Mitä ihmettä teen tuolla 1v 10 kk taaperolle, joka ei syö???

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Pidä jotain kippoa missä hedelmiä tai kasviksia pöydällä. Siitähän se voi napostella kun haluaa ja on sit ainakin syönyt edes jotain. ja tietty syömään sit aina samalla pöydän ääreen ku muutkin syö perus ruokaa.. Kyllä se syö kun sen nälkä tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
No ruokailut 3-4h välein, syö minkä syö ja mitään naposteluita tai välipaloja ei anneta.
juoda antaisin kyl jos neste menee mutta muuten näin =) ja niinkuin joku sanoi,ei ne tarjotun ruoan ääreen kuole :p voipi mennä useampi päivä noin mutta kyllä se ohi menee.
 
ompus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta kun tuo muutenkin jo niin hoikka, on kyllä pitkäkin, joten aina on seurattu tuota syömistä ehkä liikaakin...
Siinä se syy usein onkin. Höllää vähän otetta ja tarjoilet ruoan säännöllisesti ja välipaloja ruokailujen välillä ei ole. Välijuomaksi käy vesi, jos lasta janottaa, mutta maidolla en antaisi ruokailujen välillä vatsaansa täyttää.

Meillä on myös hoikka lapsi, jota neuvolassa kytättiin joskus mielestäni vähän liiankin kanssa, itse kuitenkin suhtaudun hyvin skeptisesti ruoan tyrkyttämiseen.

Tästä on sen verran omakohtaista kokemusta, että minä ja ystäväni saimme esikoisemme (pojat) yhtäaikaa ja hän on ollut koko ajan huolissaan lapsensa syömisestä, siis ihan vauvasta asti. Aina hän on valittanut, kuinka poika on niin laiha, vaikka todellisuudessa on aina painanut saman verran kun meidän poika eli kovin hoikkia ovat molemmat. Meillä poika syö kuitenkin mielellään itse sen minkä syö, mutta kaverini on aina yrittänyt keksiä keinoja miten pojan saisi paremmin syömään. Kunnes kaveri sai toisen lapsen vuosi sitten ja jätti esikon syömisen kyttäämisen ja ruoan tyrkyttämisen vähemmälle ja sittemmin on pojan syöminenkin normalisoitunut.
 
Eikös se ole ihan tunnettu fakta, että taapero voi elää kahdella nakilla viikon ;) syö minkä syö, lapsi osaa itse aika hyvin säädellä energian tarvettaan. Meidän lapsella on meneillään paasto- &kasvukausi, sitä ennen tankattiin. Nyt kasvetaan ja ollaan vähemmällä ravinnolla.
 

Yhteistyössä