Mitä ajattelette äidistä, joka imettää 1v3kk lasta

  • Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:29 Harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:28 The titityy kirjoitti:
Kyllä jo yli vuosikkaan äiti saisi olla tissivapaa ja häipyä vaikka pariksikin päiväksi jos tahtoo.
Jos äiti tahtoo päästä häipymään pariksi päiväksi, hän varmaan huolehtii siitä, että on tissivapaa. Ellei äiti moista tahdo, muiden on turha hänen tissivapauksistaan huolehtia.
näin juuri. Ja olin mäkin halutessani tissivapaa esikoisesta vaikka imetinkin. Ku ei se maidontulo lopu yhdessä päivässä, yleensä.
 
The titityy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:29 Harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:28 The titityy kirjoitti:
Kyllä jo yli vuosikkaan äiti saisi olla tissivapaa ja häipyä vaikka pariksikin päiväksi jos tahtoo.
Jos äiti tahtoo päästä häipymään pariksi päiväksi, hän varmaan huolehtii siitä, että on tissivapaa. Ellei äiti moista tahdo, muiden on turha hänen tissivapauksistaan huolehtia.
Jotkut äidit ei vain tunnu 'ymmärtävän' että aika aikaansa kutakin... ;) :whistle:
 
kukin tyylillään. minulla on yhdeksän sisarusta, ja meitä osaa on imetetty enempi ja toisia vähempi. se on yksilöllistä hommaa. hoitakoot kukin tyylillään. mutta seitsemän vuotiaan imetys, se on jo sitten sairasta?
 
The titityy
Kyllähän se on niin että tuon ikäiset pärjää mainiosti ilman tissiä.
Kyse on siitä että äiti ei tahdo luopua tissittämisestä, silloinhan hän ei enää ole korvaamaton... :whistle:
 
Mielestäni ihan ok ja normaalia. Itse olen imettänyt lapsiani yli kaksi vuotiaiksi, huu-uuu... kamalaa!
Jos olisin tahtonut olla erossa lapsista pari päivää niin ei se imetyksestä olisi kiinni ollut, mutta taidan olla muuten niin kiinni noissa lapsissa, etten ole koskaan ollut edes kokonaista vuorokautta heistä erossa.

Mistään en kuitenkaan koe jääneeni paitsi. Jos olen halunnut mennä ystävien kanssa niin olen voinut mennä, eihän se lapsi ole rinnalla 24:ä tuntia.
Eikä maidontulo lopu naps vaan...
Mutta jokainen tekee kuten tykkää ja ajattelee kuten haluaa!
 
Muistelen aikaa kun imetin itse samanikäistä. Tosin meillä se imetys loppui juuri tuohon ikään, johtuen ihan maitomäärän vähenemisestä vatsataudin jälkimaininkeina, ja siitä seuranneesta tuskallisesta rinnanpuremisesta... :x Saapa katsoa kuinka pitkään tätä kohta 7kk-ikäistä kuopusta tulen imettämään. Hampaita on jo 2, mutta äiti on toistaiseksi säästynyt pahemmilta pureskeluilta. Tavoite on imettää ainakin vuoden ikään, ja pitempäänkin jos siltä tuntuu. =)

Ja nyt takaisin nukkumaan, imeskelijäisen kanssa...
 
Minä
Ajattelen että kiva juttu ja ihan normaalia on. Imetän itse 1v 11kk lastani vähintään kolme kertaa päivässä ja sekin on ihan normaalia. Ja kyllä, minulla on myös oma elämä eikä lapsi siinä tississä missään määrin roiku vaan pikaisesti ottaa sen minkä tarvitsee.
 
No musta se on tarpeetonta,ton ikäsen lapsen kuuluu saada jo oikeeta maitoo,eihän se lapsi lopeta koskaan tissillä oloa roikkuu viel 6v siinä ja äiti juoksee eskariin antaa vauvalle tissiä ruoan jälkeen :LOL:

Mutta jokainen saa tehdä mitä haluu, onnea äidille jos maitoo riittää
 
Mammma
Esikkoa imetin 1v3kk. Hälle ei voinu antaa korvikkeita eikä siirtyä normaaliin lehmänmaitoon vaan soijatuotteisiin mentiin. En voinut kuvitella antavani soijatuotteita liian aikaisin kun kerta rintamaitoa riitti ja se hälle sopi. Ei mulla muiden ajatukset vaivannu. Lapsen tarpeiden mukaan koetin imettää. Kun näyttää, että muukin maito käy, eikä allergisia reaktioita tms, niin sitten siirrytään oikeisiin maitotuotteisiin, mutta ei alle 1v. Näin siis nyt kakkosen kohdalla. Aika näyttää miten oikea maitoa hälle sopii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
No musta se on tarpeetonta,ton ikäsen lapsen kuuluu saada jo oikeeta maitoo,eihän se lapsi lopeta koskaan tissillä oloa roikkuu viel 6v siinä ja äiti juoksee eskariin antaa vauvalle tissiä ruoan jälkeen :LOL:

Mutta jokainen saa tehdä mitä haluu, onnea äidille jos maitoo riittää

Jaa, meidän neitiä ei ole sen jälkeen tarvinnu imettää kun lopetin sen viikkoa ennenkuin täytti 2v. Et ei oo pelkoa et tarvii sit eskariin lähtee viemään tissiä. Ja mikä on oikeeta maitoa? Eikös se oman äidin maito ole nimenomaan sitä oikeeta maitoa? Luonnotonta juoda jonkin toisen eläinlajin maitoa, mikään muu elukka kuin ihminen ei niin tee =)
 
minä ja 3v
meillä loppui tissitys 1v9kk..eikä ollut mitään kerran päivässä touhuu. täytyy sanoo että eipä ollut silloin tappeluita nukkumaan menosta,bussissakin sai hetkessä hiljaiseksi,eikä haitannu jos unohti rantajuoman kotiin. nyt harmittaa että sillä tavalla lopetin,olis voinu siihe 2v imettää. mutta en mäkyllä ymmärrä jos 6-7v imettää,yks tuttu imetti 6v hullun hommaa jo

että ei siinä musta mitään outoa ole:)
 
et ole outo
Meillä on imetetty 1 v 5 kk, 1 v 4 kk ja 1 v melkein 6 kk. Jokaisella viimeiset 7-8 kk vain iltaisin, kun lapsi tykkäsi rauhoittua yöunilleen äidin vieressä. Sitten lapsi itse on vähentänyt ja vähentänyt ja lopulta lopettanut, eli vieroittanut itsensä.
 
mammutti
Mie ajattelen et tosi kiva et imettää pitkään :) itse olen mysö imettänyt pitkään noita isompia "vauvoja" ja nyt tätä 7kk meinaan kans imettää niin pitkää kun se lapsesta ja itsestä tuntuu hyvältä.
 
.
Tosi hienoa! Jatka vaan samaan malliin, niin kauan kuin itsestä tuntuu ok:lta! WHO:n suositus ihan Suomeenkin on, että täysimetystä 6kk ja osittaisimetystä 2 vuoden ikään saakka.
 

Yhteistyössä