Mitä 1-vuotiaalle aamupalaksi?

Meillä ei pojat myöskään syö puuroa.
Olen monesti tehnyt eri puuroja, mutta ei kelpaa.
Jos annan leipää pojat saattaa syödä itse osan, mutta loput menee koiralle.

Weetabixistä vanhempi poika tykkää varsinkin kun laittaa jotain maustettua jogurttia sekaan.
Pienempi poika tykkää kaurahutusta, eli kaurahiutaleita maidon joukossa, niin että tulee sopivan paksua.
Hedelmät uppoaa myös molempien poikien napaan.
 
Meillä syödään vielä aamuin illoin puuroa, mutta vaihtelun vuoksi tehdään joka päivä eri variaatioita esim. omenalla höystettynä, itsetehtyä marjasoppaa keralla jne, lisäksi ruisleipää, margariinia, juustoa, kinkkua, hedelmää, karjalanpiirakkaa tm. sormiruokaa. Jollei ole mitään itse syötävää, ei uppoa puurokaan. Pelkkä kaurapuuro ei oikein maistu, vaan usein sen sekaan tulee ruista tai riisiä. Joskus sotken sekaan myös banaania tai hedelmäsosetta/ voisilmän tai osittain teen puuron jostain valmispuurosta. Teen puuron nykyisin maitoon, joten maistuu paremmin kun on jotain makua. Myös maustettua jogurttia laitan joskus puuron kaveriksi.
Meillä ei pojalle maistu aamupala heti heräämisen jälkeen, vaan pitää olla ainakin tunti pystyssä ennen kuin ruoka maistuu.
 
Pari lisävinkkiä meidän poikien (1v ja 3v) suosikeista. Maitorahka johon on sekoitettu reilusti hedelmäsosetta, puuro johon on sekoitettu jugurttia (maustettua tai sitten maustamatonta ja hedelmäsosetta) ja valmiiksi maustetut pussipuurot. Yritän vaihdella mahdollisimman paljon, kun eihän sitä itsekään jaksa aina samaa syödä.
 
Meillä syödään aamulla sokeritonta yosaa tai maustamatonta jugurttia marjoilla. Puuro ei uppoa. Joskus täysjyväriisijauhosta keitetty samettinen puuro menee marjasoseella, joskus lorautan tuttelia jotta on kermaisampaa.
 

Yhteistyössä