Mistähän sitä löytäis uudessa kaupungissa kavereita?

Oli aika huono aika tää kesä muuttaa, kun kaikki avoimet päiväkodit, kerhot yms on kesätauolla eikä pääse niiden kautta tutustumaan keneenkään. En minä eikä lapsikaan. Tässä naapurustossa asuu paljon vanhempia ihmisiä ja olisi mukava löytää uudessa kaupungissa edes yksi tai kaksi kaveria/kaveriperhettä. Lapsi onneksi tutustui siihen ainoaan lapsiperheeseen, joka näiltä huudeilta on löydetty ja sai sieltä yhden kaverin.

Leikkipuistoissa ollaan ilmeisesti aina väärään aikaan, kun koskaan siellä ei ketään ole. Kerran lähdettiin sitten kauemmas puistoon, mitä oli kehuttu ja jonne piti ihan autolla sitten mennä, jos siellä olisi ollut porukkaa enemmän. No olihan siellä. Mutta tosi vaikea oli tutustua keneenkään, kun suuri osa oli tullut kaveriporukalla puistoon ja jotenkin mulle on vaikea mennä siihen sekaan, kun on ryhmä koossa. Yhden äidin kanssa siellä sitten juttelin mutta vaatii aika paljon vastavuoroisuutta toiseltakin tutustua, koska en ole mikään valtavan suulas. Taisi olla aika ujo äiti vastassa myöskin tai sitten häntä ei kiinnostanut :D

Mutta mistä saan näin kesäaikaan enemmän tuttuja? Syksyllä olis ollut helpompaa, kun ois ollut palveluja, joiden kautta olis päässy tutustumaan vähän matalammalla kynnyksellä..
 
"jutta"
Yleensä leikkupuistoon tullaan 9-11 väliseksi ajaksi, tenavat menee sitten syömään ja päikkäreille ihan niinku päiväkodin aikataulun mukaan...kannattaa siis olla samaan aikaan, niin löydät kavereita..rohkeasti vaan sekaan ja juttelemaan...
 
[QUOTE="jutta";30053360]Yleensä leikkupuistoon tullaan 9-11 väliseksi ajaksi, tenavat menee sitten syömään ja päikkäreille ihan niinku päiväkodin aikataulun mukaan...kannattaa siis olla samaan aikaan, niin löydät kavereita..rohkeasti vaan sekaan ja juttelemaan...[/QUOTE]

No sitä oon ajatellut, että taidan olla väärään aikaan päivästä. Me nimittäin lähdetään leikkipuistoon yleensä vasta iltapäivällä päiväunien jälkeen.
 

Yhteistyössä