalla lapsensa puhelimeen ja halusi puhua mun kanssa, tiedusteli että kuinka myöhään meillä saa olla.
Lapset olivat koko päivän ulkona, syömään sitten kutsuin, ja jäivät vähäksi aikaa sisälle. Ei voi kuin ihmetellä tollaista menoa :eek:
Lapsi oli jätetty ovien taakse moneksi tunniksi(pakkasta 16 astetta), ei saanut käydä kotona edes vessassa.
No johan on... minkä ikäinen lapsi? Olisi edes sisälle jättänyt jos oli pakko moneksi tunniksi yksin jättää, aika karua heittää ulos pakkaseen!
Niin, kyllä se koti on niiden lastenkin koti. Ei kotoa heitellä ketään ulos, puhumattakaan koko päiväksi. Se on KOTI. Hyi, millaisia vanhempia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mä en edes tunne tuota äitiä, soitti sitten illalla lapsensa puhelimeen ja halusi puhua mun kanssa, tiedusteli että kuinka myöhään meillä saa olla.
Lapset olivat koko päivän ulkona, syömään sitten kutsuin, ja jäivät vähäksi aikaa sisälle. Ei voi kuin ihmetellä tollaista menoa :eek:
Lapsi oli jätetty ovien taakse moneksi tunniksi(pakkasta 16 astetta), ei saanut käydä kotona edes vessassa.
vai oisko tossa vähän lapsen omaa kertomuslisää ettei sais muka vessassakaan käydä kotona..
 

Yhteistyössä