Mitä haluatte kirppikseltä? Millainen sen pitäisi olla? Millaisesta tykkäätte ja arvostatte?

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteitä
Millaiset paikat pitäisi olla ja minkä kokoinen? Mitä paikalla pitäisi olla?

Kävisitkö mielummin isolla vaiko pienellä kirppiksellä?

Paljonko olisi kohtuullinen viikkovuokra?
Olisiko jotain extaa mitä kirppis voisi tarjota lisähintaan tai kuulua viikkovuokraan?

Mikä on se juttu mikä sinut saa menemään johonkin tiettyy kirppikseen tai menisist jos siellä olisi se jokin juttu ? :D
 
"hmm"
kunnolliset pöydät..ei niin että kun henkariin laittaa paidat roikkumaan ne tulee pöydän päälle ja siinä olevat tuotteet jää piiloon.Mielummin rekki ja pöytä erikseen.
koolla ei ole väliä, kunhan mahtuu kunnolla kulkemaan, ei niin että kävellen ei kaksi mahdu vierekkäin, ja jos ostoskärryt on niin ohittaminen on mahdotonta.
 
"quu"
Sinne pitää päästä julkisilla liikennevälineillä. Siisti ja hieman stailattu esim. pöydät ja telineet voisivat olla värikkäitä, ettei tunnelma ole kuin kerrostalon kellarissa. Jos halua myydä kahvia ja pullaa, niin kahvinurkkaus voi olla kodikaskin ja hoidettu.

Kirppiksen koolla ei ole väliä, vaan sillä että myyjät ja tavarat vaihtuvat. Mitä vilkkaampi kierto sen enemmän se kertoo siitä, miten myyjien kannattaa tulla sinne ja asiakkaat perässä. Aina olisi hyvä, jos kirppiksen pitäjä koettaisi välillä miettiä teemallisia kirppistapahtumia. Esim. isojen tyttöjen päivät (houkutella heitä myymään ja saman kokoisia ostamaan) antamalla XXL-kokoisille vaikkapa pöydän tarjoushintaan viikoksi. Kirppiksillä on niin paljon samaa kamaa, että se väkisinkin rajaa osan ostajista pois.
 
mielipiteitä
Onko jokin asia mikä saisi sinut ovelta kääntymään takaisin tai mikä vetäisisi sinut ehdottomasti sisälle?

Onko kahvin, pullien, karkkien ym myynti tarpeellista/välttämätöntä?
Pitäisikö olla netttivaraus mahdollisuus?
Mites häiritseekö teitä,että kassajono on käytävillä?

Mummeliisa, sanoit,että isohko, mitä tarkoita n kooltaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä;30807315:
Onko jokin asia mikä saisi sinut ovelta kääntymään takaisin tai mikä vetäisisi sinut ehdottomasti sisälle?

Onko kahvin, pullien, karkkien ym myynti tarpeellista/välttämätöntä?
Pitäisikö olla netttivaraus mahdollisuus?
Mites häiritseekö teitä,että kassajono on käytävillä?

Mummeliisa, sanoit,että isohko, mitä tarkoita n kooltaan?
Vähintään 60 pöytää. Mieluummin enemmän. :)
 
vieras..
En ole ikinä jäänyt kirpparille kahvittelemaan, joten ei todellakaan tarvi pullia ja kahveja olla. Siisti, valoisa kirppari, tarpeeksi tilavat myynti paikat, ettei kaikki törsyä käytäville yms. Itse varmaan maksaisin extraa jos joku siivoaisi pöytääni puolestani, hinnoittelisi järkevästi. Itse en myy kirppareilla ollenkaan kun en ehdi/jaksa olla päivittäin siivoilemassa myyntikuntoon, enkä myöskään jaksa hinnoitella tuotteita, tulee vietyä keräyspisteisiin tai annettua eteenpäin...
 
HippuTAR
Mä tykkään kauheesti paikallisesta uudesta kirpparista.
Jos jotain miinuspuolia haluaa löytää niin pöydät on sellaisia ettei aikuisten vaatteet peittää/roikkuu ylimmällä pöytätasolla. Mutta jotenkin mun mielestä kaikki saa vaatteet laitettua noihin sillai hyvin ettei toi sit kuitenkaan ainakaan mua häiritse. Myyjänä se ei häiritse ollenkaan koska myyn vaan lastenvaatteita.

Hyviä puolia on sopiva koko, pöytiä 55. Tilavat kulkuväylät. Siisti yleisilme. Arvokkaampia lasi-,posliini- ym. esineitä saa laittaa kassan lähellä olevaan lasiovelliseen vitriiniin, isoon tuulikaappiin voi laittaa isompia tavaroita jotka ei mahdu pöytään ja noista ei veloiteta erikseen.

Mutta ihan kaikista eniten mä tykkään siitä että sielä on käsitöitä myynnis villasukista seinäkelloihin ja nämä on tosi hyvin aseteltu esille (käsityöt ymmärtääkseni on lähialueilta ja ihmisiltä jotka niiden valmistuksella elättää itsensä ja ovat siis todella hyvin tehtyjä). Jotenkin noista tulee sellainen kodikas tunnelma mulle.

Ja kirsikkana kakun päällä on erittäin mukava ja ystävällinen omistaja. Vasta ihan hiljan on ottanut siihen toisenkin myyjän, myös hän vaikutti tosi mukavalta.

Pöytävuokra on 20€/viikko kolmeen viikkoon asti, neljännen viikon saa 8€:lla. Hintakin on sopiva, kalliimpaan en veisi vaan mielummin sit naputtelisin kamat nettiin.
 
v.ieras
Pitää olla siisti ja valoisa, käytävillä tilaa kulkea.
Sovituskoppi ja vessa täytyy olla.

Ei ole väliä onko kirppis iso vai pieni, kunhan tavarat vaan on selkeästi esillä.

Kahvia en kirppiksellä kaipaa, en myöskään karkkia tms.

Ummehtunut ja tunkkainen haju saa kääntymään ovelta pois.

Ja se tyyppi joka siinä kassalla on.. jos siinä ollaan naama norsun**tulla niin en taatusti käy toiste.

Mä en ikinä lähde kirppikselle niin, että mielessä olisi joku tietty juttu jota haen. Siksipä on kiva kierrellä kirppiksillä joissa on tavaraa laidasta laitaan.
 
"Gemma"
Hyvä kirppis on siisti, valoisa. Tilavat pöydät. Sellainen varastohallimeininki kakkosnelosista kyhätyillä hyllyillä ei miellytä. Yhdellä kirppiksellä oli toteutettu niin, että rekit oli toisella puolen käytävää, myyntihyllyt toisella. Tykkäsin.

Sijainnin pitäisi olla sellainen, että pääsee omalla autolla. Ja ilmaisia parkkipaikkoja. Keskustassa ei tarvitse olla.

Kahvia ynnä muuta herkkua en koskaan osta kirpputorilta, moni tosin ostaa. Ehkä voisin jäädä kahvittelemaan, jos kahvilapuoli olisi aidosti viihtyisä ja tarjolla olisi muutakin kuin väljähtänyttä kahvia, pillimehua ja eilistä pullaa.
 
Tykkään, että on monta pöytää ja paljon valikoimaa. Käytävät ei saa olla kulkemiseen liian ahtaat. Rattailla täytyy päästä kulkemaan ja on ärsyttävää, kun joku katselee pöytää, eikä pääse ohi. Siisti ja valoisa. Ei tunkkaisuutta. Jos asiakas ei ole pitänyt pöytää järjestettynä, niin omistaja katsoo, että yleisilme siisti.
 
Viimeksi muokattu:
Viierailiija
Kahvio erikseen kunnon kylmävitreeneillä ja kahvinkeittimillä.
Ei termoskannuja ja kuivia pullia euron muovikuvun alla lämpimässä.
Puhdas yleisilme. Kauniita somisteita.
 

Yhteistyössä