Mitä huonekasveja teillä on? Kuvatkin kelpaavat.

Mä oon ihan toivoton, tapan kaktuksetkin kuivuuteen. Parvekkeen rehut kukoistivat viime vuonna koska olivat muovikukkia. En vain osaa lukea kasvia milloin se voi hyvin ja milloin ei, ennen kuin se on viittä vaille entinen.

Mutta nyt haaveilen kovasti jostain palmumaisesta reuhkasta josta kasvaisi aikanaan lattialla viihtyvä komia tapaus.

Mimmoisia teiltä löytyy? Katselisin mieluusti kuvia ja kuulisin nimiä.

t. Anti-Hemuli
 
"vieras"
Mun mummolla oli puutarha. Ite tapan melkein kaiken. Mut tässä ne muutamat mitkä mullakin selvinneet hengissä
http://puutarha.net/indexfr.aspx?s=/keskustelukanava/ketjut/2004/3/
 
=) Kestäviä huonekasveja olisivat vaikka traakkipuu, jukkapalmu, anopinkieli, zamioculus eli palmunoksa, aloe vera, kultaköynnös ja mitähän muita niitä on. Nämä olen saanut pidettyä hengissä. Tänään ostin orkidean, ei takuita sen hengissä pysymisestä. Partsilla on aina pelargoneja.
 
"vieras"
Palmuvehka, enkelinsiipi, rahapuu ja kaktus. Kaikki kituu. Orvokit kuoli pihalla. Tapan kaiken talossa ja puutarhassa. Helpottiko?

Kohta kippaan taas kukat roskiin ja ostan uudet. En osaa hoitaa kukkia.
 
Mä päätin tällä viikolla että ostan seuraavalla ikea reissulla tekokukkia. Kaikki kukat saan kuolemaan, joten parempi tyytyä toiseen vaihtoehtoon. Ruusuja ja tulppaaneja on aina välillä vaasissa, mutta siihen saakin sitten jäädä.
 
"vieras"
Mä aion ostaa Ikeasta seuraavalla reissulla jonkun ison "palmun" :)

Siellä oli kivannäköisiä paljon, esim. nuo 130cm korkeat jukkapalmut ja paljon muita isompia.
Itse en niin tykkää pienistä, jonkun kärpässyöjäkasvin kyllä haluaisin.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categories/departments/decoration/10779/
 
  • Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
meillä on
Puolitoistametrinen fiikus, palmuvehka, amaryllis, joulukaktus, pari orkideaa (vanilja ja joku jonka nimeä en nyt muista, mutta se joka tekee purppuranpunaiset kukat parittain). Lisää pitäisi hankkia!
 
Muutama kaktus, yrttejä ja maljaköynnös. Talveksi laahaan sisälle värinokkoset, muratit ja chilit. Keväällä kasvatetaan niin paljon taimia, että ei passaa liikaa pitää muita huonekasveja. :D

EDIT: Yksi orkidea unohtui. Olen jopa kerran saanut uudelleen kukkimaankin, ihan vahingossa.
 
Viimeksi muokattu:
foodia
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28868858:
Elääkö orkideat kauan?
tietääkseni eläävät, mutten ole mikään kasvialan ammattilainen. Moni pitää noita työläinä hoidettavina. Mä meinaan aina paahtaa omani, kun unohtuuvat ikkunalle :( Kuitenkin vielä kituuttaavat elää. Kukkimaan en ole onnistunut uudelleen saamaan.
 
iu
Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28868858:
Elääkö orkideat kauan?
Ite en oo noita kokeillut, mutta tyttärellä on ollut jostain halpamarketista ostettu orkidea jo vuosia, ja aina se vaan kukkii, vaikkei ole tainnut kertaakaan sitä lannoittaa tai vaihtaa niitä puruja tai mitään... (Ja sitten taas kukkakaupasta ostettu kallis lajitoveri menehtyi vajaassa vuodessa.)
 
"jenni"
mullakin kuoli lähes kaikki kunnes luin juttua vesiviljelystä.

nappasin kaikki kasvit mullasta pois ja istutin altakasteruukkuun missä lecasoraa. santut kukki viikon päästä siitä ja nyt on kukkineet 4 kk yhteen mittaan.

enää en osta kukkamultaa
 

Yhteistyössä