mistäpä rahaa laskuihin ja jouluksi?

  • Viestiketjun aloittaja "johanna"
  • Ensimmäinen viesti
"johanna"
meilläpä on tilanne (tiedän itseaiheutettua)..velkaa on aikas paljon..mutta vuokraa on rästissä,sähkö pitäis maksaa,ja joulukin saapuu,kai itse jotain pientä lapsille saadaan,onneksi ehkä sukulaiset ostaa joitakin lahjoja lapsille.ja mummulle päästään jouluaterialle ni jouluruokiin ei tarvi rahaa laittaa,
turha valittaa,mutta kysyn silti oisko kellään ideoita mistä voisin saada kokoon suurehkonkin summan rahaa jotta saatas laskut eli vuokra ja sähkö ajantasalle,siitä vasta joulumielen saisi kun ei tarvisi miettiä uhkaako häätö kämpästä...
sossusta on turha kysellä sillä mies on työssä,mutta velkaa paljon jonne palkatkin hupenee..:/
apuja?
mukavaa joulumieltä silti kaikille!
 
?
Eikö muka sossusta saa jos pystyy näyttämään ettei miehen rahat riitä kaikkein laskujen maksuun? ainakin nyt aluksi ettei kodittomaksi joudu ja sitten tarvitsee kyllä miettiä lainan maksut uudelleen jos kaikki rahat menee siihen. Mutta kyllähän ne antaa jos oikeesti ei miehen rahat riitä.
 
"mie"
Kannattaa kysästä soskusta,mutta ei ne teijän vuokrarästejä maksa :(,mutta jos menot ylittää tulot niin toki voitte toimeentulotukea saada.
Ootko kysässyt seurakunnastasi taloudellista apua?
 
"johanna"
no nehän ei sossussa ota huomioon että viime tilikin meni kokonaan pankille lainan maksuun...ei ne lainoja laske.ja kun vuokra on rästissä ni ei ne siihen auta,pitää olla laskut kaikki juuri tälle kuulle:/
eiköhän tässä muuten pärjättäis ku saatas ajantasalle nuo rästiot pois maksettua...mitähän mie voisin myydä?saako kultasormuksista paljon..tuskin.pari oli ylimäärästä.tietääkö kukaan?
ollaan saatu aiemmin apua seurakunnalta,ei voida enää tänä vuonna saada:/
 
Keittiönoita
Riippuen siitä velan määrästä, niin voisitteko kysyä pankista joustoluottoa, jolla maksaisitte velat pois ja sen jälkeen suu säkkiä myöten ja lyhentelisitte enää sitä pankkivelkaa?
 
Ekaksi, mistä ne velat ovat tulleet? Iso autovelka -> vaihto halvempaan autoon? Luottokortti ja muita pikkuvelkoja -> saisiko pankista yhden lainan, jonka kuukausilyheenys sopisi paremmin budjeettiinne? Kannattaisiko tarkistaa, olisitteko oikeutetut toimeentulotukeen?

Minusta raha-asioissa ei oikotieta onneen ole. jos ei lotossa voita. Muutan pitää vaan kärvistellä ja tehdä mahd. hyvät ratkaisut, jotta talouden saisi tasapainoon.
 
"mä"
Eikö muka sossusta saa jos pystyy näyttämään ettei miehen rahat riitä kaikkein laskujen maksuun? ainakin nyt aluksi ettei kodittomaksi joudu ja sitten tarvitsee kyllä miettiä lainan maksut uudelleen jos kaikki rahat menee siihen. Mutta kyllähän ne antaa jos oikeesti ei miehen rahat riitä.
Meinaatko tosissasi, että jos omat rahat ei riitä maksamaan esim. autoa, visalaskuja, osamaksutilailuja yms. niin silloin sossu ryntää apuun ja makselee ne pois? :D "Ei mulla tuohon Audiin olis rahat riittäny, mutta onneksi sossu makso mun vuokran niin mä pystyin ne rahat laittaa auton lyhennyksiin."
 
efjeojfo
Kuinka paljon miehesi tienaa? Voit saada sossusta toimeentulotukea jos miehesi tulot jäävät alle sen tietyn ylärajan. Ja vaikkeivat muuta tukea maksaiskaan niin ainakin sinun osasi vuokrasta.
 

Yhteistyössä