Mitä aluetta Vantaalta suosittelette näillä tiedoilla?

  • Viestiketjun aloittaja "sarkkus"
  • Ensimmäinen viesti
Åsbo
[QUOTE="sarkkus";30285432] Me asutaan nyt alle 10 000 asukkaan kylässä, molemmilla työmatka yhteen suuntaan noin 50 kilometriä. Lähimpään kauppaan 6 kilometriä, joten ei edes kaivata niiden läheisyyttä. Mutta kulkuyhteyksien täytyy olla hyvät, senki mainitsin jo.[/QUOTE]

Itä-Vantaaltä ajaa esim Espoon rajalle 1h ruuhka-aikana. En sanoisi,että teidän kannattaa muuttaa tuon 50km takia.
 
"sarkkus"
Tammisto ja Kartanonkoski vaikuttaa sopivimmilta :) Katsoin asuntoja, Kartanonkoskelta saa hyvin asunnon 800-900 eurolla, vaikka joku sitä epäili. Meille hyvin riittää 45 neliön kaksio.
 
Ken guru
Asun Vantaalla, enkä oikein osaa suositella erityisesti mitään aluetta täällä. En edes ymmärrä miten Tammisto voi olla kenenkään mielestä ihana paikka.

On alueita joissa on kivoja omakotitaloalueita, mutta vuokra-asumista ajatellen, niin en kyllä keksi erityisen upeita paikkoja. Ilolakin on niiin tylsä ja täyteen rakennettu.

Jumbon lähiympäristökin on persoonatonta ja vilkasliikenteistä aluetta.

Ja julkisilla on useimmista paikoista pitkä matka melkein minne tahansa.
 
"justiina"
Vantaalla parhaimmat kulkuyhteydet ovat radan varren asuinalueilla, jos haluat varmistaa että taatusti pääset johonkin suuntaan myös yöaikaan tai oikein aikaisin aamulla. Olen asunut Vantaalla eri kaupunginosissa ja täysin kypsä nykyiseen asuinpaikkaani, josta pääsen bussilla pari kertaa tunnissa Hesaan. Lähimmät keskukset, joista lähtee juna ja useampia bussivuoroja Hesaan ovat noin kolmen km päässä kodistani.

Vantaa on panostanut ulkoilualueisiin ja kevyen liikenteen väyliin, joten en osaa sanoa missä olisi sen suhteen parasta asua. Minun mielestäni täällä saa tallustella ihan rauhassa kilometritolkulla kenenkään tulematta vastaan, joten olen joskus paennut meluisaa kesämökkielämää takaisin Vantaan kotiini saadakseni viettää kesäillan rauhassa :D

Kannattaa nähdä vähän vaivaa ja kiertää tutustumassa kaupunginosiin. VAntaa on kuin iso tilkkutäkki, eikä täällä ole yhtä keskustaa, vaan useampia.
 
"jjjjj"
No ei kyllä haise Kartanonkoskella makkara! Taitaa olla Pakkala siinä HK:n tehtaan vieressä, ehkä siellä haisee? Pitääkin jäädä seuraavalla Jumbo-reissulla parkkipaikalle nuuskimaan. :D
 
Ken guru
[QUOTE="jjjjj";30285609]No ei kyllä haise Kartanonkoskella makkara! Taitaa olla Pakkala siinä HK:n tehtaan vieressä, ehkä siellä haisee? Pitääkin jäädä seuraavalla Jumbo-reissulla parkkipaikalle nuuskimaan. :D[/QUOTE]

Haisee kyllä niillä nurkilla.
 
Nohh
[QUOTE="sarkkus";30284969]Espoo ei houkuttele ollenkaan. Pidän kauniina uudehkoja taloja, puistomaisia alueita, rantaa, tuossa jotain esimerkkiä. Jos unohdetaan kokonaan tuo vuokra, niin mitä sitten suosittelette? 1300 euroa on kuitenkin ihan maksimi joka voidaan maksaa. Mutta onko jotain aluetta joka sopisi kuvailuihini muttei 1300 eurolla saa kaksiota?[/QUOTE]

En ymmärrä. Haluat väen vängällä Vantaalle, vaikka toiveesi ja kriteerisi toteutuisivat nimenomaan Espoossa ja Helsingissä. Varsinkin jos tulette kaukaa, kuten sanoit, on huvittavaa, että teilaat Espoon.
 
"sarkkus"
Jännä että on mielestäsi huvittavaa :) Miehen työ on Vantaalla, lisäksi Espoo ei vain miellytä meitä ollenkaan. Siellä on tullut vietettyä aikaa sukulaisten luona.
 
"Ilona"
Asun Vantaalla, enkä oikein osaa suositella erityisesti mitään aluetta täällä. En edes ymmärrä miten Tammisto voi olla kenenkään mielestä ihana paikka.

On alueita joissa on kivoja omakotitaloalueita, mutta vuokra-asumista ajatellen, niin en kyllä keksi erityisen upeita paikkoja. Ilolakin on niiin tylsä ja täyteen rakennettu.

Jumbon lähiympäristökin on persoonatonta ja vilkasliikenteistä aluetta.

Ja julkisilla on useimmista paikoista pitkä matka melkein minne tahansa.
No oletko sä käynyt Tammistossa? Muualla kuin tossa Valimotiellä, joka on pelkkää yritysaluetta? Kävellyt tota joenrantaa? Ihanaa täällä on toi puistomainen ympäristö, luonto, veden läheisyys, loistavat lenkkimaastot, lyhyt matka palveluihin ja toimivat yhteydet keskustaan. Ja niin rauhallista. Aktiiviset asukkaat. Olen asunut 3 vuotta, vielä en ole nähnyt yhtään juoppoa, narkkia tai muuta järjestyshäiriötä täällä. Aloittaja ei mielestäni sanonut etsivänsä omakotitaloa, täällä on tosi kivoja kerrostaloasuntoja.
 
Vantaalta ei kovin kauniita asuinalueita löydy. Miksi Helsinki on poissuljettu? Mikäli miehesi työ on itä-Vantaalla, voisitte aivan hyvin muuttaa ihailemaasi Vuosaareen, ts olettaen Aurinkolahteen.
 
harasoo
Kyllähän sitä asuinpaikkaa kannattaisi katsella työpaikan ja kulkuyhteyksien kannalta. Vaikka työ olisikin liikkuvaa, niin jonnekin päin ne matkat kai pääosin suuntutuvat. Ja matka-ajoissa on melkoisen suuri ero eri suuntiin samoillakin etäisyyksillä. 10 km matkaan voi mennä tunti tai 15 minuuttia.

Vantaan kaupunkirakenne on myös hyvin hajanainen ja poikittasliikenne lähinnä Kehä III:n varassa. Jos työt on lännessä, ei oikein järkevää ole idässä asua ja päinvastoin, tai matkaa tulee 30 km äkkiä ja aikaa menee moninkertaiesti verrattuna nykyiseen. Kun et suostu paljastamaan edes missä ilmansuunnassa työpaikka on, niin vaikea tarkempia vinkkejä on antaa.
 
Vantaalla
Lähtisin ehkä ehdottamaan Leinelä, Ilola, Koivuhaka/Viertola, Maarikunnas ja Hiekkaharju. Itse asun Tikkurilassa, muuten tykkään mutta koiran ulkoilutusmaastoista ei oikein voi puhua. Leinelästä ainakin saa uuden kaksion tuolla vuokralla.
 
Åsbo
[QUOTE="jjjjj";30285609]No ei kyllä haise Kartanonkoskella makkara! Taitaa olla Pakkala siinä HK:n tehtaan vieressä, ehkä siellä haisee? Pitääkin jäädä seuraavalla Jumbo-reissulla parkkipaikalle nuuskimaan. :D[/QUOTE]

Kartanonkoski on osa Pakkalaa. Mielestäni sitä ei tarvitse edes haistella, sen tuntuu ilmankin. Toki ihmisillä on erilaiset nenät. Mutta mulle moni on kans sanonut, ettei muuta kartanonkoskelle, koska siellä haisee ne tehtaat.
 
Ken guru
[QUOTE="Ilona";30286487]No oletko sä käynyt Tammistossa? Muualla kuin tossa Valimotiellä, joka on pelkkää yritysaluetta? Kävellyt tota joenrantaa? Ihanaa täällä on toi puistomainen ympäristö, luonto, veden läheisyys, loistavat lenkkimaastot, lyhyt matka palveluihin ja toimivat yhteydet keskustaan. Ja niin rauhallista. Aktiiviset asukkaat. Olen asunut 3 vuotta, vielä en ole nähnyt yhtään juoppoa, narkkia tai muuta järjestyshäiriötä täällä. Aloittaja ei mielestäni sanonut etsivänsä omakotitaloa, täällä on tosi kivoja kerrostaloasuntoja.[/QUOTE]

Olen käynyt lapsen kanssa rattailla kävelemässä vähän muuallakin, mutta pääosin kyllä tulee mietittyä sitä yritysaluetta. Alueena on kyllä tuttua. Mutta kiva kun viihdyt :). Voi olla että olen vähän liiankin kriittinen koko Vantaata kohtaan etten näe metsää puilta.
 
Vandaboende
[QUOTE="sarkkus";30286278]Jännä että on mielestäsi huvittavaa :) Miehen työ on Vantaalla, lisäksi Espoo ei vain miellytä meitä ollenkaan. Siellä on tullut vietettyä aikaa sukulaisten luona.[/QUOTE]

Jos työpaikka on Itä-Vantaalla, hommaa asunto sieltä ja jos lännessä, niin sieltä. Vantaan tiestö on kuin tiimalasi kyljellään - kaikki liikenne pakkautuu kehälle lentoaseman eteläpuolelle tehden poikittaisliikenteestä täyttä tuskaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vanna
"Ilona"
Olen käynyt lapsen kanssa rattailla kävelemässä vähän muuallakin, mutta pääosin kyllä tulee mietittyä sitä yritysaluetta. Alueena on kyllä tuttua. Mutta kiva kun viihdyt :). Voi olla että olen vähän liiankin kriittinen koko Vantaata kohtaan etten näe metsää puilta.
Mä muutin tänne Helsingin Viikistä (olen asunut myös Lauttasaaressa, Haagassa ja Herttoniemenrannassa) ja olen viihtynyt vantaalaisena viihtynyt paljon paremmin. Mm. lapseni sai heti neuvolasta lähetteen puheterapiaan maailman ihanimmalle puheterapeutille, Helsingissä puheenkehitystä vain seurailtiin, seurailtiin ja seurailtiin. Meillä on päiväkotipaikka 50 m päässä kotoa. Kiva kirjasto lähellä. Bussiyhteydet toimii tässä tosi hyvin. Jne jne. No okei terveyskeskukseen en ollut kovin tyytyväinen enkä siellä enää käy. Mutta muuten en ole kyllä vielä tajunnut miksi Vantaata aina mollataan.
 
vieras...
ulkonäöllisesti kartanonkosken alue, ulkoilumaastot ja rauhallisuus-kriteereillä asola, ilola, rekola, päiväkumpu ainakin. tosin ovat pääosin pientalo-valtaisia alueita.
 
Åsbo
Eikös Koivuhaassa ole joku Sininauhasäätiön juoppoasuntola, mikä on aiheuttanut alueen asukkaille paljon häiriöitä.
Pahin paikka, josta on saanut lukea on Myyrmäessä oleva puolimatkankoti Myrri:
Satu Taiveaho toivoo malttia asuntolakeskusteluun | Vantaan Sanomat

Mutta Vantaalla oikeastaan ongelma juuri on, että kaikille asuinalueille on ripoteltu näitä "ongelmakohteita", asuntoloita.

On tosi hyvä, että yhteiskunta auttaa ongelmaisia (koska kuka tahansa meistä voi olla tulevaisuudessa avun tarpeessa!), mutta on ikävää että nuo moniongelmaiset pitää tunkea keskellä rauhallista asuinaluetta.

Kuolemaan johtanut palo sai naapurit raivoihinsa Rajatorpassa | Vantaan Sanomat
 

Yhteistyössä