mitä helvattia mä enää voin ylipäätään syödä...

mulla on ollu jonku aikaa vatsavaivoja... suoli toiminu turhankin tehokkaasti... laktoosin oon kokeillu ite ja ei vaikuta.. no nyt mua kehotettiin kokeileen jättää maitotuotteet pois ja leipä vaihtaa näkkileipään....

eilen kävin silmät pyöreinä kattelemassa kaikkia soijajukurttivalikoimia kaupassa no kyllähän niitä löytyy mut mitä hittoo mä lorautan aamukahvin sekaan?? mille joku riisimaito maistuu kahvin kanssa??

ja jep eipä tartte enää ees haaveilla helpoista työpaikkalounaista... joka paikassa on maitoo jossain muodossa ravintolassa ja valmisruuissa....

|O |O |O

en ala yhtäään
 
Kyllä sen oppii... Niitä eineksiä jotka mulle sopii on kolme: rusinaton maksalaatikko (oliko saarioisten) ja HK Mummon pyttipannu. Lisäksi Atrian Kaalikääryleet.
:hug:

nimim. maito, soija ja vehnä pois ruokavaliosta


Lisään vielä että Tätini siirtyi maidon poisjäämisen myötä käyttämään kahvissa Riisijuomaa. Keijun on parempaa kuin Rice dream.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Kyllä sen oppii... Niitä eineksiä jotka mulle sopii on kolme: rusinaton maksalaatikko (oliko saarioisten) ja HK Mummon pyttipannu. Lisäksi Atrian Kaalikääryleet.
:hug:

nimim. maito, soija ja vehnä pois ruokavaliosta


Lisään vielä että Tätini siirtyi maidon poisjäämisen myötä käyttämään kahvissa Riisijuomaa. Keijun on parempaa kuin Rice dream.
ok... kiittii vinkeistä..

toivon vaan todella et mun ei tartte loppuelämääni olla ilman maitoo..
 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Kyllä sen oppii... Niitä eineksiä jotka mulle sopii on kolme: rusinaton maksalaatikko (oliko saarioisten) ja HK Mummon pyttipannu. Lisäksi Atrian Kaalikääryleet.
:hug:

nimim. maito, soija ja vehnä pois ruokavaliosta


Lisään vielä että Tätini siirtyi maidon poisjäämisen myötä käyttämään kahvissa Riisijuomaa. Keijun on parempaa kuin Rice dream.
ok... kiittii vinkeistä..

toivon vaan todella et mun ei tartte loppuelämääni olla ilman maitoo..

Kyllä siihen nopeasti oppii ja tottuu. Mulla ollut pois 10v jo. Vaikeaahan se aluksi oli, mutta kun siihen oppii niin suht helppoa on. Saa vain tottua että joka kyläpaikassa ei tarjottavaa ole. Mutta, eipähän pääse lihomaan ;)

Ja tosiaan työpaikka ruokaloissa saa tilattua erikoisruokaa. Samoin tavallisissa ravintoloissa löytyy listalta maidottomia, tai ne saa valmistettua maidottomana jättämällä kastikkeen tai maustevoin pois. Mäckäri ja hesekin käy kun jättää juustot pois ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Kyllä sen oppii... Niitä eineksiä jotka mulle sopii on kolme: rusinaton maksalaatikko (oliko saarioisten) ja HK Mummon pyttipannu. Lisäksi Atrian Kaalikääryleet.
:hug:

nimim. maito, soija ja vehnä pois ruokavaliosta


Lisään vielä että Tätini siirtyi maidon poisjäämisen myötä käyttämään kahvissa Riisijuomaa. Keijun on parempaa kuin Rice dream.
ok... kiittii vinkeistä..

toivon vaan todella et mun ei tartte loppuelämääni olla ilman maitoo..

Kyllä siihen nopeasti oppii ja tottuu. Mulla ollut pois 10v jo. Vaikeaahan se aluksi oli, mutta kun siihen oppii niin suht helppoa on. Saa vain tottua että joka kyläpaikassa ei tarjottavaa ole. Mutta, eipähän pääse lihomaan ;)

Ja tosiaan työpaikka ruokaloissa saa tilattua erikoisruokaa. Samoin tavallisissa ravintoloissa löytyy listalta maidottomia, tai ne saa valmistettua maidottomana jättämällä kastikkeen tai maustevoin pois. Mäckäri ja hesekin käy kun jättää juustot pois ;)
niih... eihän se oo ku asennekysymys... ja eikös nykyään oo noita kaiken maailman soijajuustojaki? no sua ne ei lohduta mut mulle ne kai passaa... mut edelleen toivon et tää ei pysyvää ois
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
mulla on ollu jonku aikaa vatsavaivoja... suoli toiminu turhankin tehokkaasti... laktoosin oon kokeillu ite ja ei vaikuta.. no nyt mua kehotettiin kokeileen jättää maitotuotteet pois ja leipä vaihtaa näkkileipään....

eilen kävin silmät pyöreinä kattelemassa kaikkia soijajukurttivalikoimia kaupassa no kyllähän niitä löytyy mut mitä hittoo mä lorautan aamukahvin sekaan?? mille joku riisimaito maistuu kahvin kanssa??

ja jep eipä tartte enää ees haaveilla helpoista työpaikkalounaista... joka paikassa on maitoo jossain muodossa ravintolassa ja valmisruuissa....

|O |O |O

en ala yhtäään
ootko varma että johtuu ruokavaliosta. Mulla kilpirauhasen li8ikatoimnta aiheutti sen, että kävin 7 kertaa päivässä isolla asialla ja jatkuvasti pissalla. Välillä olin ihan pari päivää ripulillakin.
 
Vinkkinä vinkin perään. :p
Kannattaa kokeilla pitää ruoan ja makean/hedelmän välillä ainakin tunti. Mulla ainakin sekoaa vatsa jos ruoan päälle tunkee sokeria/ hedelmäsokeria. Se edistää käymistä masussa ja tuottaa kaasua ja muuta epämukavaa. Maidottomaan tottuu ja kun jatkuvasti syö maitohappobakteereja vastutskyky kasvaa (nim. kokemusta on) luontaistuote kaupasta/ sokokselta saa bioteekin probiootti maitohappoa, joka on hyvä( ei pitäis hajota mahalaukussa).
Ystävälläni oli samankaltaisia oireita kun sulla ja hänelle auttoi hiiva lääkitys ( luontaistuote kaupasta) hän oli käynyt kaikki allergiatestit ym.
Yosa jogurtit ja muut sellaiset ovat hyviä ja terveellisiä...
Voimia ja kärsivällisyyttä taistoon, niin kyllä se helpottaa, mutta aikaa menee :(
Terv. marja
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
mulla on ollu jonku aikaa vatsavaivoja... suoli toiminu turhankin tehokkaasti... laktoosin oon kokeillu ite ja ei vaikuta.. no nyt mua kehotettiin kokeileen jättää maitotuotteet pois ja leipä vaihtaa näkkileipään....

eilen kävin silmät pyöreinä kattelemassa kaikkia soijajukurttivalikoimia kaupassa no kyllähän niitä löytyy mut mitä hittoo mä lorautan aamukahvin sekaan?? mille joku riisimaito maistuu kahvin kanssa??

ja jep eipä tartte enää ees haaveilla helpoista työpaikkalounaista... joka paikassa on maitoo jossain muodossa ravintolassa ja valmisruuissa....

|O |O |O

en ala yhtäään
ootko varma että johtuu ruokavaliosta. Mulla kilpirauhasen li8ikatoimnta aiheutti sen, että kävin 7 kertaa päivässä isolla asialla ja jatkuvasti pissalla. Välillä olin ihan pari päivää ripulillakin.

no en ole varma... nää on vaan kai ne ekat mitkä kokeillaan... tarkempiin tutkimuksiinhan pääsee sitte ku on kuoleman kielissä....

B)

mut aika näyttää ja elämä tällä hetkellä hyvin stressaavaa voi olla et laukee silläki ku tulee vähän seesteisempi kausi
 
anoppi ja käyl on molemmat maitoproteiiniallergikkoja, ja hyvin ovat löytäneet ruuat ja saavat työpaikalla maidottoman sapuskan. Allergikkona, kyllä se aluksi on hankalaa löytää niitä oia tuotteita mutta pikkuhiljaa niitäki löytää ku jaksaa aan lukea tuoteselosteita. Jotku kotiruuatki on ihan näppärä vääntää maidottomiksi, kuten makaronilaatikko. soijamaitoa vaan tilalle ja ihan hyvää on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija äiti:
Vinkkinä vinkin perään. :p
Kannattaa kokeilla pitää ruoan ja makean/hedelmän välillä ainakin tunti. Mulla ainakin sekoaa vatsa jos ruoan päälle tunkee sokeria/ hedelmäsokeria. Se edistää käymistä masussa ja tuottaa kaasua ja muuta epämukavaa. Maidottomaan tottuu ja kun jatkuvasti syö maitohappobakteereja vastutskyky kasvaa (nim. kokemusta on) luontaistuote kaupasta/ sokokselta saa bioteekin probiootti maitohappoa, joka on hyvä( ei pitäis hajota mahalaukussa).
Ystävälläni oli samankaltaisia oireita kun sulla ja hänelle auttoi hiiva lääkitys ( luontaistuote kaupasta) hän oli käynyt kaikki allergiatestit ym.
Yosa jogurtit ja muut sellaiset ovat hyviä ja terveellisiä...
Voimia ja kärsivällisyyttä taistoon, niin kyllä se helpottaa, mutta aikaa menee :(
Terv. marja
dodii... hiiva lääkitys onki vielä koklaamatta...

 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
mulla on ollu jonku aikaa vatsavaivoja... suoli toiminu turhankin tehokkaasti... laktoosin oon kokeillu ite ja ei vaikuta.. no nyt mua kehotettiin kokeileen jättää maitotuotteet pois ja leipä vaihtaa näkkileipään....

eilen kävin silmät pyöreinä kattelemassa kaikkia soijajukurttivalikoimia kaupassa no kyllähän niitä löytyy mut mitä hittoo mä lorautan aamukahvin sekaan?? mille joku riisimaito maistuu kahvin kanssa??

ja jep eipä tartte enää ees haaveilla helpoista työpaikkalounaista... joka paikassa on maitoo jossain muodossa ravintolassa ja valmisruuissa....

|O |O |O

en ala yhtäään
ootko varma että johtuu ruokavaliosta. Mulla kilpirauhasen li8ikatoimnta aiheutti sen, että kävin 7 kertaa päivässä isolla asialla ja jatkuvasti pissalla. Välillä olin ihan pari päivää ripulillakin.

no en ole varma... nää on vaan kai ne ekat mitkä kokeillaan... tarkempiin tutkimuksiinhan pääsee sitte ku on kuoleman kielissä....

B)

mut aika näyttää ja elämä tällä hetkellä hyvin stressaavaa voi olla et laukee silläki ku tulee vähän seesteisempi kausi
Jos sulla on vatsaongelmien lisäksi unettomuutta, kuumuudentunnetta, vapinaa, rauhattomuutta tai vaikka nivelkipuja, niin voisithan vaatia lääkäriä ottamaan kilpirauhasarvot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
mulla on ollu jonku aikaa vatsavaivoja... suoli toiminu turhankin tehokkaasti... laktoosin oon kokeillu ite ja ei vaikuta.. no nyt mua kehotettiin kokeileen jättää maitotuotteet pois ja leipä vaihtaa näkkileipään....

eilen kävin silmät pyöreinä kattelemassa kaikkia soijajukurttivalikoimia kaupassa no kyllähän niitä löytyy mut mitä hittoo mä lorautan aamukahvin sekaan?? mille joku riisimaito maistuu kahvin kanssa??

ja jep eipä tartte enää ees haaveilla helpoista työpaikkalounaista... joka paikassa on maitoo jossain muodossa ravintolassa ja valmisruuissa....

|O |O |O

en ala yhtäään
ootko varma että johtuu ruokavaliosta. Mulla kilpirauhasen li8ikatoimnta aiheutti sen, että kävin 7 kertaa päivässä isolla asialla ja jatkuvasti pissalla. Välillä olin ihan pari päivää ripulillakin.

no en ole varma... nää on vaan kai ne ekat mitkä kokeillaan... tarkempiin tutkimuksiinhan pääsee sitte ku on kuoleman kielissä....

B)

mut aika näyttää ja elämä tällä hetkellä hyvin stressaavaa voi olla et laukee silläki ku tulee vähän seesteisempi kausi
Jos sulla on vatsaongelmien lisäksi unettomuutta, kuumuudentunnetta, vapinaa, rauhattomuutta tai vaikka nivelkipuja, niin voisithan vaatia lääkäriä ottamaan kilpirauhasarvot.
no ei mulla ainkaan nivelkipuja oo eikä kuumuudentunnetta paitti saunassa, rauhaton on mun perusominaisuus... vapinaa esiintyy joskus juhlimisen jälkeen... eli ei kai liity samaan oireyhtymään...

:D

mut oikeesti hyvä tietää et mikä voi olla vikana jos ei mikään ruokavalion muutos auta... täytyy nyt katella vaikuttaako tää mitään ja ja ja
 
täällä kans yks
Mulla on kans ongelmia maidon suhteen. Kahvin kanssa pystyn käyttää tavallista maitoa lorauksen ja pystyn myös suklaata syömään, laktoositonta juustoa, mutta kaiken muun oltavan maidotonta,esim.soijajugurtit ja soijamaitoa käytän ihan päivittäin. Onneks niitä on olemassa. Vaikeeta se on ja itekkin välillä huomaamattani syön jotain missä maitoa ainakin kylässä. Pieniä määriä mulla kestää, mutta siltikään laktoositon ei riitä. Hassua.
 
No höh, pääsisitkö työterveyden kautta pikaisempiin tutkimuksiin? Perusteluna vaikka, että asia hankaloittaa työntekoa kovasti ja kuvailet millainen tilanne asiakkaille voisi tulla.

Ethän syö mitään kurkkupastilleja tai pureskele purkkaa? Niissä on usein laksatiivisia vaikutuksia.
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Ootko kokeillut Agiocur-kuiturakeita? Mulla ne auttoi ylivilkkaaseen suoleen.
mistäs noita saa? apteekki vai luontaistuotekauppa?
Apteekki. Ne sitoo itseensä nestettä joten suolen sisältö kiinteytyy eikä ole jatkuva ripuli kuten mullakin oli. Syön tällä hetkellä LactoSeven -maitohappobakteereja ja vatsa ja suoli on tosi hyvässä kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
No höh, pääsisitkö työterveyden kautta pikaisempiin tutkimuksiin? Perusteluna vaikka, että asia hankaloittaa työntekoa kovasti ja kuvailet millainen tilanne asiakkaille voisi tulla.

Ethän syö mitään kurkkupastilleja tai pureskele purkkaa? Niissä on usein laksatiivisia vaikutuksia.
kurkkupastilleja napsin joskus mut en päivittäin enkä niin paljoa... purkkaa syön hyvin harvoin..

mä meen napiseen työterveyteen kyllä sitte jos ei tää maidottomuus auta nyt on vasta pari päivää tätä kokeiltu et ei vielä pysty sanoo miten vaikuttaa....

tai jos huomenna ku on lapsilisäpäivä ostas ison kossupullon ja tempasis sen... jos on vaan jotain pöpöjä

:LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Ootko kokeillut Agiocur-kuiturakeita? Mulla ne auttoi ylivilkkaaseen suoleen.
mistäs noita saa? apteekki vai luontaistuotekauppa?
Apteekki. Ne sitoo itseensä nestettä joten suolen sisältö kiinteytyy eikä ole jatkuva ripuli kuten mullakin oli. Syön tällä hetkellä LactoSeven -maitohappobakteereja ja vatsa ja suoli on tosi hyvässä kunnossa.
lactoseveniä mäkin vedin.... mut mulla se ei auttanu oikeen...

 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Ootko kokeillut Agiocur-kuiturakeita? Mulla ne auttoi ylivilkkaaseen suoleen.
mistäs noita saa? apteekki vai luontaistuotekauppa?
Apteekki. Ne sitoo itseensä nestettä joten suolen sisältö kiinteytyy eikä ole jatkuva ripuli kuten mullakin oli. Syön tällä hetkellä LactoSeven -maitohappobakteereja ja vatsa ja suoli on tosi hyvässä kunnossa.
lactoseveniä mäkin vedin.... mut mulla se ei auttanu oikeen...
Käytitkö maksimiannostusta? 2 aamuin illoin. Mulla se tuntuu auttavan ja lisäksi se että syön nykyään terveellisesti. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla tai oikeastaan kolme: Paino putoaa, olo on hyvä ja energinen ja vatsa toimii iisisti.

 

Yhteistyössä