Mitä ajatuksia herättää pariskunta, missä mies ei koskaan kerro

  • Viestiketjun aloittaja hep
  • Ensimmäinen viesti
hep

vaimolleen tilinsä saldoa tai palkkaa. Vaimo taas kertoo miehelleen ja maksaa heti palkkapäivänä yhteisiä laskuja pois niin paljon kuin palkallaan pystyy. Vaimo joutuu pyytämään mieheltään rahaa ruokaan jne.
 
Lila
Minä tiedän tarkalleen. Jos joutuisin pyytämään rahaa ruokaan, en kävisi edes kaupassa. Minä elän todella pienellä ruokamäärällä verrattuna mieheeni. Kyllä nälkä mieheni kauppaan ajaisi.
 
ihan ku mun kaverilla...tosin kaveri ei ole töissä, vaan äippälomalla...tulona siis lapsilisät, ja muut tuet, siitä sitten maksaa laskut, jää hänelle n. 10e omaan käyttöön. sitte ku ne loppuu niin joutuu kinuamaan mieheltään rahaa, ja saa kerran kuussa sen parikymppiä rahaa itelleen...kaikki ruokakulut ja asumismenot jakavat tarkasti puoliksi, vaikka nainen "tienaa" huomattavasti vähemmän kuin mies :(
 
mmm
Meillä ei ole kumpikaan tietoisia toistensa tuloista. Yhdessä oltu 7v. Mutta mitäpä noita kyselemään kun yhdessä maksetaan yhteiset menot ja loput jää omaan käyttöön
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:
ihan ku mun kaverilla...tosin kaveri ei ole töissä, vaan äippälomalla...tulona siis lapsilisät, ja muut tuet, siitä sitten maksaa laskut, jää hänelle n. 10e omaan käyttöön. sitte ku ne loppuu niin joutuu kinuamaan mieheltään rahaa, ja saa kerran kuussa sen parikymppiä rahaa itelleen...kaikki ruokakulut ja asumismenot jakavat tarkasti puoliksi, vaikka nainen "tienaa" huomattavasti vähemmän kuin mies :(
Tällaisissa tapauksissa mieheltä pitäisi laskuttaa ainakin kunnallisesta päivähoidosta säästyvät maksut, koska nainen hoitaa lasta kotona. Jos ei hoitaisi, niin miehen menot olisivat suuremmat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:
ihan ku mun kaverilla...tosin kaveri ei ole töissä, vaan äippälomalla...tulona siis lapsilisät, ja muut tuet, siitä sitten maksaa laskut, jää hänelle n. 10e omaan käyttöön. sitte ku ne loppuu niin joutuu kinuamaan mieheltään rahaa, ja saa kerran kuussa sen parikymppiä rahaa itelleen...kaikki ruokakulut ja asumismenot jakavat tarkasti puoliksi, vaikka nainen "tienaa" huomattavasti vähemmän kuin mies :(
Onkohan meillä sama kaveri? Kuulostaa niin tutulta.
 
Meillä tiedän eurolleen mitä mies tienaa ja hänkin melko täsmälleen minun tienestini. Rahat ovat aina olleet yhteiset, vaikka henk.koht. tileillä ovatkin. Vastaan perheemme laskujen maksusta ja maksan ne tilipäivänä sovitusti molempien tileiltä.
 
ei mitään
en minäkään tiedä paljonko mieheni saa palkkaa, enkä edes hänen palkkapäiväänsä. ei kiinnosta. Yhdessä ollaan oltu 12v ja niistä naimisissa 5v ja kaksi lasptakin on. Ei minua kyllä hänen rahansa edes kiinnosta.
 
Turkilmas
Mua ei kiinnosta mun mieheni palkka, mutta ei se mikään salaisuuskaan ole. Eikä mun tarvi pyytää mun mieheltä rahaa kun meillä on jaettu kulut tulojen mukaan. No joo, jos mulla jostain syystä loppuu rahat, niin kysyn mieheltä että otanko säästöstä vai laittaako hän mun tilille.

Tollasesta esimerkin mukaisesta parisuhteesta ajattelisin että sillä miehellä taitaa olla joku ongelma ja että ei kovin hyvältä vaikuta.
 

Yhteistyössä