Mitä annatte taaperolle aamu- ja iltapalaksi, jos ei syö puuroa?

Meillä on 1v9kk ikäinen poika, joka ei enää aamuisin eikä iltaisinkaan syö puuroa. Nyt syö vaan leipää ja jugurttia tai viiliä. (tuntuu niin yksipuoliselta) Muroja ja weetabixiä ollaan kokeiltu, mutta ei oo kelvannut.
Nyt kuulisinkin mielelläni mitä muiden taaperot syö ja vaikka jotain hyviä vinkkejäkin! =)

Kiitti! =)
 
Tuota.. Anteeksi nyt,mutta miten leipä ja viili/jogurtti on yksipuolisempaa kun puuro?? Leipää on monenlaista ja päällisiä voi vaihdella,ja jogurtin/viilin voi maustaa eri tavoin. Puuro taas on,vaikka puurolajeja vaihtelisikin ja maustais eri tavoin,aina koko lautanen sitä yhtä ja samaa makua ja rakennetta.. Meillä ei vielä ole taaperoa eli tästä ei ole omaa kokemusta,mutta lähipiirin taaperot on syöneet iltapalaks just puuroa/leipää/jogurttia ja kasviksia/hedelmää.
 
Meillä syödään toisinaan hedelmäsoseita, sokerittonta jugurttia ja viiliä.

Oletko kokeillut noita Muksun päärynäpuuroa, hedelmäinen puuroa, mannapuuroa ja täysjyväpuuroa? Meillä välillä puuron syönti tökki mutta sitten aloin noista maustetuista jauheista tekemään, niin nyt 1,5v syö taas iloisesti kaikkea.
 
harvemmin meillä puuroa syödään, varmaan pari kertaa viikossa yhteensä. Yleensä maustamatonta jugurttia ja mysliä, muroja+maitoa tai leipää+jotain. Myös ihan ruokaa olen antanut iltapalaksi välillä kun poju itse pyytää ruokaa eikä leipää :D Hyvin sekin nälkää yötä vasten pitää.

Aamiaiseksi voi myös paistaa vaikka nakkimunakkaan (suurta herkkua täällä ainakin) tai antaa täytetyn croissantin. Ihan mitä itsekin syöt :)
 
Meillä myös puuro lakkasi kertaheitolla maistumasta, ja nyt ollaan menty muutamalla suosikkivaihtoehdolla. Yleensä tarjolla on müsli + jogurtti (joskus myös maidolla), leipää ja hedelmää: etenkin illalla hedelmät tekevät hyvin kauppansa meillä. Kurkut ja tomaatit eivät jostain syystä ilta- ja aamupalalla maistu, vaikka päivällä kelpaavatkin. Toisinaan keitetään kananmunaa kaveriksi tai jätetään jogusta müsli pois. Riisipuuro maistuu vaikka viljapuuro ei kelpaakaan. Porkkanapaloja, näkkäriä tai hapankorppua rouskuttelee silloin tällöin muun iltapalan ohessa. Nyt jopa muutaman kerran on pöytään tullessa pyytänyt puuroa, jolloin on sovittu sitä tarjottavaksi seuraavalla kerralla (jolloin se pääsääntöisesti ei maistu).
 
Meil mennään vaihtelevasti tytön 2v kanssa. oon kuitenki yrittäny sitä et joko aamulla tai illalla syötäs puuro. Leipää meil syödään aika naftisti ja sen päälle ei kelpaa muu ku voi.
Muita vaihtoehtoja on sit karjalanpiirakka, jogurtti+lese, viili, banani, piltin ne myslihedelmä soseet.
Se mitä syödään aamupalaksi riippuu usein aika pitkälle jo siitäki et ollaanko lähössä johonki. JOs ollaan lähössä esim. kauppareissulle ni sit syödään aamulla puuro, mut jos on kotipäivä ni mennään kevyemmin, koska teen ruuan 10 maissa.
Välipalaksi syödään sit sitä leipää, hedelmiä, piltin marja/hedelmä sosetta, banania, jogurttia (ilman leseitä tms.)
 
Ket
Meidän 1,5v neidillekään ei puuro maistu. Enkä ymmärrä miksi viljapuuro olisi parempaa (tai huonompaakaan) kuin viljasta tehty leipä tai mysli.
Meillä syödään aamupalaksi leipää, juustoa (jos kelpaa), tomaattia, paprikaa, kurkkua (mitä sattuu olemaan). Joskus syö noiden sijaan jogurttia. Iltapala saattaa olla ihan ruokaa, meillä kun ilta-ateria syödään aika myöhään. Tai tarjoan vielä hedelmää tai vastaavaa (äidinmaidon lisäksi, jonka saa nukkumaan mennessä).

Ja puurohan _on_ kevyttä jos sen kanssa ei saa proteiinia (leikkelettä tms). Mulle ainakin tulee puuron syötyäni tosi pian nälkä.
 
Sitä puuroakin kannattaa tarjoilla jonkun ajan kuluttua uudelleen, meillä ainakin jossain vaiheessa alkaa pelkkä jugurtti-leipä-linja kyllästyttää ja sitten taas puurokin maistuu.
Paras kai muutenkin olisi, jos ruokavalio on vaihteleva eikä aina sitä samaa.

Puurojakin on erilaisia, esim. ns. tavalliset hiutalepuurot, maitopuurot (riisi-, manna- ja helmipuuro) ja marjapuuro - kannattaa tehdä erilaisia ettei aina olisi yhtä ja samaa.

Muroja en noin pienelle antais, ovat niin suolaisia/sokerisia ja minusta ne eivät täytä sitäkään vähää mitä puuro.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiila:
Meillä myös puuro lakkasi kertaheitolla maistumasta, ja nyt ollaan menty muutamalla suosikkivaihtoehdolla. Yleensä tarjolla on müsli + jogurtti (joskus myös maidolla), leipää ja hedelmää: etenkin illalla hedelmät tekevät hyvin kauppansa meillä. Kurkut ja tomaatit eivät jostain syystä ilta- ja aamupalalla maistu, vaikka päivällä kelpaavatkin. Toisinaan keitetään kananmunaa kaveriksi tai jätetään jogusta müsli pois. Riisipuuro maistuu vaikka viljapuuro ei kelpaakaan. Porkkanapaloja, näkkäriä tai hapankorppua rouskuttelee silloin tällöin muun iltapalan ohessa. Nyt jopa muutaman kerran on pöytään tullessa pyytänyt puuroa, jolloin on sovittu sitä tarjottavaksi seuraavalla kerralla (jolloin se pääsääntöisesti ei maistu).
No miksi sitä puuroa ei voi nopeasti kiehauttaa jos toinen sitä pyytää? Jos se sillä kerralla maistuisi?

viisi minuuttia kattilassa ja puuro on valmis. Mikrossa en jaksa tehdä kun aina kuohuu yli...

Ja itse kysymykseen. Meidän kaksivuotias syö leipää ja juustoa/jugurttia/karjalanpiirakkaa/raejuustoa/yosaa/leipäjuustoa/marjakeittoa....
 
neitiperho
Meillä onneksi kelpaa vielä puuro. Olenkin yleensä laittanut aamuisin puuroa, johon vaihdellen sekoitetaan sekaan hedelmäsosetta/marjoja/maitoa/itse tehtyä hilloa.
Iltaisin ollaan usein syöty juurikin jogurttia ja leipää.

Mies yleensä meillä se joka ei puuroa lapselle laita (ei muka osaa :whistle: )joten toisinaan saa mysliä jogurtissa, weetabixia maidolla, leipää, viiliä, joskus olen saattanut ostaa kaupasta valmis kerroskiisseleitä. Niitä vadelma, mansikka ja aprikoosi makuisina muistaakseni..ja onhan tuo nyt ihan helppo itsekin tehdä.
Mutta joo..jos leipä lapselle maistuu ja siihen lisuke niin hyvä. Itse aina miettinyt kunhan saa monipuolisen ravinnon päivän aikana ja on tyytyväinen niin olen myös itse tyytyväinen.
 
Meillä lakkas puuro maistumasta aamulla joku vuosi sitten,poika täyttää ens kuun lopulla 2v,illalla syö vielä toistaiseksi. On sen verran väsynyt nukkumaan mennessä,että ei paljoo jaksa keskittyy koko ruokailuun,joten lapan vaan nopeesti puurot napaan(ei siis nuku päikkäreitä ja on aikasin illalla nukkumaanmeno valmis)

Aamulla syö leipää ja hedelmiä,ja illalla aina kaurapuuroo... jostain syystä toi ipana on niin "kangistunut kaavoihin" ettei juuri tykkää muista puuroista...no okei riisi tai manna,mut en jaksa niitä illalla ruveta enää keitteleen,kun tykkään mikrossa laittaa. Syödään joskus lounaalla sit noita muita puuroja.
Puuron kanssa syö noita vauvojen hedelmä/marja soseita =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiila:
...Nyt jopa muutaman kerran on pöytään tullessa pyytänyt puuroa, jolloin on sovittu sitä tarjottavaksi seuraavalla kerralla
No miksi sitä puuroa ei voi nopeasti kiehauttaa jos toinen sitä pyytää? Jos se sillä kerralla maistuisi?
No siksi yleensä on jäänyt tekemättä, kun tarjoilut ovat jo valmiina pöydässä :D Ei siis mitenkään lapsen kiusaksi tms., vaan ihan sillä periaatteella että syödään mitä on tarjolla eikä aleta kaivelemaan joka kaapista vaihtoehtoja. Ei mielestäni mikään ongelma, aina on vatsansa täyteen saanut kun on nälkä ollut.
 

Yhteistyössä