Mitä astiasarjaa keräätte? *gallup*

  • Viestiketjun aloittaja kuppi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ainut?:
Oonko ainut joka ei oikein tykkää Teemasta? Jotenkin liian "kulmikasta" mun makuun. Itellä Iittalan 24h valkoisena.
Et ole ainut todellakaan. Teema voi olla hyvä sarja mutta ei kiitos mulle. Sitäpaitsi kun kaikilla on sitä niin se on niiiiiin tylsä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teema ja Lumi. Teemalta eli entiseltä Kilta-sarjalta syönyt koko ikäni, samoin Savonioita käyttänyt koko ikäni. Todella tylsää :). Ne vaan on niin astioiden ja ruokailuvälineiden arkkityypit, ei voi mitään.
24h:stä on myös osia. Kahvikupit ja kulhot ovat hyvän mallisia ja kokoisia. Toivottavasti valmistetaan vielä kauan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä en oo tylsä ;):
Pentikin Vanilja :)
Oih, tuo on ihana:) Sitäkin kyllä kerää aika moni, ihan niinkuin Teemaakin:D
ON se nyt parempi ku jokakodin Teema :x
Makuasioita, makuasioita. Kaj Franckin suunnittelu + funtionalismi uppoavat minuun, ja sama vika on vissiin monella suomalaisella Teeman suosiosta päätellen;) Ei minua häiritsee olla massaa käytännöllisine ja kestävine astioineni!

Sitäpaitsi, Vanilja tosissaan on ihana.
 
Mä kerään tällä hetkellä juomalaseja, jalallisia ultima thulen punaviinilaseja ja olutlaseja. Muutama valkoviinilasi on ostettu kun ne on sopivia pienen pojan käteen.
Ja jokin aika sitten tuli hankittua perusastiastoksi valkoinen teema ja lisänä punaisia teeman mukeja.
Muumimukeja keräsin jossakin vaiheessa mutta nyt olen lahjoitellut niitä tyttärelleni joka sai juuri oman asunnon ja opiskelee ( vielä alaikäinen) muutaman mieleisimmän olen jättänyt itselle.
Seuraava keräilykohde on jokin kaunis kahviastiasto, emme vain vielä ole miehen kanssa päättäneet että mikä.

Ja olen pidellyt kädessäni aivan ihania aterimia mutta en ole saanut vielä selville mitä ne oli. Kotona on savoniaa, mutta tekis mieli ostaa ne ihanat...
 
gytt
Mulla on mustaa kasikulmasta octimea ja sitä on paljon :D 12 hengelle normilautaset ja lasit ja 24 hengen kahviastiasto.vatia,kulhoa,kannua,kaks kaappia täynnä. Se onkin siittä hyvä sarja että siihen kuuluu kaikki mitä toivoa voi.
Juhlavampaan kattaukseen vaihdetaan kekkerít-sarjan lasit ja maljat ja paremmat aterimet,toimii.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja gytt:
Mulla on mustaa kasikulmasta octimea ja sitä on paljon :D 12 hengelle normilautaset ja lasit ja 24 hengen kahviastiasto.vatia,kulhoa,kannua,kaks kaappia täynnä. Se onkin siittä hyvä sarja että siihen kuuluu kaikki mitä toivoa voi.
Juhlavampaan kattaukseen vaihdetaan kekkerít-sarjan lasit ja maljat ja paremmat aterimet,toimii.
Mullakin on ollut tuota joskus kauan kauan sitten:) Tuo oli ihan hittisarja jossakin vaiheessa.
 
Meiltä löytyy iittalan 24h sarjaa ihan käyttöastiana.
Parempaan hetkeen Villeroy Bochin New Wave sarjaa, josta löytyy periaatteesa jo kaikki lasisesta posliiniin =)
Haaveilen silloin tällöin myös tuosta musta/valko Paratiisista, mut eipä oo tullu vielä hankittuna. Anoppi on luvannut sen perinnöksi, mut sehän on vasta jossain tuolla hamassa tulevaisuudessa ;)
 
tuuli
Minusta on tosi tylsää jos koko kattaus on samaa sarjaa! Yhdistelen astioita ja ostelen ulkomailta matkoiltani sopivia osia entisiin. Fiiliksen mukaan sitten teen kattauksia - pöytäliinat ja lautasliinat myös tosi tärkeä juttu! Valkoisilta lautasilta tai lasilautasilta tarjottuna ruuat kyllä näyttävät upeimmilta! Teemaa en ostaisi koskaan astioiden mallin takia - en pidä niistä! Ihan poikkeuksena muutama mustavalkoinen muumimuki (niissähän on teeman malli myös) ja nekin vain muumien ja lasten takia.
 
v
Meilläki 24h sarjaa valkoisena, Teema ei iske minuunkaan yhtään.. ja sitä on ihan kaikilla... Lisäksi löytyy samanvärisiä, mutta eri mallisia sekalaisia kippoja ja kuppeja. New Wave kiehtois myös...
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ainut?:
Oonko ainut joka ei oikein tykkää Teemasta? Jotenkin liian "kulmikasta" mun makuun. Itellä Iittalan 24h valkoisena.
Et ole ainut todellakaan. Teema voi olla hyvä sarja mutta ei kiitos mulle. Sitäpaitsi kun kaikilla on sitä niin se on niiiiiin tylsä.
Mustakin Teema on jotenkin vaan tylsä :/

Meillä on 24h vihreänä ja keltaisena arkikäytössä (lautaset ja kulhot) harmittaa kun tuota vihreää ei enää tehdä :(

Punaista taikaa jouluastioiksi, mukit on kyllä muutenkin käytössä ja sopii kivasti tuon vihreän 24h:n kanssa

Sitten on vähän vanhempaa Arabiaa "parempina" astioina sinivalkoa, mutta oon vähän kyllästyny siihen. Juhlakäyttön kahvikupit Kupittaan saven käsin maalatut. ja peritty kahviastiasto röstrandia 1800 ja 1900 lukujen taitteesta.

Ja lisäksi iso ja sekalainen joukko vanhaa ja uudempaa arabiaa, iittalaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt astioiden keräilemistä.
No ei minusta astiat ole yhtään sen kummallisempi kohde, kuin mikään muukaan keräilykohde, jos erityisesti kerätä haluaa.

Mutta mulle astioiden keräily tarkoittaa vain, että haluan kattaa erityisesti (näyttävästi) jollain tietyillä astioilla, enkä ole heti ostanut kaikkia haluamiani osia. En osta vain kaappiin pölyttymään.

Lasistot: Vernat, Tapiot, Siitosen Barokki (pitäisi etsiä kirpparilta lisää), Kastehelmi (tukemaan Barokkia). Muut väritöntä, mutta Barokki vihreää

Posliinit: Teema (mustana ja valkoisena), Taika (punaisena) . Sääli kun Taikaa ei saa isoina lautasina (kate).

Posliinit joita meillä on, mutta en diggaa ihan hirveästi: Aino, joku Arabian sininen raita, iki"ihana" Myrna tiukasti käärittynä sanomalehteen kellarin viimeisessä nurkassa.

Tsoukkina ostan heti kirpparilta Arabian Faenzaa http://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=50/1611 ruskealla kukalla, jos löydän vaan. Sitä mulla on muutama kuppi (äitini saanut häälahjaksi). Sellainen retropläjäys ja voisi sopia vierasille yhdistettynä teemaan.
 

Yhteistyössä