mitä ajattelet vanhemmista, jotka eivät koskaan matkusta lastensa kanssa ulkomaille?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Me ei olla lasten kanssa käyty ulkomailla. Ja nyt en edes uskaltaisi lähteä.

Myöskään mun lapsuudenperheessä ei harrastettu ulkomaanmatkoja. En tunne jääneeni mistään paitsi. Jo kotimaanmatkailu on riittävän uuvuttavaa enkä pysty lomailusta niin nauttimaan jos pitää ehtiä paikasta toiseen kuukauden kesäloman aikana.

Että mitäpä sitten ajattelisin.. jokainen taaplaa tyylillään?
 
vierailija
Niistä, jotka eivät käy ulkomailla, en ajattele mitään erikoista. Niistä, jotka käyvät, ajattelen, että hulluja ovat.

Ne, jotka eivät käy ikinä missään, ovat aivan oma lukunsa. Outoina heitä pidän.
 
Pitäisikö jotakin ajatella sellaisista? Me ollaan viimeki käyty Saksassa vuonna 2013 koko perheen voimin ja se riitti pitkäksi aikaa matkusteluksi. No ollaan me toki sen jälkeen tehty kotimaan sisäisiä matkoja ja käväisty ihan Kilpisjärvellä asti mukka.
Emme muutenkaan ole sellaisia, jotka nauttisivat esim. trooppisista lämmöistä. Ollaan toki puhuttu, että kävisimme esim. tutustumassa keskitysleiriin. Meillä on hankaluutena se, että kun tytöllä on gluteeniton ruokavalio, niin hirvittää, että löytyykö hänelle sopivia syötäviä reissussa.
 
vierailija
Sellaiset tekevät lapsilleen krhunpalveluksen. Olisi hyödyllistä ymmärtää, että Suomi on pieni ökyrikas maa tällä maapallolla, ja olemme todelma etuoikeutetussa asemassa täällä Suomessa. Kun vähän matkustelee, ymmärtää, ettei Suomessa ole lainkaan köyhyyttä, ja kaikilla täällä on suhteellisen helppo elämä.
 
vierailija
Pitäisikö jotakin ajatella sellaisista? Me ollaan viimeki käyty Saksassa vuonna 2013 koko perheen voimin ja se riitti pitkäksi aikaa matkusteluksi. No ollaan me toki sen jälkeen tehty kotimaan sisäisiä matkoja ja käväisty ihan Kilpisjärvellä asti mukka.
Emme muutenkaan ole sellaisia, jotka nauttisivat esim. trooppisista lämmöistä. Ollaan toki puhuttu, että kävisimme esim. tutustumassa keskitysleiriin. Meillä on hankaluutena se, että kun tytöllä on gluteeniton ruokavalio, niin hirvittää, että löytyykö hänelle sopivia syötäviä reissussa.
Puolassa luontaisesti gluteeniton ruokavalio voi olla ongelma. Jos asuu jossain hostellissa tms., että voi itse tehdä kaiken ruoan, niin OK. Kunhan on omat leivät mukana. Riisikakkuja kyllä saa, mutta niihinkin kyllästyy.
 
Sellaiset tekevät lapsilleen krhunpalveluksen. Olisi hyödyllistä ymmärtää, että Suomi on pieni ökyrikas maa tällä maapallolla, ja olemme todelma etuoikeutetussa asemassa täällä Suomessa. Kun vähän matkustelee, ymmärtää, ettei Suomessa ole lainkaan köyhyyttä, ja kaikilla täällä on suhteellisen helppo elämä.
No, riippuu mihin matkustelee. Veikkaanpa, ettei tuollaisia ajatuskuvioita tule, jos käy vaikka Tanskassa Legolandissa taiTukholmassa katselemassa kuninkaanlinnaa (tai yleensä jossain Euroopassa).

Ja väite siitä, että Suomessa ei ole köyhyyttä ei taida pitää paikkaansa - tiedät sen toki itsekin. Myös helppo elämä on vähän tulkintakysymys - onko kaikilla Suomessa helppo elämä? Siis ihan kaikilla? Vaikka olisi mitä tragedioita jtai sairauksia? Katsos kaikki ei aina liity rahaan. Ja Suomessa kyllä on niitäkin, jotka ovat joutuneet sosiaaliturvan ulkopuolelle.
 
vierailija
Minä olen käynyt aikuisena virossa, tanskassa ja ruotsissa. Ja en koe jääneeni mistään paitsi. En edes haluaisi lähteä kauaksi matkustamaan. Suomessa todella ihania paikkoja vielä näkemättä. Enemmän minä sitä ihmettelen, että ei kierretä ja nähdä suomea vaan lähdetään ulkomaille. Helsingistäki ku tultaisiin käymään autolla läpi suomen niin ymmärtäisi enemmän asioita. Näitäkin tapauksia tiedän että ei ole lähdetty ku ulkomaille eteläsuomesta, muu suomi outoa. Ja koen olevani etuoikeuttettu, että saan apua suomessa missä terveydehoito yms halpaa. Ja tiedän, että suomessa on oikeasti todella köyhiä, mutta myös niitä jotka päässeet rahaan kiinni ja sen jälkeen köyhemmistä tulee heille vain paskiaisia, pelinappuloita koska sitten ei merkitse enään muu kuin raha. Sen vuoksi paljon maailmallakin on julmuutta ja köyhyyttä koska ihminen on niin itsekeskeinen. Lapset saa itse matkustaa isompana missä haluavat, mutta en itse halua lähteä mihinkään kovin kauaksi.
 
vierailija
En yhtään mitään. Ehtii matkustaa aikuisenakin, jos kiinnostaa. Itse olin ekan kerran ulkomailla 21-vuotiaana. Samassa rytäkässä myös muutin ulkomaille. Paljon olen ehtinyt matkustaa ja laajemmin kuin kukaan muu lähipiirissäni.
 
viera.s
Sellaiset tekevät lapsilleen krhunpalveluksen. Olisi hyödyllistä ymmärtää, että Suomi on pieni ökyrikas maa tällä maapallolla, ja olemme todelma etuoikeutetussa asemassa täällä Suomessa. Kun vähän matkustelee, ymmärtää, ettei Suomessa ole lainkaan köyhyyttä, ja kaikilla täällä on suhteellisen helppo elämä.
Minä en usko tähän kasvatukselliseen pointtiin. Ensinnäkin, kuka edes lapsiaan vie kovin kurjiin ja hurjiin paikkoihin? En minä ainakaan, eikä tavallisissa turistikohteissa köyhyyttä näe. Sen sijaan lapsi tottuu, että matkustelu on normaalia, vaikka se juuri on yksi ökyrikkauden tunnusmerkki. Eihän siihen Suomessakaan ole kaikilla varaa, varsinkaan matkustaa useasti johonkin eksoottisiin kohteisiin.

Lapsille voi opettaa asioita monin tavoin, ei kaikkea tarvitse tai voi omin silmin nähdä. Useimmat lapset viimeistään kouluiässä tietävätkin, että maaimassa on esimerkiksi nälänhätää, vaikka juuri kukaan heistä ei ole nälänhätäalueilla käynyt. Ei edes niiden aktiivimatkailijoiden lapset.

Ei sillä, matkailu on minusta kivaa ja tarjoaa se joitain oppimismahdollisuuksiakin. Ennen kaikkea se on kuitenkin viihdettä. Sellaisista, jotka ei matkustele ulkomaille ajattelisin ensisijaisesti, että heillä ei ole varmaan siihen varaa. Jos ei edes kotimaassa matkusta koskaan, sitten kyllä jo epäilisin taustalla olevan jotain mt-ongelmia, jotka rajoittaa kotipiiristä poistumista.
 
Matkustaminen on raskasta ilman lapsiakin. Lapset ehtii matkustaa myöhemminkin elämässään jos haluavat nähdä maailmaa. Näin ajattelen niistä perheistä, jotka eivät matkusta ulkomaille. Suomessakin on paljon nähtävää ja koettavaa, ei sitä tarvitse lähteä maailman ääriin löytääkseen jotakin uutta ja mielenkiintoista.
Ja ne perheet, jotka eivät käy yhtään missään niin ajattelen, että he haluavat rentoutua.
Tässä en siis mieti nyt niitä perheitä joissa on mielenterveys- ja päihdeongelmia takana eivätkä sen vuoksi oikein voi käydä missään.
 
vierailija
Lapsille voi opettaa asioita monin tavoin, ei kaikkea tarvitse tai voi omin silmin nähdä. Useimmat lapset viimeistään kouluiässä tietävätkin, että maaimassa on esimerkiksi nälänhätää, vaikka juuri kukaan heistä ei ole nälänhätäalueilla käynyt. Ei edes niiden aktiivimatkailijoiden lapset.
Kyllä minun vanhempani veivät minut teini-ikäisenä kehitysmaahan, ja hyvä olikin, että veivät. Olin siihen asti kuvitellut tietäväni, että on nälänhätää, mutta kun sen oikeasti näki, tajusi sen aivan eri tavalla, mitä tarkoittaa, kun ihmisillä ei ole kertakaikkiaan yhtään mitään. Ja tämä on asia, josta Suomessa ei voi edes keskustella sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole paikanpäällä käynyt, koska he kuvittelevat tietävänsä jotakin. kun tosiasiassa heillä ei ole asiasta hajuakaan, ja sitten he loukkaantuvat, kun heidän juttujaan pitää täysin naurettavina. Väite, että Suomessa olisi köyhiä on jokaisen kehitysmaassa käyneen mielestä täysin naurettava. Keskivertosuomalaisen kerskakulutus on jokaisen kehitysmaassa käyneen mielestä ylenmääräistä, ja sitten nämä Suomessa tynnyrissä kasvaneet väittävät, etteivät he pysty elämään onnellisena ilman keskimääräisen suomalaisen kerskakulutustasoa. Se, ettei tavoita suomalaisen pienituloisen kerskakulutuselintasoa, ei tarkoita, että olisi köyhä. Köyhät ovat joissain ihan muissa maissa, Suomessa ei ole yhtään köyhää. Ei yhtään. Sossun tuillakin eletään kerskakulutuselintasoa, kun vertaa aidosti köyhiin ihmisiin.
 
Kyllä minun vanhempani veivät minut teini-ikäisenä kehitysmaahan, ja hyvä olikin, että veivät. Olin siihen asti kuvitellut tietäväni, että on nälänhätää, mutta kun sen oikeasti näki, tajusi sen aivan eri tavalla, mitä tarkoittaa, kun ihmisillä ei ole kertakaikkiaan yhtään mitään. Ja tämä on asia, josta Suomessa ei voi edes keskustella sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole paikanpäällä käynyt, koska he kuvittelevat tietävänsä jotakin. kun tosiasiassa heillä ei ole asiasta hajuakaan, ja sitten he loukkaantuvat, kun heidän juttujaan pitää täysin naurettavina. Väite, että Suomessa olisi köyhiä on jokaisen kehitysmaassa käyneen mielestä täysin naurettava. Keskivertosuomalaisen kerskakulutus on jokaisen kehitysmaassa käyneen mielestä ylenmääräistä, ja sitten nämä Suomessa tynnyrissä kasvaneet väittävät, etteivät he pysty elämään onnellisena ilman keskimääräisen suomalaisen kerskakulutustasoa. Se, ettei tavoita suomalaisen pienituloisen kerskakulutuselintasoa, ei tarkoita, että olisi köyhä. Köyhät ovat joissain ihan muissa maissa, Suomessa ei ole yhtään köyhää. Ei yhtään. Sossun tuillakin eletään kerskakulutuselintasoa, kun vertaa aidosti köyhiin ihmisiin.
ja tosiaan isolle osalle suomen naisihmisistä tekisi hyvää vierailla jossain kehitysmaassa, jossa on nälänhätää, sairauksia, puutetta puhtaasta vedestä, yms. moni huomais kummasti, että omat asiat on sittenkin vallan hyvin. vaikka se mies nyt sattus heittäytymään työpäivänsä jälkeen sohvalle maate, tai sen pikku petterin nenä alkas vuotamaan juuri kun pitäs sinne kylpylälomalle lähteä
 

Yhteistyössä