Mitä ajattelet yli 20 vuotta yhdessäolleesta pariskunnasta ja mies ei koskaan ole

  • Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti
jos toinen salaamalla salaa ja varjelee mainittuja tietoja, niin sitte tulee mieleen, että kai siellä on jotain salailtavaakin.
sitä sitten en tiiä mitä.liikaa rahaa, liian vähän, makselee ruokkoja jonnekin tai isoja velkoja .
 
Jana
En kysele mieheni tilejä tai tuloja...miksi pitäisi? Tuskin toista perhettä voi elättää ja jos niin olisikin niin --- ei se multa pois ole, saan sen minkä suhteelta tahdon.
 
Jep
No en oo minäkään koskaan näyttäny palkkakuittia (tulee töissä sähkösenä jakeluna), en oo näyttäny tilin saldoa (miksi ihmeessä NÄYTTÄISIN sen?) enkä oo antanu miehelle myöskään käyttöoikeutta. Miks pitäis?

En minäkään koe tarvetta tutkailla miehen tilin saldoa tai palkkakuittia. Hittojako ne mulle kuuluu. Hän hoitaa oman osansa perheen elatuksesta, ei oo mun asiani mitä hän lopuilla rahoilla tekee.
 
Niin
Mulle riittää ihan se että on keskusteltu aiheesta ja perheen taloudesta. Ei miehen todellakaan tarvi ruveta mulle todisteleen mitään jollain palkkakuiteilla.

Sit jos en omaa miestäni usko ilman että sillä on esittää asiasta dokumenttia, niin ehkä suurin ongelma ei oo se käyttöoikeuksien puuttuminen toisen tiliin.
 
ccd
Tiedän tällaisen pariskunnan, paitsi että he ovat olleet yhdessä yli kolmekymmentä vuotta. Vaimo on heikommassa asemassa muutenkin, vaikka kaipa se kuusikymppisillä ihmisillä on ihan normaalia. Valitettavasti pariskunnan pojat ovat omaksuneet saman käytännön, mutta lisättynä sovinistisuudella, epärehellisyydellä ja keinottelulla ja ajatuksella ettei vaimon tarvitse tietää mistään muustakaan mitä he tekevät. Taitavat molemmat pojat olla nykyään linnassa.
Minusta on outoa jos ei voi kertoa vaimolle esim. paljonko saa palkkaa (ellei sitä ole työnantaja syystä tai toisesta kieltänyt) tai paljonki tilillä on suunnilleen rahaa, vaikka vaimo yrittäisi kysyä miksi vuokra on maksamatta jo kolmelta kuukaudelta.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ccd:
Minusta on outoa jos ei voi kertoa vaimolle esim. paljonko saa palkkaa (ellei sitä ole työnantaja syystä tai toisesta kieltänyt) tai paljonki tilillä on suunnilleen rahaa, vaikka vaimo yrittäisi kysyä miksi vuokra on maksamatta jo kolmelta kuukaudelta.
On se minustakin outoa, mutta mites tämä liittyy alkuperäiseen tilanteeseen?

Mies voi kertoa paljonko saa palkkaa vaikkei olisi näyttänytkään palkkakuittia. Se on sitten vaimon ongelma jos ei usko ennen kun näkee paperin.
 
ccd
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ccd:
Minusta on outoa jos ei voi kertoa vaimolle esim. paljonko saa palkkaa (ellei sitä ole työnantaja syystä tai toisesta kieltänyt) tai paljonki tilillä on suunnilleen rahaa, vaikka vaimo yrittäisi kysyä miksi vuokra on maksamatta jo kolmelta kuukaudelta.
On se minustakin outoa, mutta mites tämä liittyy alkuperäiseen tilanteeseen?

Mies voi kertoa paljonko saa palkkaa vaikkei olisi näyttänytkään palkkakuittia. Se on sitten vaimon ongelma jos ei usko ennen kun näkee paperin.
Ymmärsin varmaan sitten alkutilanteen väärin tai assosioin sen tuohon tuntemaani tapaukseen, mutta ymmärsin, ettei vaimolla ole oikeutta tietää mitään miehen rahatilanteesta. En minäkään vaadi todisteita, kuittia tai muuta, mutta rehellisyyttä kyllä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
näyttänyt vaimolleen palkkakuittia, näyttänyt tilin saldoa tai saati antanut käyttöoikeutta tililleen. Toisinpäin tilanne täysin avointa tietoa.
Mulla ja miehellä sama tilanne. Ei mua oikeesti kiinnosta mitä mies tienaa, koska tulen toimeen omillani. Mies vastaa kaikista isoista hankinnoista kuitenkin. Yhdessä oltu 10 vuotta ja mies tietää nytkin mitä mun tilillä on vireillä olevan autokaupan takia (mies siirtää mun tilille tarvittavan summan rahaa) mutta mä en tiedä sen tilien saldoja.
 

Yhteistyössä