mitä ihmettä nyt ? aiomme ostaa ok-talon, mutta minulla ja miehellä on ihan eri suosikit!!!

  • Viestiketjun aloittaja "Ruusu"
  • Ensimmäinen viesti
"Ruusu"
mies ei kelpuuta taloa, johon rakastuin koska on vuokratontti. itse taas en pidä miehen unelmatalosta, koska se on rakennettu hölmösti rinteeseen ja makuuhuoneita on vain kaksi (meitä on neljä ihmistä). joten.. mitä tehdä? :(
emmehän voi ostaa kahta taloa!
 
Ööö, no jospa sopisitte pelisäännöt ja reunaehdot, millä taloa lähdetään hakemaan. Siis oikea määrä makuuhuoneita ja tietty varustetaso ja vaikka se oma tontti ja hinta kriteereinä. Hövelösti olette liikkeellä, jos ei mitään ole etukäteen mietittynä...
 
"minä"
Jos teidän ajatukset kovinkin paljon eroavat toisistaan, niin kannattaisi ottaa talon-ostoprojektissa aikalisä. Listaatte yhdessä, että minkälainen sen talon pitäisi olla. Ihan realistiset asiat, kuten että kuinka monta makuuhuonetta tarvitaan, montako WC:tä tarvitaan, puu- vai sähkösauna, yksi kerros vai useampi jne. Ja sitten lähdette yhdessä etsimään yhteisten unelmienne taloa.
 
"vieras"
No ette tietenkään osta kumpaakaan, vaan jatkatte etsimistä kunnes osuu kohdalle talo, joka molempia miellyttää. Sovitte kummankin ehdot paperille ennen näyttöihin lähtöä, eli oma tontti, montako makuuhuonetta tarviitte, tasamaatontti jne.
 
"vieras"
Voiko sen vuokratontin ostaa omaksi? Me ostettiin tämä talo vuonna 2000 vuokratontilla. Viime vuonna ostettiin tontti omaksi. Onko vuokratontista oikeasti jotain haittaa? Monet ovat vuokratonttia vastaan periaatteesta, vaikka siitä ei olis mitään haittaa. Meillä esimerkikisi oli kaupungin vuokratontti, jonka vuokrakaan ei ollut kuin 200 - 300 euroa vuodessa. Hyvin olisi voinut jatkaa vuokratontillakin.
 

Yhteistyössä