Mitä ehkäisypilleri merkkiä käytät/olet käyttänyt?

  • Viestiketjun aloittaja vaihtamassa
  • Ensimmäinen viesti
"bla"
Nyt olen kolmisen vuotta käyttänyt Yasminia, josta sivuvaikutuksia ovat olleet alavatsakivut (alkavat 7. tabletin ottamisesta ja jatkuvat taukoviikkoon saakka), kipu rinnoissa (alkaa 7. tabletin kohdalla) ja ihon suhteellisen voimakas kuivuminen. Tällä hetkellä perusvoidetta minulla kuluu noin 100 grammaa viikossa tämän ihon kuivumisen vuoksi. Nyt olen vasta vaihtamassa Qlairaan, joten en tiedä, millaisia sivuvaikutuksia tästä merkistä tulee.
 
Itse käytin mercilonia jonka myötä kroppa reakoi aivan täysin. Paino nousi, mielialat vaihteli, saatoin ruveta pikkuasiasta miehellekki raivoamaan jne. Vuosi sitte lopetin siinä toivossa että raskautuisin, mutta ei vielä tänä päivänäkään kroppa toimi :/
 
"vieras"
Mulla oli joskus aikoja sitten Harmonet, ihan hyvä finnit lähti lätkimään teiniltä. Sitten oli Nuva Ring monta vuotta, muuten ihan kiva, menkat oli aika niukat, mut mulla oli paljon päänsärkyä ja menkat oli aika kivuliaat sen kanssa. En tietenkään oo ihan varma et päänsäryt johtui Nuva Ringistä, mutta ne loppuivat, kun jätin ehkäisyrenkaan pois.
 
ap.
Mulla kokemusta vaan minipillereistä
Cerazette= 3kk kestävät menkat vuosin ku seula, hiukset lähti, naama täynnä näppylöitä vaikka koskaan ei iho ongelmia ollu, paniikki kohtaukset paheni, limakalvo kuivuus, hiiva.

Microluton= 2viikkoa kuukautiset, 2 viikkoa tuhrua, 2viikkoa kuukautiset.

Mini-pill= tätä käytän tällä hetkellä. Hyvä puoli on että mulla on normaalit kuukautiset ja kierto normaali 30vrk. Huonot puolet masentuneisuus, kuivuus ja karvojen kasvu kavoissa ym paikoissa, painonnousu.
 
"mä vaan"
Mercilon - vuotoa kuusi viikkoa putkeen, sitten viimein vaihdettiin merkkiä.
Microgynon - ei erityisiä oireita, paitsi että paino nousee, mutta saattaa toki johtua muustakin.
 
Jill_88
Kolme eri valmistetta ollut käytössä tähän mennessä. Ensimmäisenä Meliane, joka aiheutti mm. raajojen tunnottomuutta ja muita selittämättömiä oireita. Tunnottomuusoireiden ilmettyä tuotteen käyttö loppui kuin seinään.

Yasminelle toisena kokeiluna, mutta migreenikkona ei sopinut minulle. Päänsärky oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus, kohtaukset kestivät pahimmillaan 3 viikkoa putkeen. Pari vuotta söin valmistetta ja lopetin kun kyllästyin jatkuvaan särkyyn sekä mielialojen voimakkaisiin vaihteluihin, joista silloinen miesystävä sai myös aimo osansa.

Nt käytössä Cerazette ja olo huomattavasti parempi. Alussa oli pientä päänsärkyä, mutta nyt ei enää mitään mainittavia sivuvaikutuksia.
 
"joo"
Ennen söin diane novaa ja nyt cypretyliä, mikä taitaa olla diane novan rinnakkaislääke. Yleensä noita käytetään aknen hoidossa, minulla ei aknea tai edes finnejä ole koskaan ollutkaan. Nuo ovat tosi hormonipitoisia, vähempikin varmaan riittäisi ja olenkin ajatellut merkin vaihtoa, mitään oireita minulla ei tosin koskaan ole ollut noista merkeistä.
 

Yhteistyössä